de 603 brandstofpomp is standaard voor 143 pk, de 606 pomp voor 177 pk, hoef je er niets voor te veranderen,
de 606 pomp kan zelfs met 1 mm grotere plunjers uitgevoerd worden, 5,5 mm maar 6,5 mm. (met een beetje aanpassing
zelfs 8 mm)
heb hem bij buchli gehad om meteen te laten controleren op opbrengst van de pomp, had toch al 4 ton achter de kiezen) en wou zekerheid dat de motor 100 % draait
gr Alexander
verschil herkennen brandstofpomp om 603
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 11 aug 2014 21:41
- Mercedes-Benz: wellcraft
de pk,s van de pompen was me bekend
echter passen de plunjers van de 606 pomp in de 603 pomp
zodoende is die 603 pomp geschikt voor de 177pk 606motor
was nergens tegen gekomen dat je een elecktronische pomp mechnisch kon maken
vandaar dat ik de 603 turbo pompen opgezocht heb
dat het veel minder werk is om zo,n 606 pomp te laten ombouwen
ipv de 603 turbo pomp te gebruiken zie ik nog niet zo???
maar ga er rustig mee verder puzzelen
vaarseizoen is toch al wel afgelopen dus heb de tijd
echter passen de plunjers van de 606 pomp in de 603 pomp
zodoende is die 603 pomp geschikt voor de 177pk 606motor
was nergens tegen gekomen dat je een elecktronische pomp mechnisch kon maken
vandaar dat ik de 603 turbo pompen opgezocht heb
dat het veel minder werk is om zo,n 606 pomp te laten ombouwen
ipv de 603 turbo pomp te gebruiken zie ik nog niet zo???
maar ga er rustig mee verder puzzelen
vaarseizoen is toch al wel afgelopen dus heb de tijd
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 11 aug 2014 21:41
- Mercedes-Benz: wellcraft
mercruiser 470
zij ook 170 pk motoren
echter wel vel minder koppel
staartstukken heb ik al een aantal van verzameld
ook die origineel achter n v8 zaten
ondanks dat ik van 4 naar 6 cilinder ga blijft het gewicht en zelf de lengte van de motoren
redelijk gelijk
de mercruisers zijn 3,7ltr
en hebben ook een gietijzeren kop
de om606 is een 3,0ltr
met alu kop
t project staat enigszins op n laag pitje
heb meer projecten lopen
binnkort ga ik wel de motoren uitbouwen
en de mercedesen pas maken dmv paslaten
zij ook 170 pk motoren
echter wel vel minder koppel
staartstukken heb ik al een aantal van verzameld
ook die origineel achter n v8 zaten
ondanks dat ik van 4 naar 6 cilinder ga blijft het gewicht en zelf de lengte van de motoren
redelijk gelijk
de mercruisers zijn 3,7ltr
en hebben ook een gietijzeren kop
de om606 is een 3,0ltr
met alu kop
t project staat enigszins op n laag pitje
heb meer projecten lopen
binnkort ga ik wel de motoren uitbouwen
en de mercedesen pas maken dmv paslaten
Duidelijk verhaal! Bij een vriend van me ging het bij een oude Eclipse fout met de Z-drive. Hij ging van V8 benzine naar een 6,2diesel met lager vermogen, maar verspeelde daarmee wel z'n staartstuk. Met de passende schroef kwam er toch teveel druk op en brak de bende af. Uiteraard gebeurde dit midden op de Noord.
Only dead fish go with the flow
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 11 aug 2014 21:41
- Mercedes-Benz: wellcraft
tjah dingen gaan altijd stuk als het net even niet uitkomt
schijnt "murphy,s law" iets mee te maken te hebben
voordeel wat ik heb is dat ik 2 motoren heb dus dubbele kansen
ben momenteel nog druk met een verbouwing
aan de woning
binnenkort haal ik de beide motoren uit de boot en kan ik beginnen aan de pasplaten
en spruitstukken zal de vorderingen hier wel ergens bijhouden
als dat gewardeerd wordt op een auto forum????????
blijven Mercedes motoren he
schijnt "murphy,s law" iets mee te maken te hebben
voordeel wat ik heb is dat ik 2 motoren heb dus dubbele kansen
ben momenteel nog druk met een verbouwing
aan de woning
binnenkort haal ik de beide motoren uit de boot en kan ik beginnen aan de pasplaten
en spruitstukken zal de vorderingen hier wel ergens bijhouden
als dat gewardeerd wordt op een auto forum????????
blijven Mercedes motoren he
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 11 aug 2014 21:41
- Mercedes-Benz: wellcraft
de oude mercruisers zijn intussen uit de boot
moet de spiegel / achterzijde boot
vervangen houtwerk is rot
intussen wel al aan het tekenen met de pasplaten
voor tussen de om606 motoren en de mercruiser vliegwielhuizen
de 603 brandstofpompen heb ik nog even laten liggen
heb een gerucht gehoord dat de originele 6o6 pompen ook redelijk gemakkelijk
elektrisch aan te sturen zijn
gasgeven dmv een pot meter..???
als dat inderdaad waar is
is dat ook n mooie optie
onderzoek loopt..
moet de spiegel / achterzijde boot
vervangen houtwerk is rot
intussen wel al aan het tekenen met de pasplaten
voor tussen de om606 motoren en de mercruiser vliegwielhuizen
de 603 brandstofpompen heb ik nog even laten liggen
heb een gerucht gehoord dat de originele 6o6 pompen ook redelijk gemakkelijk
elektrisch aan te sturen zijn
gasgeven dmv een pot meter..???
als dat inderdaad waar is
is dat ook n mooie optie
onderzoek loopt..
- S300turbodiesel
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 08 aug 2009 17:28
- Mercedes-Benz: w213 e350e
- Specialisatie: Water transport
- Locatie: NL/BE
mooi project, ben benieuwd hoe het dat het jacht straks loopt met die 2 motoren erin.