Nog maar eens: trekhaak op een E-klasse AMG (W211)?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11200
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

31 aug 2014 15:47

E55amg schreef:
Knudde1969 schreef:
En een W of S211 420CDI? Ze zijn wel zeldzaam, maar dan heb je echt een beul van een trekker.
Diesel is t.o.v. benzine geen optie, daarvoor maak ik niet genoeg Km
Bij 10-15dkm per jaar, het wordt de all round gebruiksauto, zal de hogere MRB door het prijsverschil
in de benzine/dieselprijs en het ietsje gunstiger verbruik van een diesel niet veel uitmaken.

Nadeel is weer dat je de 420 cdi alleen als W211 kan kopen en niet als S211. Persoonlijk vindt ik dat echt
een grote misser van MB.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

31 aug 2014 15:57

Ah, dan dus sowieso geen optie, want waarom zou ik een W211 diesel kopen als ik een W211 AMG heb.
Enige reden is juist dat ik een meer praktische allround auto overweeg in de vorm van een S211
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

31 aug 2014 19:18

Cornelis69 schreef: Nadeel is weer dat je de 420 cdi alleen als W211 kan kopen en niet als S211. Persoonlijk vindt ik dat echt
een grote misser van MB.
Ah, vandaar dat ik er niet één tegen kwam. Zonde!

Zelf heb ik aardig wat ervaring met zware aanhangers (3500+kg) en ik moet zeggen dat dat killing is voor je auto. Een performance auto zou ik er niet voor gebruiken. Racen doe je niet met een trekker en trekken doe je niet met een racer.

Stefan
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

31 aug 2014 22:54

Inmiddels een bedrijf gevonden die ook trekhaken verkoopt voor diverse modellen met AMG pakket 8-)
Zijn alleen wel idioot duur en verandert natuurlijk niets aan het op kenteken aangegeven toegelaten trekgewicht bij een echte AMG
Is wel optie voor de niet-AMG modellen met AMG pakket ;)

http://www.ahk-preisbrecher.de/de/Anh%C ... W/Mercedes
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Gebruikersavatar
MartijnS
Dealermedewerker
Dealermedewerker
Berichten: 2826
Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
Mercedes-Benz: W211 E240 2003
Specialisatie: Monteur MB dealer / APK

01 sep 2014 07:23

E55amg schreef:Zijn alleen wel idioot duur en verandert natuurlijk niets aan het op kenteken aangegeven toegelaten trekgewicht bij een echte AMG
Heb je mijn suggestie al onderzocht?
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***


===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

01 sep 2014 19:45

MartijnS schreef:
E55amg schreef:Zijn alleen wel idioot duur en verandert natuurlijk niets aan het op kenteken aangegeven toegelaten trekgewicht bij een echte AMG
Heb je mijn suggestie al onderzocht?
Ja, heb de RDW gebeld.
Ben netjes te woord gestaan, maar zoals altijd: het zou kunnen dat het aangepast kan worden, maar of het alleen een administratieve handeling wordt of individuele keuring (vrij grote kans), dat hangt af van de keurmeester die dit gaat beoordelen..

Bij individuele keuring: auto wordt eerst technisch/ constructief beoordeeld.
Daarna op RDW testterrein Lelystad wordt de auto zelf vol belast tot maximaal toegestane eigen gewicht en daarnaast aan de trekhaak aanhanger met de gewenste geremde aanhanger last.
Dan wordt binnen een vooraf bepaald tijdsbestek 5x een helling test van 30% gedaan, zowel stijgend als dalend met op de helling stoppen en optrekken. Indien er dan niets heet loopt of kapot gaat :? :o :stom: . dan zal vermoedelijk trekgewicht op kenteken worden aangepast.

Nogal vaag is dus hoe groot de kans op goedkeuring is en dus (eigen) risico dat er iets gesloopt wordt tijdens de test.

Ben daar wel beetje huiverig voor, want ik heb daar al eerder matige ervaring mee: mijn zelf uit de US ingevoerde NSX moest voor kenteken noodzakelijke individuele RDW test op Lelystad ondergaan (want hoewel de auto exact zelfde is als de EU versie, kon geen gebruik gemaakt worden van het europese COC op de NSX, omdat deze in de US Acura heet) Na de test teruggekregen met motor in noodloop; mogelijk tijdens test flink mishandeld ? want dat is bij deze auto bij mij daarvoor en na resetten daarna nooit meer gebeurd).

Ik zou een email toegestuurd krijgen met alle testinfo en procedure, maar heb helaas niets ontvangen :roll:
Laatst gewijzigd door E55amg op 01 sep 2014 19:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

01 sep 2014 19:50

Wat kost het om je auto als E500 op kenteken te krijgen? En weet iemand wat dan de bijbehorende risico's zijn?

Het RDW laten keuren zou ik nooit doen! Testen met het ultieme speelgoed kan je beter zelf doen.

Stefan
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

01 sep 2014 19:58

Knudde1969 schreef:Wat kost het om je auto als E500 op kenteken te krijgen? En weet iemand wat dan de bijbehorende risico's zijn?

Het RDW laten keuren zou ik nooit doen! Testen met het ultieme speelgoed kan je beter zelf doen.

Stefan
Dat kan dus niet (op legale manier), want de buitenlandse kenteken - en typepapieren (COC) die bij de auto zitten, zijn basis voor nederlandse registratie
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

02 sep 2014 18:01

Ik vroeg me al af waarom ik niet gisteren gelijk de door de technische specialist toegezegde keuring- en procedure info ontving :roll: Blijkbaar wordt dat weer doorgesluisd naar een andere afdeling om uit te voeren want... vanochtend ontving ik een email van de Klantenservice RDW.

Ik: hoera, dus toch doorgekomen... :applaus:

Ga ik vol verwachting de info lezen en direct de eerste regel..: U vraagt de RDW informatie over het aanpassen van een voertuig naar elektrisch.....
Hoe komen ze daar nu weer bij :? , blijkbaar is de communicatie naar de klantenservice flink misgegaan :S

Heb dus antwoord teruggestuurd dat het verzoek blijkbaar onjuist is overgebracht en heb wederom verzocht om info over procedure veranderen trekgewicht. Ontving daarop een geautomatiseerd antwoord dat er binnen 3 werkdagen een reactie zal komen op mijn mail..

zucht.. :stom:
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20872
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

02 sep 2014 19:10

Elektrisch wegklapbare trekhaak had nog gekund :lol:
Wel balen... bureaucratisch geneuzel :roll:
Logboek S500.
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

02 sep 2014 19:21

Stond er wel hoeveel je met een electrische E mag trekken?
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

02 sep 2014 20:16

E55amg schreef:U vraagt de RDW informatie over het aanpassen van een voertuig naar elektrisch.....
:lol: sorry ik lig in een deuk hier...
Typische ambtenaren, enveloppen schuivers...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25790
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

17 sep 2014 17:58

Zo'n individuele keuring kost al gauw een bedrag van 4 cijfers. Als je (ergens in de EU) een andere kunt vinden met trekgewicht op kenteken, wordt het simpeler (lees administratieve wijziging) IIRC 8-)

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Plaats reactie