Hallo members,
De groeten uit een te warme Turkije.
Mensen, ik zit met een probleem en volgende week woensdag rij ik weer terug naar NL. Maar eerst moet ik mijn probleem verhelpen.
Waar heeft mijn auto last van?
Wanneer ik 15-25 km hebt gereden en ik wil volgas geven dan gebeurt er de komende 10 seconden helemaal niks. Na deze tijd springt de turbo erin en knalt de auto weer maar wel met lichte gestotter.
Wanneer ik het gas weer loslaat en weer intrapt het zelfde verhaal. Maar dit doet hij niet altijd. Soms kan ik met gemak 60 kilometer rijden zonder deze storing. Na zo'n grote rit kan ik de auto niet meer starten. Je ziet de toerenteller heen en weer gaan maar starten doet hij niet.
Nou is het algemeen bekend dat de brandstof kwaliteit van TR bij lange na niet hetzelfde is als in NL.
Uit laten lezen bij een MB specialist met Stardiagnose. Daaruit kwam naar boven dat de 3 verstuivers niet meer vers waren (km 322xxx). Nadat ik alle 4 hebt laten reviseren (€330) opnieuw aan de star gehangen en geen fouten. Maar onderweg naar huis weer hetzelfde probleem.
Vandaag ga ik weer terug naar de specialist en voor de zekerheid heb ik voor aanstaande vrijdag een afspraak bij de dealer.
Er is in NL oa gebeurt;
Grote beurt, nieuwe turbo, nieuwe inlaatspruitstuk, nieuwe lmm, nieuwe nokkenassensor, nieuwe krukassensor, nieuwe brandstofleidingen.
W203 220cdi inhouden en stotteren bij volgas
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
brandstoffilter ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: 19 dec 2009 20:40
- Mercedes-Benz: 220 CDI Sportcoupe
- Specialisatie: Technisch
Hoi,
Kijk eens naar de druksensor achter op de common rail. Hierop zitten twee ringetjes, een van teflon en een rubber ring en zijn aan slijtage onderhevig, deze willen bij hoge druk wel eens doorlaten en dan mis je brandstof.
Succes,
Pakeha
Kijk eens naar de druksensor achter op de common rail. Hierop zitten twee ringetjes, een van teflon en een rubber ring en zijn aan slijtage onderhevig, deze willen bij hoge druk wel eens doorlaten en dan mis je brandstof.
Succes,
Pakeha
Dag Pakeha0316,
Daar hebben ze naar gekeken en deze was nog goed. Bij een 2e poging met STAR kwam de nokkenassensor naar boven. Deze hebben we los gehaald en de binnenwerk rammelde. Deze hebben ze samen met de krukassensor vervangen. Kosten €100,-.
En probleem opgelost.
BIj het uitlezen zagen we dat de verstuivers ook niet meer goed waren. 3 van de 4 gaven een te hoge waarde.
Ik heb ze alle 4 vervangen voor €330,-
Daar hebben ze naar gekeken en deze was nog goed. Bij een 2e poging met STAR kwam de nokkenassensor naar boven. Deze hebben we los gehaald en de binnenwerk rammelde. Deze hebben ze samen met de krukassensor vervangen. Kosten €100,-.
En probleem opgelost.
BIj het uitlezen zagen we dat de verstuivers ook niet meer goed waren. 3 van de 4 gaven een te hoge waarde.
Ik heb ze alle 4 vervangen voor €330,-