Raadsel en suggesties 18inch AMG voor 20 inch wielen

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
MikeEde
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 sep 2014 13:37
Mercedes-Benz: E55 AMG Combi / Sprinter W906

23 sep 2014 00:15

Raadsel en suggesties 18inch AMG voor 20 inch wielen:

Wil mijn standaard 18inch AMG vervangen voor 20inch op een W211 E55 AMG Combi

V.8jx18, ET30, 235x40x18
A.9Jx18, ET39, 275/35/18

Nieuwe set is:
V 8.5Jx20, ET30, 255/35/20
A 8.5Jx20, ET30, 255/35/20

Als ik het allemaal op MBworld.org goed gelezen heb kan er achter 275 op gezien de 285 bij het acceleren wat gaat trekken?
Kortom niemand heeft problemen met het plaatsen van 255/35/20.

Nu de praktijk:
Zonder scherm aanpassing lopen deze aan de achterzijde aan.
Na scherm omrollen lopen deze netjes vrij.
Maar de voorkant is bijna onmogelijk omdat de moer van de ophanging te dicht op de band komt.
zie onderstaande foto's (ondersteund door krik anders kom ik circa 3mm te kort zonder ondersteuning).

Suggestie?
Bestaan er aangepaste stangen waarbij de moer minder ver naar beneden komt?
A. 255/30/20 erop monteren of B. 245/235/20
(ps. ga de moer niet halveren ivm de veiligheid!!)
Bijlagen
ongemonteerd 1
ongemonteerd 1
IMG_3071.JPG (181.72 KiB) 648 keer bekeken
ongemonteerd 2
ongemonteerd 2
IMG_3072.JPG (195.84 KiB) 648 keer bekeken
origineel achter
origineel achter
IMG_3080.JPG (169.62 KiB) 648 keer bekeken
20inch achter
20inch achter
IMG_3083.JPG (205.08 KiB) 648 keer bekeken
20inch ondersteund
20inch ondersteund
IMG_3091.JPG (211.6 KiB) 648 keer bekeken
20inch het doel
20inch het doel
IMG_3093.JPG (215.48 KiB) 648 keer bekeken
20inch zonder spacers
20inch zonder spacers
IMG_3094.JPG (220.7 KiB) 648 keer bekeken
20inch met het montage probleem / foto is op zijn kant genomen
20inch met het montage probleem / foto is op zijn kant genomen
IMG_3100.JPG (139.95 KiB) 648 keer bekeken
Michel
Berichten: 7357
Lid geworden op: 22 mar 2006 00:09
Mercedes-Benz: W124 E60
Specialisatie: Organiseren, en inmiddels M119
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

23 sep 2014 00:27

sorry

mijn eerste gedachte waar begin je aan van een origineel naar immi wiel op een amg

Maar goed naast dat je gaat naar een band/wiel die 4 cm hoger is en 11.5 cm meer rolomtrek heeft
voorzie meer problemen dan alleen het aanlopen (abs asr etc)
Groeten,
Michel

Team MercedesForum.nl/be
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124 E60 best car ever
MikeEde
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 sep 2014 13:37
Mercedes-Benz: E55 AMG Combi / Sprinter W906

23 sep 2014 00:55

Klopt helemaal.. km afwijking ect. ect. Maar eest passend maken dan overige aanpakken en dan een conclusie trekken er op laten of toch naar de 19 inch.
Gebruikersavatar
E240-Cruiser
Berichten: 2331
Lid geworden op: 29 jan 2013 14:25
Mercedes-Benz: W210-E240. 1999
Specialisatie: Wet en regelgeving
Locatie: Rotterdam

23 sep 2014 09:08

MikeEde schreef:Klopt helemaal.. km afwijking ect. ect. Maar eest passend maken dan overige aanpakken en dan een conclusie trekken er op laten of toch naar de 19 inch.
Eerst passend maken en dan eventueel 19" eronder :o
Zal ik je mijn bankrekening even vi PB sturen? Kan nog wel wat geld gebruiken :lol:

Zou er dan gewoon 19" onder doen of gelegen met een ETwaarde die past onder de auto
groetjes Peter

MERCEDES, Daar waar passie en techniek samen komen
michael6129 schreef:Geld rolt het best op vier wielen en met een ster op de motorkap :goedzo:
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20876
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

23 sep 2014 09:19

ET heeft er niet zoveel mee te maken (met die moer dan), de bandenmaat is gewoon veel te groot.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
ricardo3
Forum Held
Berichten: 4687
Lid geworden op: 07 okt 2007 13:30
Mercedes-Benz: Genoeg
Specialisatie: banden,velgen
Locatie: belgie (limburg)
Contacteer:

