Geachte forumlezers,
Ik probeerde mijn ATE achterwielremklauw los te halen voor vervanging van de schijf maar met een normale ringsleutel nr 18 ,welke goed past, kan ik geen kracht genoeg zetten om deze zelfborgende bouten ( 2 st) los te krijgen.
Wie heeft een tip hoe je dit aanpakt? Warmstoken? Verlengen? Schrikken?
Bij voorbaat dank
remklauwen w-204s
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Met een normale handratel zou dat best moeten lukken, desnoods even achter je auto gaan zitten ipv ernaast (dan kun je niet veel kracht zetten).
Warm stoken moet je mee oppassen, in een ruimte met rubbers, remolie en ingevette lagers. Met een heteluchtpistool uit de richting van kwetsbare delen moet nog wel lukken.
Warm stoken moet je mee oppassen, in een ruimte met rubbers, remolie en ingevette lagers. Met een heteluchtpistool uit de richting van kwetsbare delen moet nog wel lukken.
Logboek S500.
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Oke, een ringsleutel zal idd wat te klein zijn om genoeg kracht te zetten.
Ik ken een 204 verder niet, maar wel vreemd dat er zo weinig ruimte is.
Even verlengen met iets wat je gereedschap niet kapot maakt is idd een optie.
Ik ken een 204 verder niet, maar wel vreemd dat er zo weinig ruimte is.
Even verlengen met iets wat je gereedschap niet kapot maakt is idd een optie.
Logboek S500.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Als ze erg vast zitten even 2 steek-ringsleutels in elkaar haken. Brander zal niet nodig zijn en zou ik ook niet doen ivm je keering van je lager.
Hallo forum ,
Demontage gelukt, heb eerst ruimte gemaakt door stab stang los te maken en kap van wieldraagarm verwijderd, toen kon er met een dop op de ratelsleutel genoeg kracht worden gezet , de 18 bout zat met blauwe loctite geborgd maar kon dus met de nodige kracht worden gelost.
Dank voor de suggesties.
Demontage gelukt, heb eerst ruimte gemaakt door stab stang los te maken en kap van wieldraagarm verwijderd, toen kon er met een dop op de ratelsleutel genoeg kracht worden gezet , de 18 bout zat met blauwe loctite geborgd maar kon dus met de nodige kracht worden gelost.
Dank voor de suggesties.