Misschien dubbelpost, maar ik keek toevallig gisteren op de papieren van de E55amg en zag dat deze dus WEL een toegestaan aanhanger gewicht heeft van 750Kg, zowel ongeremd alsook geremd (wat natuurlijk KUL is, want een E500 mag 750/2100Kg trekken, een AMG zou dat ineens niet kunnen?)
Wellicht nog maar eens ten overvloede:
- Mercedes zegt dat er geen trekhaak op E-klasse AMG of met AMG pakket mag/kan
- volgens het COC document en ook het NL kenteken van de E55AMG mag er dus 750Kg ongeremd/geremd getrokken worden
Conclusie: er kan/mag dus wel degelijk een trekhaak onder een E-klasse AMG(pakket).
Hoe kan het dat Mercedes zegt van niet?
Waarom zou bij een E-AMG het ongeremd getrokken gewicht gelijk en het geremd getrokken gewicht ineens 1350Kg minder kunnen zijn dan bij bijv een E500?? (chassis/carrosserie is bij een AMG toch juist zelfs verstevigd t.o.v een gewone E, dus kan zelfs meer hebben..)
Nog maar eens: trekhaak op een E-klasse AMG (W211)?
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Omdat 1350Kg extra aan de kont i.c.m. Kickdown niet veilig wordt geacht. Mercedes wil dat de auto altijd aan de eisen/wensen voldoet (die ze zelf in gedachte hebben).
Dat is dezelfde reden dat je soms koeling met aanpassen. Ze willen dat de auto in de bergen met 1300 kilo nog steeds aan de gewenste eis voldoet. Denk aan motor temp, werking airco, geluid comfort (ventilator).
Ze gaan van de ergste situatie uit en gaan er niet vanuit dat de bestuurder even logisch nadenkt.
Dat is dezelfde reden dat je soms koeling met aanpassen. Ze willen dat de auto in de bergen met 1300 kilo nog steeds aan de gewenste eis voldoet. Denk aan motor temp, werking airco, geluid comfort (ventilator).
Ze gaan van de ergste situatie uit en gaan er niet vanuit dat de bestuurder even logisch nadenkt.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Maw, ze zijn bang dat je aanhanger blijft staan als je te veel gas geeft
(met eventueel een restpartijtje E55)
(met eventueel een restpartijtje E55)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
omdat de ruimte tussen de kogelkop en de bumper kleiner is dan wat mercedes als minimale maat aanhoudtE55amg schreef: - Mercedes zegt dat er geen trekhaak op E-klasse AMG of met AMG pakket mag/kan
Hoe kan het dat Mercedes zegt van niet?
greetingz,
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Dat weet ik Steve, dat had je al eerder aangegeven.MBenzNL schreef:omdat de ruimte tussen de kogelkop en de bumper kleiner is dan wat mercedes als minimale maat aanhoudtE55amg schreef: - Mercedes zegt dat er geen trekhaak op E-klasse AMG of met AMG pakket mag/kan
Hoe kan het dat Mercedes zegt van niet?
greetingz,
Is nogal vreemd dat er van Mercedes geen trekhaak op mag, maar er wel 750 Kg trekgewicht is toegestaan.
Als ik goed interpreteer is er dus geen probleem met de technische belasting (als in krachten op chassispunten), maar gaat het dus uitsluitend om minimale trekhaak kogel t.o.v. AMG bumper afstand die volgens Mercedes onvoldoende zou zijn..
Blijft nogal raar..
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
Wellicht om een Suzuki Alto met pech naar de garage te slepen ?E55amg schreef: Is nogal vreemd dat er van Mercedes geen trekhaak op mag, maar er wel 750 Kg trekgewicht is toegestaan...
After all is said & done, a lot more is said, than done.
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Nee, ik ben er toch serieus over aan het denken om toch de E55 en 2 andere auto's in de verkoop doen (ik heb er gewoon teveel) om er dan weer 1 "allround" auto voor in de plaats te nemen (dat was ook de reden dat ik half jaar geleden een GL500 kocht, maar ja, dat ging toen mis met de koop). Intussen heb ik steeds meer het idee dat een S211 aanschaffen vermoedelijk een verstandigere betere keuze zou zijn dan een GL en twijfel dan tussen een S211 E500 met de sterkere 388PK motor (FL versie 2007/2008) eventueel 4matic, of eigenlijk liever een S211 E55 (2004/2005) prijsniveau ligt ongeveer hetzelfde.Dutch626 schreef:ga je een trekhaak monteren?
Baal er beetje van dat de S211 E55 die dan eigenlijk mijn favoriet zou zijn (vind de W211 E55 nl ook een fantastische auto) puur door administratieve keuringstechnische redenen bijna zeker niet kan omdat ik er een stevige aanhanger mee moet kunnen slepen en dat zou dan met een S211 E55 illegaal zijn.. zat me af te vragen of er niet toch iets mee zou kunnen en via omweg hoger trekgewicht op zo'n auto te kunnen krijgen, vandaar....
