verschil herkennen brandstofpomp om 603

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
louwe sunyacht
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 aug 2014 21:41
Mercedes-Benz: wellcraft

25 aug 2014 22:00

is dus niet altijd gezegd
m,n boot is trailer baar(nog maar net)

dus kan ook op hoger gelegen meren varen
maar goed das de discussie niet het gaat om de alda voor de turbo
de ada is in t gehel oninteresand voor mij.. ;)

t gaat hier juist om de pompen met een alda
ik probeer het geen wat ik boven water krijg aan info te delen ;)
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25766
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

26 aug 2014 11:54

:$ Sorry... Soms ben ik gewoon irritant.
Geweldig dat je zoveel tijd steekt in het uitzoeken (en delen).
Binnenkort vaart je schip vast lekker op diesel.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
louwe sunyacht
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 aug 2014 21:41
Mercedes-Benz: wellcraft

26 aug 2014 23:31

ach ik houd zelf ook wel
van wat ouwehoeren

maar daar zijn vast andere topics voor
had eerlijk gezegd hier ook wel iets meer mensen verwacht met ervaring in zo,n ombouw??
maar andre heeft me goed opweg geholpen :goedzo:
en zelf dingen uitpuzzelen vind ik een deel van het plezier :D :owja:
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20841
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

27 aug 2014 00:11

louwe sunyacht schreef:had eerlijk gezegd hier ook wel iets meer mensen verwacht met ervaring in zo,n ombouw??
Het blijft een autoforum he? Is niet echt dagelijkse kost, en al helemaal niet voor de gemiddelde forummer hier.
Logboek S500.
louwe sunyacht
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 aug 2014 21:41
Mercedes-Benz: wellcraft

02 sep 2014 23:31

is n Mercedes forum toch??

laat het nu over Mercedes motoren gaan :stom:
anyway had verwacht dat er wat meer gearheads zouden zijn hier
verder niets negatiefs hoor ;)

zelf heb ik intussen 2 om603 turbo motoren op de kop getikt
1 met kapot gereden carter (verlaagde 300d in aanvaring met obstakel op de weg)
en 1 goed draaiende motor uit schade auto

ik gebruik eigenlijk alleen de pompen dus dat die ene schade heeft maakt voor mij weinig uit

de pompen ombouwen van ada naar alda is wel mogelijk echter niet de goedkoopste/optie

oja mocht er iemand nog wat zoeken voor z,n om 603 turbo motor ik heb onderdelen :P
G300TD
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 feb 2010 18:28
Mercedes-Benz: W463 G300D,
Specialisatie: G-klasse/ W168
Locatie: Arnhem

03 sep 2014 00:11

waarom laat je niet de^606-brandstofpompen ombouwen naar een mechanisch geregelde pomp?, dit is minder werk dan een pomp van een 603 erop te zetten.
louwe sunyacht
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 aug 2014 21:41
Mercedes-Benz: wellcraft

03 sep 2014 22:16

tjah had wat research gedaan
en kwam telkens op de 603 pompen uit

was me ook niet bekend dat je die 606 pompen mechanisch kan maken

heb je daar meer info over??? :goedzo:
Nomde
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2014 20:42
Mercedes-Benz: OM 603

09 sep 2014 21:07

Heb een paar jaar geleden een 603 gemariniseerd en in mijn boot ingebouwd.
De motor had een automatenbak, het vliegwiel heb ik vervangen door een 2 massavliegwiel.
Wat betreft de regelaar van de brandstofpomp heb ik lang gezocht naar een All speed regelaar ipv een Two Speed die er nu opzit.
Nooit wat kunnen vinden maar na wat gewenning (voorzichtig gasgeven) gaat het prima.
Ik ben wel benieuwd hoe u dit op gaat lossen.

