Zou nu eerst even de radiateur even nachecken .
De aan en afvoer eraf halen en er water doorheen laten stromen.
Kijken Of die wel goed los is.
Johnnie
motor word te heet
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: 19 dec 2009 20:40
- Mercedes-Benz: 220 CDI Sportcoupe
- Specialisatie: Technisch
Nou dat is fors, maar als er een garage in de buurt is die uitlaatgas kan meten, laat deze de sonde eens in het expansievat steken en als ik je verhaal zo lees kom ik op een lekkende koppakking.
Je kan ook proberen door de bovenste slang van de radiateur er af te nemen en als daar water uitstroomt bij draaien de motor dan is de waterpomp wel in orde, komt er lucht in bellen dan is het een lekke koppakking. En pas op de ronde beschermrand bij de vin, grijp die bij draaiende motor niet vast want dat heeft al menigeen topjes van vingers gekost.
Je kan ook proberen door de bovenste slang van de radiateur er af te nemen en als daar water uitstroomt bij draaien de motor dan is de waterpomp wel in orde, komt er lucht in bellen dan is het een lekke koppakking. En pas op de ronde beschermrand bij de vin, grijp die bij draaiende motor niet vast want dat heeft al menigeen topjes van vingers gekost.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 24 sep 2014 23:15
- Mercedes-Benz: 190e w 201 2l.
Terug koppeling van de warme motor.
allemaal bedankt voor de tips, heb de radiateur slangen verwijderd en er water in gedaan. Tot mijn verbazing bleef het onderaan bijna 10 seconden droog, voordat de eerste druppels water weer naar buiten kwamen.
Hier hield het ook mee op. heb een andere radiateur gekocht, en het euvel is verholpen,
nogmaals bedankt voor de tips.
groet
Chris
allemaal bedankt voor de tips, heb de radiateur slangen verwijderd en er water in gedaan. Tot mijn verbazing bleef het onderaan bijna 10 seconden droog, voordat de eerste druppels water weer naar buiten kwamen.
Hier hield het ook mee op. heb een andere radiateur gekocht, en het euvel is verholpen,
nogmaals bedankt voor de tips.
groet
Chris