23 sep 2014 09:22

245 30 20 rondom erop en dan kom je der een heel eind.
Ziet er nog wel sjeik uit ook vind ik.

gr
Knudde1969 schreef:Een Comand uit een Nederlandse W211 zal met de juiste 3 ingrediënten zelfs werken in een stacaravan.
Veel onderdelen van w114/115 en w124. Iets nodig PB me maar
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 3010
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

24 sep 2014 21:19

Zo'n raadsel is het niet, 255 op de vooras is veeeel te breed en de omtrek is ook groter.. mocht het rechtuit gaan passen dan weet ik zeker dat met in- of uitgedraaide wielen bij de eerste bocht met kuil je halve voorscherm eraf ligt.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
MikeEde
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 sep 2014 13:37
Mercedes-Benz: E55 AMG Combi / Sprinter W906

26 sep 2014 11:31

We zijn eruit, 255/30/20 voor en 255/35/20 achter zou net goed gaan. Net wel of net niet is afhankelijk hoe dit gezien word. Je kan gewoon rijden maar op snelheid (140+) onder belasting (4personen) zakt de airmatic iets in waardoor je achter wat schaaf piepjes in lange (snelweg) bochten hoort. Niet echt comfortabel en de bedoeling.
Kortom 18 te klein en 20 te groot dus maar even sparen voor 19 inch setje.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20876
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

26 sep 2014 12:47

Waarom achter 5% hoger?
Logboek S500.
Gebruikersavatar
S300turbodiesel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 08 aug 2009 17:28
Mercedes-Benz: w213 e350e
Specialisatie: Water transport
Locatie: NL/BE

26 sep 2014 19:08

meestal achter toch juist 5% lager?
Gebruikersavatar
crazydice
Berichten: 778
Lid geworden op: 14 dec 2006 17:48
Locatie: belgië

26 sep 2014 20:23

Een mercedes kombi staat vanachter toch meestal hoger , nee ?

Althans toch tijdens het rijden en af fabriek

En ik sluit me wel aan bij de vraag : waarom van origineel naar immitatie
Gebruikersavatar
benzfreak
Berichten: 2720
Lid geworden op: 21 feb 2009 21:27
Mercedes-Benz: W906 219CDI
Specialisatie: Banden (Vredestein)
Locatie: Tukkerland

26 sep 2014 20:35

Als je de bandenmaten orgineel houdt, en de ET waardes zijn goed moet 20 inch makkelijk kunnen.

Belangrijk is dat de omtrek altijd orgineel blijft, zowel voor als achter!
Wat ligt er orgineel op weet je dat?

Ook van belang bij een combi is de loadindex ofwel draagvermogen (A)

Groet Frank ;)
Groet Benzfreak ;)
Gebruikersavatar
benzfreak
Berichten: 2720
Lid geworden op: 21 feb 2009 21:27
Mercedes-Benz: W906 219CDI
Specialisatie: Banden (Vredestein)
Locatie: Tukkerland

26 sep 2014 20:42

Groet Benzfreak ;)
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20876
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

26 sep 2014 23:23

S300turbodiesel schreef:meestal achter toch juist 5% lager?
Omtrek moet rondom vrijwel hetzelfde zijn.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
MIKE C200
Berichten: 7042
Lid geworden op: 03 jul 2005 12:43
Mercedes-Benz: C200 + C36(bouwpakket) SMART 451
Specialisatie: W202/208/210 Electra
Locatie: limburg
Contacteer:

28 sep 2014 11:02

MikeEde schreef:We zijn eruit, 255/30/20 voor en 255/35/20 achter zou net goed gaan. Net wel of net niet is afhankelijk hoe dit gezien word. Je kan gewoon rijden maar op snelheid (140+) onder belasting (4personen) zakt de airmatic iets in waardoor je achter wat schaaf piepjes in lange (snelweg) bochten hoort. Niet echt comfortabel en de bedoeling.
Kortom 18 te klein en 20 te groot dus maar even sparen voor 19 inch setje.

Daar je mbworld.org ook leest val dit onder performance sounds volgens de amerikanen :owja:
maar met de 20 inch lijken de 18 inch velgjes wel heel klein (A) ;)

iets platter banden lijkt me de oplossing en evt je airmatic hoger zetten (laten instellen) gok eens dat dit kan tenslotte kunnen ze hem ook lager zetten.

Al is het wel dik met die velgen.
Wer später bremst ist länger schnell
Wer sein Auto liebt der schiebt
Plaats reactie