aanschaf e500 combi amg pakket

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20703
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

12 okt 2014 18:58

didrickydo schreef:Ook niks kunnen vinden behalve dat Het srs lampje nu konstand brand . In plaatst van alleen als er iemand in stapt ....

dan nog mijn stoel eruit gehaald . alleen de ventilatie in den rug werkt en den foto hier onder verteld ook waarom.
dan heb je de sleutel op contact (stand I of II) gehad terwijl de stoel uit de auto was

dat ventilatiekabel probleem is een veel voorkomend probleem - dat kabelmateriaal kan niet zo goed tegen de stoelverwarming, wordt broos en knapt af...maar dat is eenvoudig te verhelpen met een setje nieuwe ventilatoren (het ventilatorpakket wordt compleet met kabel geleverd)

greetingz,
didrickydo
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:53
Mercedes-Benz: E500 Combi amg pakket

12 okt 2014 19:07

dan heb je de sleutel op contact (stand I of II) gehad terwijl de stoel uit de auto was

dat ventilatiekabel probleem is een veel voorkomend probleem - dat kabelmateriaal kan niet zo goed tegen de stoelverwarming, wordt broos en knapt af...maar dat is eenvoudig te verhelpen met een setje nieuwe ventilatoren (het ventilatorpakket wordt compleet met kabel geleverd)

greetingz,
Bedankt voor je reactie . Ik zit dus sowieso aan een nieuw setje ventilatoren Arizon...????
Is het heel veel werk om daar bij te komen ?
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20703
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

12 okt 2014 19:10

didrickydo schreef:Ik zit dus sowieso aan een nieuw setje ventilatoren Arizon...????
Is het heel veel werk om daar bij te komen ?
ja
nee

greetingz,
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

12 okt 2014 19:26

MBenzNL schreef:
didrickydo schreef:Ik zit dus sowieso aan een nieuw setje ventilatoren Arizon...????
Is het heel veel werk om daar bij te komen ?
ja
nee

greetingz,
Altijd straight to the point... 8-) ;)
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
didrickydo
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:53
Mercedes-Benz: E500 Combi amg pakket

13 okt 2014 22:19

kan iemand mij misschien helpen aan het onderdeelnummer van de 3 ventilators ?
heel internet afgezocht en alle mogelijke benamingen ingetypt in alle talen maar helaas niks....

heb vandaag de zitting los gehad en is inderdaad prima zelf te doen. ik had gedacht herstel het draad wel maar dat wordt hem dus niet :owja:
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20703
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

13 okt 2014 22:26

211 820 25 42

greetingz,
didrickydo
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:53
Mercedes-Benz: E500 Combi amg pakket

13 okt 2014 22:36

MBenzNL schreef:211 820 25 42

greetingz,
danku :goedzo:
didrickydo
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:53
Mercedes-Benz: E500 Combi amg pakket

17 okt 2014 13:30

Kan iemand mij vertellen of het verbruik scheelt met de 7bak van den cls en de 5 bak in de mijne ?

Krijg de auto niet verder dan 1:6 en dan trap ik niet 1 keer het gas in...
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

17 okt 2014 13:57

Zal niet veel uitmaken behalve op "het lange eind" bij constante snelheden.
Veel korte ritjes zijn de pest voor je gemiddelde verbruik, helemaal bij een dikke 8-cilinder.
Mijn 6.0 V8 GMC, 2,5 ton kaal aan de haak en de stroomlijn van een zeecontainer liep gemiddeld
in Nederland ook 1:5 -6 maar naar Zwitserland of Zuid Frankrijk met vrijwel constant rond de 150 km/h
1:7-8
Mijn BMW 540 4.4 V8 rond de 1:6 in Nederland maar 1:9 op de Autobahn. M'n R129 500SL idem.