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- MartijnS
- Dealermedewerker
- Berichten: 2826
- Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
- Mercedes-Benz: W211 E240 2003
- Specialisatie: Monteur MB dealer / APK
Er zijn manieren om het trekgewicht op kenteken aan te laten passen. Ik dacht dat dat in hield dat je dan op het testcircuit van lelystad o.a. een keer of 5 met een bepaald gewicht erachter op een helling moet wegrijden en nog wat gein. Zou de RDW eens verwittigen met je vraag. Technisch kan de haak wel, het koppelen misschien wat lastiger, maar de gewichten op kenteken gooien dus roet in het eten.
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
En een W of S211 420CDI? Ze zijn wel zeldzaam, maar dan heb je echt een beul van een trekker.E55amg schreef:Nee, ik ben er toch serieus over aan het denken om toch de E55 en 2 andere auto's in de verkoop doen (ik heb er gewoon teveel) om er dan weer 1 "allround" auto voor in de plaats te nemen (dat was ook de reden dat ik half jaar geleden een GL500 kocht, maar ja, dat ging toen mis met de koop). Intussen heb ik steeds meer het idee dat een S211 aanschaffen vermoedelijk een verstandigere betere keuze zou zijn dan een GL en twijfel dan tussen een S211 E500 met de sterkere 388PK motor (FL versie 2007/2008) eventueel 4matic, of eigenlijk liever een S211 E55 (2004/2005) prijsniveau ligt ongeveer hetzelfde.Dutch626 schreef:ga je een trekhaak monteren?
Baal er beetje van dat de S211 E55 die dan eigenlijk mijn favoriet zou zijn (vind de W211 E55 nl ook een fantastische auto) puur door administratieve keuringstechnische redenen bijna zeker niet kan omdat ik er een stevige aanhanger mee moet kunnen slepen en dat zou dan met een S211 E55 illegaal zijn.. zat me af te vragen of er niet toch iets mee zou kunnen en via omweg hoger trekgewicht op zo'n auto te kunnen krijgen, vandaar....
Only dead fish go with the flow
- GillesVB
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 25 dec 2012 20:49
- Mercedes-Benz: W203 C220 CDI; W210 E200 CDI
- Specialisatie: Student Autotechnologie
- Locatie: Gent, Oost-Vlaanderen
De E55 in dit filmpje heeft 1, of is dat anders in de US of A?E55amg schreef:...
Conclusie: er kan/mag dus wel degelijk een trekhaak onder een E-klasse AMG(pakket).
...
https://www.youtube.com/watch?v=ESxrTt7X8RU
http://mbworld.org/forums/w211-amg/5415 ... -350z.html
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
in de US of A is alles anders...en die haken die je daar voor je auto aan kunt schaffen wil je er echt niet onder hebben (die zijn niet meer "van deze tijd")...ook in diezelfde US of A hebben we overigens al meerdee originele trekhaken gemonteerd onder 211s (S & W) met AMG (kit)GillesVB schreef:De E55 in dit filmpje heeft 1, of is dat anders in de US of A?
greetingz,
- GillesVB
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 25 dec 2012 20:49
- Mercedes-Benz: W203 C220 CDI; W210 E200 CDI
- Specialisatie: Student Autotechnologie
- Locatie: Gent, Oost-Vlaanderen
Vandaar Dacht ik al, back on topic dan maarMBenzNL schreef: in de US of A is alles anders...en die haken die je daar voor je auto aan kunt schaffen wil je er echt niet onder hebben (die zijn niet meer "van deze tijd")...ook in diezelfde US of A hebben we overigens al meerdee originele trekhaken gemonteerd onder 211s (S & W) met AMG (kit)
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Dat er een trekhaak onder past en aanhanger ermee getrokken kan worden, dat is bekend (mits voorzichtig zijn met aankoppelen), dus praktisch weet ik dat er geen probleem is.
Mij gaat het er om dat ik er ook LEGAAL 2,1 ton achter moet kunnen hangen als ik dat eens wil, dus dan moet dat ook op het kenteken staan en dat is bij een E500 wel maar bij een E55 niet het geval Anders heb je met een flinke aanhanger er achter bij een technische controle of bij een ongeval vermoedelijk een fiks probleem..
Mij gaat het er om dat ik er ook LEGAAL 2,1 ton achter moet kunnen hangen als ik dat eens wil, dus dan moet dat ook op het kenteken staan en dat is bij een E500 wel maar bij een E55 niet het geval Anders heb je met een flinke aanhanger er achter bij een technische controle of bij een ongeval vermoedelijk een fiks probleem..
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Diesel is t.o.v. benzine geen optie, daarvoor maak ik niet genoeg KmKnudde1969 schreef:
En een W of S211 420CDI? Ze zijn wel zeldzaam, maar dan heb je echt een beul van een trekker.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..