Goedendag,
ik heb sinds een paar dagen een storing in mijn ABC systeem van mijn W215 CL 55 AMG
De 1e keer met de storing kwam de rechterschokbreker niet omhoog!
Bij toeval stond de auto toen een klant van mij die veel jonge mercedessen repareert en verkoopt
Daar uitgelezen, wel een storing maar hij kon niet verder kijken dan alleen naar de melding (geen stardiagnose)
Alles gewist en de auto stond weer normaal en reed goed..
2e keer kreeg ik een rode melding op dashboard en sindsdien kan ik het systeem niet meer bedienen (sta wel op rijhoogte)
Daarna bij iemand geweest die wel een stardiagnose heeft en een beetje ervaring met ABC.
kwamen 4 foutmeldingen uit:
1e was met keyless GO (storing weet ik, 1 van mijn 2 kaarten weigert af en toe)
2e C1525-064 Systeemdruk te laag
3e C1526-016 Drukvoorziening gestoord
4e c1343-001 Storing in onderdeel Y36/1y1 (regelventiel veerelement linksvoor)
Alles weer gewist
Olie was goed, geen splinters erin. (wel wat zwart/versleten). Dit word vrijdag 19-9 ververst!
Auto het testprogramma laten doorlopen (rodeo draaien voor de kenners)
De druk die het scherm aangaf was tussen de 180 en 210 bar.
Geen foutmeldingen daarna.
Volgende dag weer storing.
Auto rijd alsof ik met 4 lekke schokbrekers rond rij. Deinst na elke hobbel.
Heeft er hier iemand misschien een idee wat er stuk is of storingen geeft?
voordat ik een vermogen uitgeef aan schokbrekers ed terwijl het misschien niet nodig is
storing in mijn ABC systeem
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Een versleten pomp is iets wat veel voorkomt bij het ABC systeem, en die komt vaak tussen de 150 en 250 tkm. Ik heb dat ook meegemaakt en wou dat ik begonnen was met het vervangen van de pomp door een nieuwe pomp ipv een gereviseerde pomp. Dat had mij veel geld bespaard. Je ziet toch vaak dat storingen komen en storingen gaan en het dan weer de pomp is, dan weer een ventielenblok en dan weer veerpoten. Bij mij was het toch gewoon de pomp uiteindelijk, vandaar mijn advies: begin bij een nieuwe pomp.
Frits
Frits
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- Lorinser sr
- Moderator
- Berichten: 11978
- Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
- Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
- Specialisatie: Mediazaken
- Locatie: achterhoek
- Contacteer:
+1 Ik had het zelfde met de S600Frits CL500 schreef:Een versleten pomp is iets wat veel voorkomt bij het ABC systeem, en die komt vaak tussen de 150 en 250 tkm. Ik heb dat ook meegemaakt en wou dat ik begonnen was met het vervangen van de pomp door een nieuwe pomp ipv een gereviseerde pomp. Dat had mij veel geld bespaard. Je ziet toch vaak dat storingen komen en storingen gaan en het dan weer de pomp is, dan weer een ventielenblok en dan weer veerpoten. Bij mij was het toch gewoon de pomp uiteindelijk, vandaar mijn advies: begin bij een nieuwe pomp.
Frits
Of ruik maar eens aan de olie , ruikt die verbrand dan weet ik het bijna zeker ( dat het de pomp is ) of neem eens de zoekfunctie .
Groetjes Richard
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09 jan 2014 13:15
- Mercedes-Benz: CL 55 AMG
Volgens de man met die stardiagnose was de olie op zich nog goed, alleen wat oud (waarschijnlijk nooit vervangen vanaf 2001)
rook een beetje naar barbecue eigenlijk, haha
maar hij zei dat de olie niet verbrand rook. Hij heeft 22 jaar bij mercedes in nieuwegein gewerkt en is een aantal jaar geleden voor zichzelf begonnen in utrecht.
Hij zei, ik heb maar 2-3 keer eerder aan het ABC systeem gewerkt en dat was al jaren geleden. Hij wil er eigenlijk zo min mogelijk aan doen
pomp word morgen besteld, heb met mijn garage (waar mijn auto in onderhoud is) overlegd vanavond. Als ie op voorraad is dan zal die maandag gemonteerd worden met nieuwe olie en filter!
Hoop dat dan alle problemen weer over zijn
heb nu 17K km gereden met de auto vanaf januari en dit is eigenlijk het eerste probleem wat ik heb op een set versleten achterbanden na
vind het nog wel meevallen voor een auto van die leeftijd, heb met de audi a8 die ik ervoor gehad heb veel meer geintjes gehad
rook een beetje naar barbecue eigenlijk, haha
maar hij zei dat de olie niet verbrand rook. Hij heeft 22 jaar bij mercedes in nieuwegein gewerkt en is een aantal jaar geleden voor zichzelf begonnen in utrecht.
Hij zei, ik heb maar 2-3 keer eerder aan het ABC systeem gewerkt en dat was al jaren geleden. Hij wil er eigenlijk zo min mogelijk aan doen
pomp word morgen besteld, heb met mijn garage (waar mijn auto in onderhoud is) overlegd vanavond. Als ie op voorraad is dan zal die maandag gemonteerd worden met nieuwe olie en filter!
Hoop dat dan alle problemen weer over zijn
heb nu 17K km gereden met de auto vanaf januari en dit is eigenlijk het eerste probleem wat ik heb op een set versleten achterbanden na
vind het nog wel meevallen voor een auto van die leeftijd, heb met de audi a8 die ik ervoor gehad heb veel meer geintjes gehad
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Ben heel benieuwd, laat het nog even weten. En die olie hoort toch echt helder groen te zijn......
Frits
Frits
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Hopen dat de pomp voldoende is. 1 poot die zak/niet omhoog komt heeft bijna altijd met een ventielenblok te maken. Ook de 4e fout komt door dat blok.
Ik heb misschien nog ergens 2 versleten blokken liggen ( deze zorgde voor zakken na 2 dagen). Je zou die kunnen laten reviseren en dan heb je een ruilsysteem.
Ik heb misschien nog ergens 2 versleten blokken liggen ( deze zorgde voor zakken na 2 dagen). Je zou die kunnen laten reviseren en dan heb je een ruilsysteem.
- Marcel S600
- Berichten: 4660
- Lid geworden op: 13 jul 2005 10:34
- Mercedes-Benz: ex-W220 S600 -v12-
- Specialisatie: Truckertje
- Locatie: Tilburg
Nou ik hoop dat het verholpen word voor je anders krijg je hoofdpijn en een leeg lopende portemonnee .
Ik had ooit het zelfde probleem met mijn S600 zie topic op het forum.
Ik had ooit het zelfde probleem met mijn S600 zie topic op het forum.
Oprichting Mercedesforum: 03 jul 2005 12:14
Ik ben lid sinds:13 jul 2005 10:34
Auto van de maand in 2009
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 71&t=22412
Prive:W124 300E & W210 E230 & W210 E220CDI & W220 S600-V12
Bedrijfswagens:311 CDI & 515 CDI 2009
Winnaar weekend W212 E-klasse rijden! Door Mercedes-Benz Nederland 2010
Ik ben lid sinds:13 jul 2005 10:34
Auto van de maand in 2009
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 71&t=22412
Prive:W124 300E & W210 E230 & W210 E220CDI & W220 S600-V12
Bedrijfswagens:311 CDI & 515 CDI 2009
Winnaar weekend W212 E-klasse rijden! Door Mercedes-Benz Nederland 2010