hallo,
ik heb nu twee keer meegemaakt dat ik bij het starten van mijn 320 diesel geen reactie krijg als ik de sleutel omdraai om te starten.
ik heb dit als de motor koud is, ik zet contact aan en alle benodigde lampjes gaan aan en na het gloeien start ik en er gebeurt niets.
als ik de sleutel terugdraai en weer gloei en start doet ie het wel, komt niet voor bij warme motor.
zou het toeval zijn of zijn er mede forumers die dit herkennen.
gr John
geen reactie na omdraaien contactslot bij starten
- johnprins12
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 11 jul 2006 22:52
- Mercedes-Benz: W211 320 CDI - W123 300 D turbodiesel
- Specialisatie: W126 300 SD
- Locatie: Numansdorp
JOHN PRINS
W 211- 320 CDI 2008
W 123- 300 D TURBODIESEL 1983
W 211- 320 CDI 2008
W 123- 300 D TURBODIESEL 1983
- benz 190
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 11 okt 2005 22:21
- Mercedes-Benz: W210 2.2 CDI W126 300se W124 300 e
- Locatie: emmen
Heb ik bij mijn W210 2.2 diesel ook wel eens.
Weet niet of je er een zelfstarter(weet niet of dat goed benoemd is) op hebt ,dat is als je de sleutel omdraait dan start hij vanzelf door.
Misschien dat het daar aan ligt.
Heb er verder geen problemen mee
Johnnie
Weet niet of je er een zelfstarter(weet niet of dat goed benoemd is) op hebt ,dat is als je de sleutel omdraait dan start hij vanzelf door.
Misschien dat het daar aan ligt.
Heb er verder geen problemen mee
Johnnie
jedem Auto kann mann fahren,aber wenn ein Stern drauf ist !
fährt er besser
fährt er besser
- johnprins12
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 11 jul 2006 22:52
- Mercedes-Benz: W211 320 CDI - W123 300 D turbodiesel
- Specialisatie: W126 300 SD
- Locatie: Numansdorp
hoi,
zelfstarter zit er op, ik zal een kijken of ik verschil kan ontdekken als ik de sleutel langer vast hou.
bedankt voor je antwoord.
gr John
zelfstarter zit er op, ik zal een kijken of ik verschil kan ontdekken als ik de sleutel langer vast hou.
bedankt voor je antwoord.
gr John
JOHN PRINS
W 211- 320 CDI 2008
W 123- 300 D TURBODIESEL 1983
W 211- 320 CDI 2008
W 123- 300 D TURBODIESEL 1983
- johnprins12
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 11 jul 2006 22:52
- Mercedes-Benz: W211 320 CDI - W123 300 D turbodiesel
- Specialisatie: W126 300 SD
- Locatie: Numansdorp
hallo,
kan het ook aan de sleutel liggen bijv. de baterij bijna leeg.
gr John
kan het ook aan de sleutel liggen bijv. de baterij bijna leeg.
gr John
JOHN PRINS
W 211- 320 CDI 2008
W 123- 300 D TURBODIESEL 1983
W 211- 320 CDI 2008
W 123- 300 D TURBODIESEL 1983
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
volgens mij als je een fbs sleutel hebt kun je ook nog starten zonder batterij in de sleutel , de batterijen hebben allen de functie van de afstandbediening , in de sleutel zelf zit een transponder en die moet door de ezs herkent worden.johnprins12 schreef:hallo,
kan het ook aan de sleutel liggen bijv. de baterij bijna leeg.
gr John
- ML320
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 08 feb 2008 16:01
- Mercedes-Benz: W211 220CDI Avantgarde
- Specialisatie: ict
Hier heb ik de laatste twee maanden sporadisch ook last van. Eerder werd al door de garage aangegeven
dat de accu zwak was, dus ik vermoed dat dat de oorzaak is. Na twee drie keer sleutel omdraaien start hij wel.
Op vakantie met warme temperaturen geen last van. Dus ik denk dat de accu vervangen moet worden.
dat de accu zwak was, dus ik vermoed dat dat de oorzaak is. Na twee drie keer sleutel omdraaien start hij wel.
Op vakantie met warme temperaturen geen last van. Dus ik denk dat de accu vervangen moet worden.
Dit heb ik ook gehad. Sporadisch niet starten en soms na 2 a 3 keer geprobeerd te hebben startte de auto wel.ML320 schreef:Hier heb ik de laatste twee maanden sporadisch ook last van. Eerder werd al door de garage aangegeven
dat de accu zwak was, dus ik vermoed dat dat de oorzaak is. Na twee drie keer sleutel omdraaien start hij wel.
Op vakantie met warme temperaturen geen last van. Dus ik denk dat de accu vervangen moet worden.
Nou zijn het 2 verschillende auto`s maar bij mij lag het aan luchtbellen die in de brandstofleidingen zaten.
Brandstofleidingen + o ringen vervangen.
Nokkenassensor + krukassensor.
Komt er niks boven water als je uitleest?
- benz 190
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 11 okt 2005 22:21
- Mercedes-Benz: W210 2.2 CDI W126 300se W124 300 e
- Locatie: emmen
De auto is door Michiel 01 uitgelezen ( nogmaals bedankt hier voor ) en er mankeert niets aan de auto.
