Hallo beste mensen..
Hier het zoveelste kachelprobleem berichtje ...
Heb ze bijna allemaal doorgelezen die hier op het forum staan.
Maar ben er eigenlijk nog niet wijzer van geworden ....
Het zit als volgt.
Mijn aanjager gaat bij starten van de auto draaien zoals het moet,maar naar 10 seconden stopt hij met draaien.
Na ongeveer 20 seconden draait hij weer 1 sec en dan stopt hij weer zo gaat dat de hele tijd door.
Je kunt de kachelbediening bedienen wat je wilt hij reageert nergens op..is zon luxe digitale .
Heb In eerste instantie de bediening vervangen en de kachel weerstand maar da was het helaas niet had de zelfde storing nog steeds..
Had van te voren al met een stardiagnose de wagen uitgelezen..
Kreeg een foutmelding dat er een heleboel stelmotors defect waren en of kortsluiting hadden ,en nog wat maar die meldingen heb ik niet zo bij de hand helaas die zal ik zsm er bij zetten voor jullie.
Heb met mijn vrienden van mercedes overlegt maar die zeggen dat de kachel motor gewoon moet blijven draaien als er 1 of meer stelmotortjes kapot zijn of vast zitten .
Klopt dat ?
Heb het kleine zwarte stekkertje er ook even af gehad maar dan blijft de kachel hetzelfde doen, misschien is dat normaal.
Het lijkt dat de kachelmotor in een soort noodloop zit.
Zit er nog ergens een module die je kunt doormeten ? of kapot kan gaan?
dus niet die van de kachelbediening zelf.
Kwam zelfs ergens de optie van contact slot tegen als oplossing ??? Maar daar ben ik geen voorstander van als jullie begrijpen
Ik hoop dat jullie met me mee denken over dit probleem .
Zal zsm de foutcodes mee vermelden.
Mvg martijn
Kachel probleem c classe w 203.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20 dec 2012 16:25
- Mercedes-Benz: c 200 kompressor
- Locatie: goirle
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
die kleine zwarte stekker is de stekker waar alle stelmotoren op aangesloten zitten
dat het contactslot een veroorzaker kan zijn voor een uitvallende ventilator kan kloppen - dat hebben wij hier ook al eens voorbij zien komen bij een auto die in onderhoud was bij een ander autobedrijf alwaar men dit probleem niet opgelost kon krijgen...aansluitend hebben wij er naar gekeken en geadviseerd het contactslot te vervangen...ook zij waren daar geen voorstander van en hebben 3 weken lang allerlei andere dingen zitten proberen om ten einde raad dan toch het contactslot te vervangen; en voila!
het komt dus inderdaad wel eens voor bij een 203er dat het contactslot oorzaak is can het niet willen draaien van de ventilator
greetingz,
dat het contactslot een veroorzaker kan zijn voor een uitvallende ventilator kan kloppen - dat hebben wij hier ook al eens voorbij zien komen bij een auto die in onderhoud was bij een ander autobedrijf alwaar men dit probleem niet opgelost kon krijgen...aansluitend hebben wij er naar gekeken en geadviseerd het contactslot te vervangen...ook zij waren daar geen voorstander van en hebben 3 weken lang allerlei andere dingen zitten proberen om ten einde raad dan toch het contactslot te vervangen; en voila!
het komt dus inderdaad wel eens voor bij een 203er dat het contactslot oorzaak is can het niet willen draaien van de ventilator
greetingz,
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20 dec 2012 16:25
- Mercedes-Benz: c 200 kompressor
- Locatie: goirle
Maar hoe ben je eet dan achter gekomen dat het contact slot kapot was?
Het staat namelijk nergens in het systeem...
Heb je misschien een schema met waardes en punten om te meteen voor me?
Hij staat nu bij de dealer en die weten het eigenlijk ook niet meer zo goed...
Gr martijn
Het staat namelijk nergens in het systeem...
Heb je misschien een schema met waardes en punten om te meteen voor me?
Hij staat nu bij de dealer en die weten het eigenlijk ook niet meer zo goed...
Gr martijn
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
dat staat ook nergens in schema's en dat is ook niet door te meten maar 1) de oudere 203 C-klasses hebben contactsloten die vaak kapot gaan en 2) het contactslot van een 203 is de centrale gateway en als op een gegeven moment alles voor de rest goed is dan kan er eigenlijk nog maar 1 ding zijn dat niet goed isbenztienus schreef:Maar hoe ben je eet dan achter gekomen dat het contact slot kapot was?
Het staat namelijk nergens in het systeem...
Heb je misschien een schema met waardes en punten om te meteen voor me?
greetingz,
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20 dec 2012 16:25
- Mercedes-Benz: c 200 kompressor
- Locatie: goirle
Zie foto fout codes..
