Hallo, kan iemand mij wellicht helpen? Ik heb sinds vandaag een SLK, Final Edition uit 2003, waarvan (ooksinds vandaag, gisteren met proefrijden deed ie het wel) de schakelaar van het dakmechanisme niet meer werkt. Brandt niet, doet niets. De auto heeft een automatische transmissie en in zowel stand P als N geprobeerd, handrem aangetrokken en schakelaar getracht te activeren. De oprolhoes is ook gewoon uitgerold en ligt rechts in de houder vastgeklikt op de schakelaar. De auto is door de wasstraat geweest. Niet dat ik denk dat het van invloed zou kunnen zijn maar toch.
Iemand een suggestie? Garantie heb ik niet helaas.
schakelaar dak r170 brandt niet
- janjulius64
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 22 aug 2014 21:17
- Mercedes-Benz: R172 SLK 200
- Locatie: Enschede
- MartijnS
- Dealermedewerker
- Berichten: 2826
- Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
- Mercedes-Benz: W211 E240 2003
- Specialisatie: Monteur MB dealer / APK
Knippert het lampje In de schakelaar ook niet snel als je hem wilt bedienen?
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
- janjulius64
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 22 aug 2014 21:17
- Mercedes-Benz: R172 SLK 200
- Locatie: Enschede
Nee, helemaal niets. Alsof er geen spanning opzit. Er komt ook niets in bewegingMartijnS schreef:Knippert het lampje In de schakelaar ook niet snel als je hem wilt bedienen?
- janjulius64
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 22 aug 2014 21:17
- Mercedes-Benz: R172 SLK 200
- Locatie: Enschede
ik hoop het, zou de meest goedkope en voor de hand liggende oplossing zijn. Probleem.....ik heb geen idee waar zich die zekering bevindt. Heb het boekje er op na geslagen maar verder dan het lokaliseren en openen van de zekeringbox onder motorkap ben ik niet gekomen. Normaliter kan je in zekeringboxes de zekeringen zonder problemen vervangen. In dit geval heb uitsluitend stekkertjes gezien die zijn ingeplugd. Je hoort het al, enig inzicht van toegepaste techniek heb ik helaas moeten ontberenGobert schreef:Zekering?
Automaatstand heeft er niets mee van doen.
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Wasstraat is krasstraat moet je sowieso wegblijven met die mooie wagen
Check je kofferbak bodem eens, staat er water?
Op de bodem van de kofferbak rechts zit de PSE module, en deze gaan helaas geregeld stuk.
Een veel voorkomende kwaal is water schade omdat de afvoergootjes in de kofferbank niet open zijn.
Links en rechts in de kofferbak rand zitten 2 zwarte roostertjes, giet er wat water in en je weet gelijk meer.
Als het goed is moet het water er aan de achterzijde van de bumper links en rechts uitkomen.
Het weer open maken van deze afvoer gootjes heb ik gedaan met de een lange slang aan mijn compressor pistool te bevestigen en die in de afvoergootjes te doen, en weken met warm water.
Doe er wel een doek over want de rotzooi schiet met een rotgang omhoog
Hoop voor je dat het een simpele zekering is
Hier nog een elektrisch schema van de R170 en overige zaken.
http://ryououki.no-ip.com/r170/
Hier wat informatie over de PSE problemen.
https://www.google.nl/#q=pse+failure+slk+r170
Check je kofferbak bodem eens, staat er water?
Op de bodem van de kofferbak rechts zit de PSE module, en deze gaan helaas geregeld stuk.
Een veel voorkomende kwaal is water schade omdat de afvoergootjes in de kofferbank niet open zijn.
Links en rechts in de kofferbak rand zitten 2 zwarte roostertjes, giet er wat water in en je weet gelijk meer.
Als het goed is moet het water er aan de achterzijde van de bumper links en rechts uitkomen.
Het weer open maken van deze afvoer gootjes heb ik gedaan met de een lange slang aan mijn compressor pistool te bevestigen en die in de afvoergootjes te doen, en weken met warm water.
Doe er wel een doek over want de rotzooi schiet met een rotgang omhoog
Hoop voor je dat het een simpele zekering is
Hier nog een elektrisch schema van de R170 en overige zaken.
http://ryououki.no-ip.com/r170/
Hier wat informatie over de PSE problemen.
https://www.google.nl/#q=pse+failure+slk+r170
- janjulius64
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 22 aug 2014 21:17
- Mercedes-Benz: R172 SLK 200
- Locatie: Enschede
Beste Bofkont, dank je wel voor de tips. Ik ga ze morgen gelijk nalopen en hoop dat het soelaas biedt. Ook dank voor de twee hyperlinks!bofkont schreef:Wasstraat is krasstraat moet je sowieso wegblijven met die mooie wagen
Check je kofferbak bodem eens, staat er water?
Op de bodem van de kofferbak rechts zit de PSE module, en deze gaan helaas geregeld stuk.