Maak me er niet druk om omdat hij na het terug draaien gewoon weer start.
En de accu is ook goed.
Misschien moet jij dat ook.
Dit doet hij nu al 4 jaar zolang ik hem heb .
Heb de vorige eigenaar er niet naar gevraagd ,maar ga er vanuit dat hij het ook wel heeft gehad.
Johnnie
Maak me er niet druk om omdat hij na het terug draaien gewoon weer start.
En de accu is ook goed.
Misschien moet jij dat ook.
Dit doet hij nu al 4 jaar zolang ik hem heb .
Heb de vorige eigenaar er niet naar gevraagd ,maar ga er vanuit dat hij het ook wel heeft gehad.
Johnnie
jedem Auto kann mann fahren,aber wenn ein Stern drauf ist !
fährt er besser
fährt er besser
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Je bedoelt: er zaten geen foutcodes in. Dat is heel iets anders! Uitlezen is leuk, maar het is een hulpmiddel en zeker geen allesomvattende oplossing/diagnose.benz 190 schreef:De auto is door Michiel 01 uitgelezen ( nogmaals bedankt hier voor ) en er mankeert niets aan de auto.
Logboek S500.
- benz 190
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 11 okt 2005 22:21
- Mercedes-Benz: W210 2.2 CDI W126 300se W124 300 e
- Locatie: emmen
Daar bedoel ik mee dat hij hem even moet laten uitlezen zo kan Hij er achter komen of er iets aan mankeert.
Dan kan je er mee verder.
Je weet nooit waar dat probleem aan ligt.
Dus mijn advies is laat hem eerst even uitlezen.
Johnnie
Dan kan je er mee verder.
Je weet nooit waar dat probleem aan ligt.
Dus mijn advies is laat hem eerst even uitlezen.
Johnnie
jedem Auto kann mann fahren,aber wenn ein Stern drauf ist !
fährt er besser
fährt er besser
- johnprins12
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 11 jul 2006 22:52
- Mercedes-Benz: W211 320 CDI - W123 300 D turbodiesel
- Specialisatie: W126 300 SD
- Locatie: Numansdorp
hallo,
als ik terug ben van vakantie(zit nu in spanje) en het probleem doet zich weer voor ga ik hem laten uitlezen.
heb een koelkast in de wagen staan en die draaid gewoon tijdens de nacht dus de lage accu spanning zou iets kunnen zijn, maar aan de andere kant als ik de tweede keer start gaat ie gewoon snel rond en slaat ie aan.
ik hou je op de hoogte.
gr John
als ik terug ben van vakantie(zit nu in spanje) en het probleem doet zich weer voor ga ik hem laten uitlezen.
heb een koelkast in de wagen staan en die draaid gewoon tijdens de nacht dus de lage accu spanning zou iets kunnen zijn, maar aan de andere kant als ik de tweede keer start gaat ie gewoon snel rond en slaat ie aan.
ik hou je op de hoogte.
gr John
JOHN PRINS
W 211- 320 CDI 2008
W 123- 300 D TURBODIESEL 1983
W 211- 320 CDI 2008
W 123- 300 D TURBODIESEL 1983
- johnprins12
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 11 jul 2006 22:52
- Mercedes-Benz: W211 320 CDI - W123 300 D turbodiesel
- Specialisatie: W126 300 SD
- Locatie: Numansdorp
hallo,
probleem heeft zich niet meer voorgedaan, dus ik hou de optie open dat het idd met een lage accu spanning verband houd.
heb op de terugweg de koelkast niet echt de hele nacht meer laten draaien, dat was op de heenweg wel het geval.
bedankt voor de reactie's als er veranderingen zijn hou ik jullie op de hoogte.
gr John
probleem heeft zich niet meer voorgedaan, dus ik hou de optie open dat het idd met een lage accu spanning verband houd.
heb op de terugweg de koelkast niet echt de hele nacht meer laten draaien, dat was op de heenweg wel het geval.
bedankt voor de reactie's als er veranderingen zijn hou ik jullie op de hoogte.
gr John
JOHN PRINS
W 211- 320 CDI 2008
W 123- 300 D TURBODIESEL 1983
W 211- 320 CDI 2008
W 123- 300 D TURBODIESEL 1983
- ML320
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 08 feb 2008 16:01
- Mercedes-Benz: W211 220CDI Avantgarde
- Specialisatie: ict
Denk het ook. Nu de temperaturen de laatste dagen naar beneden zijn gegaan, heb ik er smorgensvroeg last van. Toen het warmer was niet. Ik weet het dus niet zeker,
want bijvoorbeeld op dit forum in Amerika hebben mensen er ook last van, en de een noemt startermotor, ander contact slot.
http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... ttent.html
want bijvoorbeeld op dit forum in Amerika hebben mensen er ook last van, en de een noemt startermotor, ander contact slot.
http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... ttent.html
Ik heb sdit bij een 3 tal vito's gehad (w638), wat ik gedaan heb is startmotor er afgehaald en de ronselas schoongemaakt, hier komt op den duur vet/rommel op terecht en dan red het relais het niet meer om de het tandwiel op het vliegwiel te drukken. (in mijn werk een veel voorkomend probleem bij m'n oudere diesels, tractors)