Groeten,
Nomde
Bijlagen
Foto1k0-SKGDZZAD-1.jpg
Foto1k0-SKGDZZAD-1.jpg (152.21 KiB) 1143 keer bekeken
louwe sunyacht
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 aug 2014 21:41
Mercedes-Benz: wellcraft

07 okt 2014 22:14

beetje jammer dat er hiero mensen
wel een balletje opgooien

en vervolgens niet weer reageren??
Gebruikersavatar
Dutch626
Berichten: 1127
Lid geworden op: 13 mei 2012 17:07

10 okt 2014 09:50

meneer Nomde heeft zich dan wel weer speciaal voor jou geregistreerd zie ik aan zijn ene post.
das dan toch wel grappig dat die moeite gedaan word op een autoforum....
ik ben wel een gearhead..(zie mijn eigen showroom topic.) maar ben geen boten en dieselman.
mooi projekkie!!
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

10 okt 2014 10:43

louwe sunyacht schreef:beetje jammer dat er hiero mensen
wel een balletje opgooien

en vervolgens niet weer reageren??
Op 5 oktober heeft Nomde nog ingelogd......
En er staat verder geen vraag van jou over zijn project......
Zijn post was dus de laatste in dit topic totdat jij op 7 oktober bovenstaand bericht plaatst...

Wat had de beste man dan nog meer moeten melden als er geen enkele reactie
op zijn eerste post komt ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
Maus2000
Berichten: 2220
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
Locatie: Den Bosch

10 okt 2014 14:31

Op 5 oktober heeft Nomde nog ingelogd......
En er staat verder geen vraag van jou over zijn project......
Zijn post was dus de laatste in dit topic totdat jij op 7 oktober bovenstaand bericht plaatst...

Wat had de beste man dan nog meer moeten melden als er geen enkele reactie
op zijn eerste post komt ?
Goed lezen 8-)

Het gaat hier niet over Nomde maar over G300TD

Deze dus,
waarom laat je niet de^606-brandstofpompen ombouwen naar een mechanisch geregelde pomp?, dit is minder werk dan een pomp van een 603 erop te zetten.
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
G300TD
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 feb 2010 18:28
Mercedes-Benz: W463 G300D,
Specialisatie: G-klasse/ W168
Locatie: Arnhem

10 okt 2014 21:20

Ben niet altijd in het bereik van internet.
En ik heb zelf een brandstofpomp van een 606 om laten bouwen.
Is bij Buchli in Harderwijk gedaan. Is niet goedkoop, maar heb nu geen stuurboxen of andere electronica nodig.
Nadeel is dat een mechanische pomp minder fel op het gas reageert dan een met elektronische regeling.
Maar voor in een boot is dat niet relevant

Gr Alexander
Gebruikersavatar
André Buskop
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:22
Mercedes-Benz: 380 SL W211 E280
Locatie: Ridderkerk

11 okt 2014 14:36

Hoi Alexander,
Hoe zie jij dat, dat het ombouwen van een pomp minder werk zou zijn dan het monteren van een complete mechanische ? In beide gevallen moet de pomp er af, wat overigens niet zo veel werk is, om opnieuw afgesteld dan wel omgebouwd te worden en daarna weer gemonteerd en op tijd gezet.
Groet André
louwe sunyacht
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 aug 2014 21:41
Mercedes-Benz: wellcraft

12 okt 2014 16:19

Cornelis69 schreef:
louwe sunyacht schreef:beetje jammer dat er hiero mensen
wel een balletje opgooien

en vervolgens niet weer reageren??
Op 5 oktober heeft Nomde nog ingelogd......
En er staat verder geen vraag van jou over zijn project......
Zijn post was dus de laatste in dit topic totdat jij op 7 oktober bovenstaand bericht plaatst...

Wat had de beste man dan nog meer moeten melden als er geen enkele reactie
op zijn eerste post komt ?

was inderdaad mer benieuwd naar die ombouw van die elecktronische pomp
naar mechanisch.....

nomde heeft via een pm gereageerd
en daar heb ik weer netjes op gereageerd
daarna geen reactie meer gehad :(

zal eens informeren bij "buchli"
maar wat andre ook al aanhaald zie ik de winst niet??
daar in beide gevallen de pomp eraf moet....

uiteindelijk is de ombouw naar om603 trubo pompen ook met doel
om de stuurapparaten te lozen
zit nu nog even met het feit wat nomde aanhaalde
over de allspeed en two speed regelaars
de two speed zou niet geschikt zijn voor een boot
maar nomde heeft dat zelf ook??
waarom zou t bij mij niet werken dan???

dat krijg ik nog niet duidelijk....
maar binnenkort ga ik met de pompen naar de dieselservice dan hoop ik meer te weten te komen ;)
Plaats reactie