aanschaf e500 combi amg pakket

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
didrickydo
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:53
Mercedes-Benz: E500 Combi amg pakket

25 nov 2014 21:36

Ik hoop het niet. Ik heb net met draaiden motor de persleiding op de pomp iets los gehad en de druk is goed.
Echter kwam met draaiende motor uit de persleiding bij de pomp een pis straaltje .
Gebruikersavatar
DeMegens
Berichten: 1130
Lid geworden op: 29 sep 2010 23:42
Mercedes-Benz: W639 Vito 120CDI & W163 400CDI
Specialisatie: Morsen
Locatie: Brabant

25 nov 2014 21:49

Ik dacht altijd dat je een stuursysteem ook min of meer moest ontluchten.
Afvullen en alvorens het starten je stuur een aantal keren naar links en rechts draaien (met de wielen van de grond). Het makkelijkste is met zijn 2-en, zodat eentje in het reservoir kan kijken of er belletjes komen en desnoods bijvullen, en de andere sturen.
Daarna starten en dit een paar keer herhalen, en kijken wat er gebeurt in het reservoir en peilen.
didrickydo
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:53
Mercedes-Benz: E500 Combi amg pakket

25 nov 2014 21:56

DeMegens schreef:Ik dacht altijd dat je een stuursysteem ook min of meer moest ontluchten.
Afvullen en alvorens het starten je stuur een aantal keren naar links en rechts draaien (met de wielen van de grond). Het makkelijkste is met zijn 2-en, zodat eentje in het reservoir kan kijken of er belletjes komen en desnoods bijvullen, en de andere sturen.
Daarna starten en dit een paar keer herhalen, en kijken wat er gebeurt in het reservoir en peilen.

Dit is inderdaad de gebruikenlijke manier en dat heb ik dan vanzelfsprekend ook gedaan . Zonder resultaat alleen.
Gebruikersavatar
DeMegens
Berichten: 1130
Lid geworden op: 29 sep 2010 23:42
Mercedes-Benz: W639 Vito 120CDI & W163 400CDI
Specialisatie: Morsen
Locatie: Brabant

25 nov 2014 22:02

Dat zal waarschijnlijk ook mede (on)mogelijk gemaakt zijn door je 'verstopping'. Ook de reden dat je pomp zo snel heet word denk ik.
Succes verder met het lokaliseren van het probleem!
didrickydo
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:53
Mercedes-Benz: E500 Combi amg pakket

25 nov 2014 22:04

DeMegens schreef:Dat zal waarschijnlijk ook mede (on)mogelijk gemaakt zijn door je 'verstopping'. Ook de reden dat je pomp zo snel heet word denk ik.
Succes verder met het lokaliseren van het probleem!

Ik hoop het . En dan hoop ik dat het daarmee opgelost is .
Gebruikersavatar
DeMegens
Berichten: 1130
Lid geworden op: 29 sep 2010 23:42
Mercedes-Benz: W639 Vito 120CDI & W163 400CDI
Specialisatie: Morsen
Locatie: Brabant

25 nov 2014 22:13

Misschien het PML ventiel dat niet meer functioneert, of niet goed meer aangestuurd word? Omdat er ook nauwelijks olie uitkomt bij de pomp zelf met losse slang.

Misschien een vergelijkbaar probleem wat vorig jaar hier iemand gehad heeft.
didrickydo
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:53
Mercedes-Benz: E500 Combi amg pakket

25 nov 2014 22:45

DeMegens schreef:Misschien het PML ventiel dat niet meer functioneert, of niet goed meer aangestuurd word? Omdat er ook nauwelijks olie uitkomt bij de pomp zelf met losse slang.

Misschien een vergelijkbaar probleem wat vorig jaar hier iemand gehad heeft.

Waar zit dit ventiel precies ?

Maar als ik de persleiding op de pomp zet en die leiding los laat van het stuurhuis komt er nauwelijks olie .
Daar zit niks tussen maar alleen de leiding vanaf de pomp.
Gebruikersavatar
DeMegens
Berichten: 1130
Lid geworden op: 29 sep 2010 23:42
Mercedes-Benz: W639 Vito 120CDI & W163 400CDI
Specialisatie: Morsen
Locatie: Brabant

26 nov 2014 10:10

Dat ventiel zou volgens mij ergens in de pomp moeten zitten.
Ik ga er even vanuit dat je daadwerkelijk Parameter stuurbekrachtiging hebt, of het ook op auto's zit zonder PML weet ik niet zeker.
Als je zoekt op Parameterlenkung of powersteering problems komt er ook veel informatie naar boven.
didrickydo
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:53
Mercedes-Benz: E500 Combi amg pakket

26 nov 2014 19:58

De auto stuurt weer .

De persleiding is vervangen en het werkt weer naar behoren .
Pomp is niet zo stil als het was maar misschien dat de lucht er nog uit moet.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

26 nov 2014 20:41

Lucht zou er direct na ontluchten allemaal uit moeten zijn, misschien toch wat schade opgelopen doordat 'ie bijna droog liep.
Logboek S500.
didrickydo
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:53
Mercedes-Benz: E500 Combi amg pakket

26 nov 2014 20:55

Dat gaat toch automatisch als je van links naar rechts stuurt een paar keer ?
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

26 nov 2014 21:57

Yep.
Logboek S500.
didrickydo
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:53
Mercedes-Benz: E500 Combi amg pakket

26 nov 2014 22:56

Dat heb ik gedaan .. Maar na 100km gereden te hebben lijkt het goed .

Dit probleem is dus opgelost en nu maar inruilen op een mooie vito .
Plaats reactie