W115 verlagen

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
jordi-vag
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2014 17:20
Mercedes-Benz: mercedes w115
Specialisatie: carrosserie
Locatie: balen

19 sep 2014 17:38

hallo , k heb een mercedes w115 en wil deze verlagen
maaar k vind nergens verlagings veren voor men mercedes
ze zeggen dat de veren van een mercedes w123 hier onder passen
heeft iemand hier ervaring mee ???

alvast bedankt :)
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4579
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

19 sep 2014 19:01

Het is toch doodzonde om zon klassieker te gaan verlagen :o orgineel houden is het mooist.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20874
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

19 sep 2014 19:45

Ligt eraan hoe je het aanpakt, hij kan er van opknappen of je kunt er op afknappen... ben benieuwd naar foto's!
Logboek S500.
Gebruikersavatar
ricardo3
Forum Held
Berichten: 4687
Lid geworden op: 07 okt 2007 13:30
Mercedes-Benz: Genoeg
Specialisatie: banden,velgen
Locatie: belgie (limburg)
Contacteer:

19 sep 2014 22:52

123 veren kunnen eronder.
Heb er intussen menig verlaagd.
Je kan in ieder geval erg ver gaan met een strich8:).

Gr.
Knudde1969 schreef:Een Comand uit een Nederlandse W211 zal met de juiste 3 ingrediënten zelfs werken in een stacaravan.
Veel onderdelen van w114/115 en w124. Iets nodig PB me maar
wiebren
Berichten: 441
Lid geworden op: 23 sep 2009 20:47
Mercedes-Benz: Mercedes W115/114 240D 3.0
Specialisatie: w115 oderdelen liggen

20 sep 2014 19:02

Hoi

net wat ricardo zegt je kunt ver gaan met een /8.

je kunt als eerste je eigen veren gebruiken.
wel voorzichtig te werk gaan want er staat nogal wat spanning op de veren.
ik heb de speciale binnen veer spanner om de veren er tussen uit te halen.
en ik doe de veren gewoon in korten met een ijzerzaag.
dit kun je doen tot je de auto laag genoeg vind maar meer dan 1 ring haal ik er nooit van af.

maar let wel op de dikte van de ringen hoe dikker ze zijn hoe stugger de auto gaat veren.
als je te laag gaat rijdt het echt niet meer lekker.

wens je suc6
met de groeten van Wiebren ut Snits
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20874
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

20 sep 2014 19:22

wiebren schreef:en ik doe de veren gewoon in korten met een ijzerzaag.
Sorry, maar van dit soort 'adviezen' krijg ik een beetje de rillingen...
Logboek S500.
Gebruikersavatar
TheDiver
Berichten: 4278
Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
Specialisatie: Wereldreiziger

20 sep 2014 20:26

plorie schreef:
wiebren schreef:en ik doe de veren gewoon in korten met een ijzerzaag.
Sorry, maar van dit soort 'adviezen' krijg ik een beetje de rillingen...

slijpschijf beter dan zoals een paar maanden geleden bij mijn 190 is gedaan. ;)
en je merkt er niks van hoor met rijden, en je behoudt het rijcomfort van de originale!!!

grtz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
wiebren
Berichten: 441
Lid geworden op: 23 sep 2009 20:47
Mercedes-Benz: Mercedes W115/114 240D 3.0
Specialisatie: w115 oderdelen liggen

21 sep 2014 19:24

Hoi

met de flex loop je het risico dat er teveel warmte in de veer komt waardoor de veer eerder afbreekt.
ik neem de tijd even met een goeie ijzerzaag door zagen duurt echt geen half uur.
het in en uit halen duurt langer ben je wel even zoet mee.

maar wens je veel suc6 ik rij gewoon op originele veren bevalt mij best kan probleemloos over bijna elke drempel rijden.

met de groeten van Wiebren ut Snits
vos00819
Berichten: 1861
Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
Locatie: Zwolle

21 sep 2014 20:23

Ieder zijn smaak, maar ik had dergelijk 'cultureel erfgoed' zo orgineel mogelijk gelaten.
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
Plaats reactie