W204 waterplek passagierstoel MB

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Bert_swillen
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 aug 2014 19:56

17 aug 2014 14:49

is het een standaard productie-proces bij MB auto's (c-versies) om verschillende glas-producten/brands te gebruiken bij installatie/assemblage van auto glas/vensters (eg. pilkington manuf. (voorruit) en AGC manufac.-zijruiten en achterruit).
vos00819
Berichten: 1861
Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
Locatie: Zwolle

17 aug 2014 15:40

Leveranciers zoals AGC en Pilkington enzovoorts onderhandelen met MB om de OEM / fabriekslevering te mogen doen, zo dit ook met de banden gebeurd. Zo ontstaat er voor MB concurrentie op de leveranciers en dat is goed voor de prijs.

Of ze per 1 auto nog gemixt worden, weet ik niet.
Mijn gevoel zegt van niet.
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

17 aug 2014 20:41

vos00819 schreef:Leveranciers zoals AGC en Pilkington enzovoorts onderhandelen met MB om de OEM / fabriekslevering te mogen doen, zo dit ook met de banden gebeurd. Zo ontstaat er voor MB concurrentie op de leveranciers en dat is goed voor de prijs.

Of ze per 1 auto nog gemixt worden, weet ik niet.
Mijn gevoel zegt van niet.
Afhankelijk per type (merk) auto kan er verschil zitten in leveranciers van de ruiten omdat
tegenwoordig standaard alle vooruiten van gelaagd glas zijn en de zijruiten en achterruit van
gehard glas.
Als de zijruiten en achterruit ook van gelaagd glas zijn kan het van dezelfde leverancier komen.
De productie van gelaagde ruiten of ruiten van gehard glas zijn totaal
verschillende processen.

Saint Gobain is overigens ook een grote speler in de markt.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Bert_swillen
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 aug 2014 19:56

18 aug 2014 15:23

MB technieker diagnose is klein silicone opening/gaatje onder afdekking van vooruit (hoogte van zonneklek) waardoor water binnensijpelt tot op passagierstoel. Voorstel om volledige vooruit te veranderen. Mix van pilkington en AGC brand ramen is ook standaard met andere MB C-modellen.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

18 aug 2014 16:15

Bert_swillen schreef:MB technieker diagnose is klein silicone opening/gaatje onder afdekking van vooruit (hoogte van zonneklek) waardoor water binnensijpelt tot op passagierstoel. Voorstel om volledige vooruit te veranderen. Mix van pilkington en AGC brand ramen is ook standaard met andere MB C-modellen.
Die mix is het verschil tussen gelaagd (voorruit) en gehard glas (rest van ruiten).

Het is geen siliconenkit maar een 1 component of 2 componenten polyurethaankit waar ruiten mee zijn
verlijmd aan de carrosserie.

Goed advies om de hele ruit te vervangen :goedzo:
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Bert_swillen
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 aug 2014 19:56

18 aug 2014 18:46

Bedankt voor informatie omtrent PU, morgen verwacht ik meer info van MB dealer omtrent kostenplaatje van vervanging, aangezien onder MB garantie 'inspijpeling door water' uitgesloten is. Objectief is dit voor mij eerder een fabricage defect door foute installatie van vooruit of aanhechting ruit/kit
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

18 aug 2014 21:43

Bert_swillen schreef:Bedankt voor informatie omtrent PU, morgen verwacht ik meer info van MB dealer omtrent kostenplaatje van vervanging, aangezien onder MB garantie 'inspijpeling door water' uitgesloten is. Objectief is dit voor mij eerder een fabricage defect door foute installatie van vooruit of aanhechting ruit/kit
Is ook een fabricage / montagefout ! Insijpeling door water zou kunnen slaan op een dak, deurrubber of raam
kan ik me zo voorstellen maar een ruit verlijmd met kit in een sponning mag,zeker af- fabriek, nooit lekken!!
Geen kosten accepteren derhalve dit is gewoon garantie.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Bert_swillen
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 aug 2014 19:56

19 aug 2014 17:52

Op woensdag 20/08 wordt de Pilkington vooruit eruit gehaald en opnieuw gelijmd door MB techniekers of 3rd party atelier en vervolgens halve dag drogen van PU kit? Heeft Iemand reeds ervaring mee gehad betreffende ruit vervanging? Waar zeker op letten als ruit er terug in staat? Bedankt
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5670
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