Een veel voorkomende kwaal is water schade omdat de afvoergootjes in de kofferbank niet open zijn.
Links en rechts in de kofferbak rand zitten 2 zwarte roostertjes, giet er wat water in en je weet gelijk meer.
Als het goed is moet het water er aan de achterzijde van de bumper links en rechts uitkomen.
Het weer open maken van deze afvoer gootjes heb ik gedaan met de een lange slang aan mijn compressor pistool te bevestigen en die in de afvoergootjes te doen, en weken met warm water.
Doe er wel een doek over want de rotzooi schiet met een rotgang omhoog
Hoop voor je dat het een simpele zekering is
Hier nog een elektrisch schema van de R170 en overige zaken.
http://ryououki.no-ip.com/r170/
Hier wat informatie over de PSE problemen.
https://www.google.nl/#q=pse+failure+slk+r170
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Er kan ook sprake zijn van een oude lekkage, waarbij de pse module is gaan corroderen.
Je kunt deze module openmaken ook om te checken.
http://www.benzworld.org/forums/r170-sl ... odule.html
Je kunt deze module openmaken ook om te checken.
http://www.benzworld.org/forums/r170-sl ... odule.html
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
http://www.mbslk.de/modules.php?op=modl ... m&forum=14
Duits SLK forum met Nederlands gedeelte.
Vooral in het Duitse gedeelte is een schat van info te vinden.
Duits SLK forum met Nederlands gedeelte.
Vooral in het Duitse gedeelte is een schat van info te vinden.
- janjulius64
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 22 aug 2014 21:17
- Mercedes-Benz: R172 SLK 200
- Locatie: Enschede
bofkont schreef:http://www.mbslk.de/modules.php?op=modl ... m&forum=14
Duits SLK forum met Nederlands gedeelte.
Vooral in het Duitse gedeelte is een schat van info te vinden.
Hartelijk dank!! Ik ga me er in verdiepen. Heb een afspraak dadelijk om het electrische circuit door te meten. Ik laat zondermeer weten indien de oorzaak gevonden is.
- janjulius64
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 22 aug 2014 21:17
- Mercedes-Benz: R172 SLK 200
- Locatie: Enschede
de zekering, 5amp, bleek doorgebrand. Nieuwe geplaatst die ook de geest gaf. Zekering van 10amp gemonteerd en zowaar, rode lampje begon te branden en dak kwam in beweging. Ramen zakten naar beneden, dak idem tot 90% en stopte spontaan. Vervolgens kreeg ik 'm ook niet meer dicht. Lampje van schakelaar bleef wel gewoon branden. Heb de auto overdekt gestald want kon 'm moeilijk met open dak aan straat laten staan. Morgen de auto maar laten uitlezen.
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Een 5A zekering vervangen door 10A is niet aan te raden, wellicht is er nu iets anders kapot door een te hoge stroomsterkte.
Logboek S500.
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Erg vervelend allemaal man
Slecht begin met zo'n leuke wagen.
Trouwens niet dat het wat te maken heeft met dit probleem, maar check je nokkenasmagneet en kabel ook op olie sporen.
Kan je een zeer dure reperatie besparen.
Is een van de standaard R170 kwaaltjes.
http://www.mbslk.de/modules.php?name=Ne ... le&sid=995
Slecht begin met zo'n leuke wagen.
Trouwens niet dat het wat te maken heeft met dit probleem, maar check je nokkenasmagneet en kabel ook op olie sporen.
Kan je een zeer dure reperatie besparen.
Is een van de standaard R170 kwaaltjes.
http://www.mbslk.de/modules.php?name=Ne ... le&sid=995
- janjulius64
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 22 aug 2014 21:17
- Mercedes-Benz: R172 SLK 200
- Locatie: Enschede
Dat heb ik me ook gerealiseerd maar ik ging er vanuit dat de zekering slechts bestemd was voor de schakelaar (volgens de verwijzing op de binnenkant van het zekeringendeksel). Maar je hebt volkomen gelijk, het is zonder meer niet aan te radenplorie schreef:Een 5A zekering vervangen door 10A is niet aan te raden, wellicht is er nu iets anders kapot door een te hoge stroomsterkte.
- janjulius64
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 22 aug 2014 21:17
- Mercedes-Benz: R172 SLK 200
- Locatie: Enschede
Hartelijk dank! Ga ik morgen ook gelijk laten checken door de garageman. Dank je wel voor de bijgesloten link.bofkont schreef:Erg vervelend allemaal man
Slecht begin met zo'n leuke wagen.
Trouwens niet dat het wat te maken heeft met dit probleem, maar check je nokkenasmagneet en kabel ook op olie sporen.
Kan je een zeer dure reperatie besparen.
Is een van de standaard R170 kwaaltjes.
http://www.mbslk.de/modules.php?name=Ne ... le&sid=995