MartijnS schreef:E55amg schreef:Zijn alleen wel idioot duur en verandert natuurlijk niets aan het op kenteken aangegeven toegelaten trekgewicht bij een echte AMG
Heb je mijn suggestie al onderzocht?
Ja, heb de RDW gebeld.
Ben netjes te woord gestaan, maar zoals altijd: het zou kunnen dat het aangepast kan worden, maar of het alleen een administratieve handeling wordt of individuele keuring (vrij grote kans), dat hangt af van de keurmeester die dit gaat beoordelen..
Bij individuele keuring: auto wordt eerst technisch/ constructief beoordeeld.
Daarna op RDW testterrein Lelystad wordt de auto zelf vol belast tot maximaal toegestane eigen gewicht en daarnaast aan de trekhaak aanhanger met de gewenste geremde aanhanger last.
Dan wordt binnen een vooraf bepaald tijdsbestek 5x een helling test van 30% gedaan, zowel stijgend als dalend met op de helling stoppen en optrekken. Indien er dan niets heet loopt of kapot gaat
. dan zal vermoedelijk trekgewicht op kenteken worden aangepast.
Nogal vaag is dus hoe groot de kans op goedkeuring is en dus (eigen) risico dat er iets gesloopt wordt tijdens de test.
Ben daar wel beetje huiverig voor, want ik heb daar al eerder matige ervaring mee: mijn zelf uit de US ingevoerde NSX moest voor kenteken noodzakelijke individuele RDW test op Lelystad ondergaan (want hoewel de auto exact zelfde is als de EU versie, kon geen gebruik gemaakt worden van het europese COC op de NSX, omdat deze in de US Acura heet) Na de test teruggekregen met motor in noodloop; mogelijk tijdens test flink mishandeld ? want dat is bij deze auto bij mij daarvoor en na resetten daarna nooit meer gebeurd).
Ik zou een email toegestuurd krijgen met alle testinfo en procedure, maar heb helaas niets ontvangen