19 aug 2014 18:04

Windgeruis en (jawel) lekkage!
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

19 aug 2014 19:21

Bert_swillen schreef:Op woensdag 20/08 wordt de Pilkington vooruit eruit gehaald en opnieuw gelijmd door MB techniekers of 3rd party atelier en vervolgens halve dag drogen van PU kit? Heeft Iemand reeds ervaring mee gehad betreffende ruit vervanging? Waar zeker op letten als ruit er terug in staat? Bedankt
Kijk even hoe het rubber nu is ten opzichte van de sponning en carrosserie (evt. Foto maken van A-stijlen en bij het dak)
Drogen van PU kit is normaal omdat dit bij 1 componenten kit een vochtuithardende kit is die uithardt
door de normale luchtvochtigheid in de lucht.
Omdat een verlijmde ruit onderdeel is van de stijfheid van de carrosserie wordt er minimaal
een halve dag gewacht. Dit heeft ook te maken met de kracht die een ontploffende airbag
op de ruit kan zetten mocht deze door een aanrijding uitklappen.

Om de wachhtijd te verkorten kan ook een 2 componenten kit gebruikt worden die chemisch uithard
en veel sneller op voldoende kleefkracht zit.

Verder kan je als leek eigenlijk niks beoordelen behalve of de ruit goed zit en niet te diep ligt
omdat je de kit tussen de ruit en sponning niet kan zien. Eigenlijk net als een vulling bij de tandarts, je ziet de buitenkant maar of het daaronder goed is weet je niet zonder röntgenfoto.........
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

19 aug 2014 21:25

Als je instapt even je raam op een kiertje zetten voordat je de deur dichtklapt, dat scheelt alweer druk op de ruit ;)
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

19 aug 2014 22:29

Vandaag ook weer een ruit gezet. Deze ruit was onlangs gedaan door de firma die gratis wissers geeft. Hier een mooi voorbeeldje hoe het kan gaan lekken en afkitten geen nut heeft.

Er is bij dit voertuig alleen in de hoeken primer gebruikt en schijnbaar verder niet ontvet.
IMAG1662.jpg
IMAG1662.jpg (84.74 KiB) 207 keer bekeken
IMAG1661.jpg
IMAG1661.jpg (93.83 KiB) 207 keer bekeken
Wel grappig dat de gratis Bosch wissers zo'n slechte borging hebben dat ze los schieten en de ruit stuk slaan.
IMAG1656.jpg
IMAG1656.jpg (116.95 KiB) 207 keer bekeken
IMAG1657.jpg
IMAG1657.jpg (129.47 KiB) 207 keer bekeken
IMAG1658.jpg
IMAG1658.jpg (93.45 KiB) 207 keer bekeken
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
vos00819
Berichten: 1861
Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
Locatie: Zwolle

19 aug 2014 22:38

De gratis ruitenwisser autoglas firma kan mijn goedkeuring ook niet dragen.
We hadden een ahum Z4 Roadster uit 2008 met de kapotte voorruit.

Dat ding was wel zo lelijk gelijmd. Niet om aan te gluren.
Een dikke kitrups, zichtbaar aan de binnenkant, panelen niet mooi terug.
Gewoon ruk.

Na dat avontuur heb ik gebeden tot de leasert of ik mijn MB naar Wensink mocht brengen toen ik met deze auto glasschade had. Dat mocht godzijdank.

Nee, nooit meer '### repareert ###' vervangt.
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5670
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

19 aug 2014 22:46

Raimon schreef:Wel grappig dat de gratis Bosch wissers zo'n slechte borging hebben dat ze los schieten en de ruit stuk slaan.
Van de regen in de drup!
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

19 aug 2014 23:52

Bij een van mijn vorige auto's is ook ooit de voorruit vervangen door die gratis-wisser-firma. Kit kwam ook langs de A-stijl bekleding naar buiten, waardoor diezelfde bekleding met geen mogelijkheid meer los te krijgen was zonder alles te slopen... :?
Logboek S500.
Plaats reactie