Wen er maar aan zou ik zeggen.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5668
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

17 okt 2014 14:42

Hm. Ik kom maar zelden slechter uit dan 1:10 bij gemengd verkeer in Nederland. Maar ja, een 430 is natuurlijk geen 500 (of BMW)
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Gebruikersavatar
S300turbodiesel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 08 aug 2009 17:28
Mercedes-Benz: w213 e350e
Specialisatie: Water transport
Locatie: NL/BE

17 okt 2014 14:50

didrickydo schreef:Kan iemand mij vertellen of het verbruik scheelt met de 7bak van den cls en de 5 bak in de mijne ?

Krijg de auto niet verder dan 1:6 en dan trap ik niet 1 keer het gas in...
cls 500 met een 7g-bak is ook direct een ander 5liter blok (5,5liter) eigenlijk.
didrickydo
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:53
Mercedes-Benz: E500 Combi amg pakket

17 okt 2014 20:33

S300turbodiesel schreef:
didrickydo schreef:Kan iemand mij vertellen of het verbruik scheelt met de 7bak van den cls en de 5 bak in de mijne ?

Krijg de auto niet verder dan 1:6 en dan trap ik niet 1 keer het gas in...
cls 500 met een 7g-bak is ook direct een ander 5liter blok (5,5liter) eigenlijk.

Maar wel met het zelfde aantal pk's.

Vreemd is ook dat als ik de auto vol tank ik 830km
Tot lege tank te zien krijg . En nog geen 10 km verderop is daar 175 km van af.
En loopt per km harder terug dan het aantal gereden km's.

Ik had ooit is een Lexus LS430 V8 die reed 1:8 met normaal binnendoor snelweg . En op vakantie naar Zweden 1:12.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

17 okt 2014 20:57

Dat verbruik wat je in je KI ziet zegt niet zoveel en
is bij de 211 verre van nauwkeurig.
Als ik m'n diesel 5 - 10 minuten stationar laat draaien geeft het KI
rustig een verbruik van 12-13 liter aan en dat daalt pas na een km
of 30-40 weer richting een liter of 8.

Begin eens de tank tot de rand te vullen en de kilometers op de dagteller
bij te houden tot de volgende tankbeurt tot aan de rand. Dat geeft een nauwkeuriger
beeld over het gemiddelde verbruik als je die kilometers deelt door het aantal
getankte liters.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6608
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

17 okt 2014 22:40

Cornelis69 schreef:Dat verbruik wat je in je KI ziet zegt niet zoveel en
is bij de 211 verre van nauwkeurig.
Als ik m'n diesel 5 - 10 minuten stationar laat draaien geeft het KI
rustig een verbruik van 12-13 liter aan en dat daalt pas na een km
of 30-40 weer richting een liter of 8.

Begin eens de tank tot de rand te vullen en de kilometers op de dagteller
bij te houden tot de volgende tankbeurt tot aan de rand. Dat geeft een nauwkeuriger
beeld over het gemiddelde verbruik als je die kilometers deelt door het aantal
getankte liters.
Wat is er gek aan dat de liter klimmen wanneer je stationair draait? En dat t dan langzaam daalt is toch ook heel logisch. :?
greetings Evan
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

17 okt 2014 22:47

mbsec500 schreef:
Cornelis69 schreef:Dat verbruik wat je in je KI ziet zegt niet zoveel en
is bij de 211 verre van nauwkeurig.
Als ik m'n diesel 5 - 10 minuten stationar laat draaien geeft het KI
rustig een verbruik van 12-13 liter aan en dat daalt pas na een km
of 30-40 weer richting een liter of 8.

Begin eens de tank tot de rand te vullen en de kilometers op de dagteller
bij te houden tot de volgende tankbeurt tot aan de rand. Dat geeft een nauwkeuriger
beeld over het gemiddelde verbruik als je die kilometers deelt door het aantal
getankte liters.
Wat is er gek aan dat de liter klimmen wanneer je stationair draait? En dat t dan langzaam daalt is toch ook heel logisch. :?
Niks
Ja
Geef alleen maar aan dat die verbruiksmeter en resterende
kilomters niet zoveel zeggen. Het zijn indicaties, meer niet.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Plaats reactie