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20 dec 2012 16:25
- Mercedes-Benz: c 200 kompressor
- Locatie: goirle
Misschien dat jullie er meer mee kunnen zo..
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20 dec 2012 16:25
- Mercedes-Benz: c 200 kompressor
- Locatie: goirle
Zou het ook iets met de extra motor te maken kunnen hebben? die voor de lucht voorziening zorgt d ie naar de lucht
Roosters achter?
En het koelbak int midden...
Roosters achter?
En het koelbak int midden...
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
nee...verder zou ik wel eerst alle andere foutcodes in de kachelunit wegwerken (lees repareren)benztienus schreef:Zou het ook iets met de extra motor te maken kunnen hebben? die voor de lucht voorziening zorgt d ie naar de lucht
Roosters achter?
greetingz,
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20 dec 2012 16:25
- Mercedes-Benz: c 200 kompressor
- Locatie: goirle
Maar die zouden toch niks met het blazen van de motor hebben te maken?
Volgens u .
Rare situatie....
Of niet?
Gr martijn
Volgens u .
Rare situatie....
Of niet?
Gr martijn
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
nee, geen rare situatiebenztienus schreef:Maar die zouden toch niks met het blazen van de motor hebben te maken?
Volgens u .
Rare situatie....
Of niet?
je hebt een probleem ---> los dat op...en dan begin je met die problemen die eenvoudig oplosbaar zijn en zodra die allemaal weg zijn ga je verder
het laten zitten van diverse gerelateerde problemen en er maar 1 oplossen is een Rare situatie...
Of niet?
greetingz,
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20 dec 2012 16:25
- Mercedes-Benz: c 200 kompressor
- Locatie: goirle
???
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Wat?
Heel simpel: je hebt een probleem met je kachel. Uitlezen geeft aan dat er storingen in zitten. Of die nou wel of niet de oplossing voor het niet-blazen is, die fouten moet je eerst oplossen. Een probleem zoeken terwijl er al bekende fouten in staan is een beetje de omgekeerde wereld he?
Heel simpel: je hebt een probleem met je kachel. Uitlezen geeft aan dat er storingen in zitten. Of die nou wel of niet de oplossing voor het niet-blazen is, die fouten moet je eerst oplossen. Een probleem zoeken terwijl er al bekende fouten in staan is een beetje de omgekeerde wereld he?
Logboek S500.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20 dec 2012 16:25
- Mercedes-Benz: c 200 kompressor
- Locatie: goirle
Da snap ik..
Maar ik zou toch eerst wel willen weten waar ik ongeveer moet zoeken voordat ik heel mijn Dashbord demonteer alle motortjes en stangetjes vervang en dan nog niet precies weet waar het aan ligt.begrijpen jullie.
En aangezien die motortjes en kleppen het draaien van de motor niet zouden beïnvloeden. Wil ik eerst achter komen waarom hij niet constant blijft draaien voordat ik alles vervang veel geld kwijt ben en de zelfde storing heb helaas.
Gr martijn
Maar ik zou toch eerst wel willen weten waar ik ongeveer moet zoeken voordat ik heel mijn Dashbord demonteer alle motortjes en stangetjes vervang en dan nog niet precies weet waar het aan ligt.begrijpen jullie.
En aangezien die motortjes en kleppen het draaien van de motor niet zouden beïnvloeden. Wil ik eerst achter komen waarom hij niet constant blijft draaien voordat ik alles vervang veel geld kwijt ben en de zelfde storing heb helaas.
Gr martijn
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20 dec 2012 16:25
- Mercedes-Benz: c 200 kompressor
- Locatie: goirle
Op de auto kaart geeft hij ook code 581 aan. Zouden dus 2 motoren met weerstand in het kachel huis zitten..gaat die hulp motor wel eens kapot bv?
-
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 10 mar 2008 11:00
- Mercedes-Benz: S203 350 Ducati ST4
- Specialisatie: Beheer en Onderhoud gebouwen
- Locatie: mooie provincie Utrecht
Als je kijkt op http://www.mb-treff.de/main.php dan staat daar ergens een oplossing voor het vervangen van de armpjes aan de stelmotortjes.
Ik heb er ook 1 die klikt dus ben zelf aan de beurt helaas.
Lijkt me dat je er niet onder uit komt om eerst het probleem in het dashboard aan te pakken en daarna verder te zoeken als er dan toch nog problemen zijn.....
S6 ermee!
gr, mark
Ik heb er ook 1 die klikt dus ben zelf aan de beurt helaas.
Lijkt me dat je er niet onder uit komt om eerst het probleem in het dashboard aan te pakken en daarna verder te zoeken als er dan toch nog problemen zijn.....
S6 ermee!
gr, mark
Nothing to do, nowhere to go, just be! Be Happy, Be in Vacation!
'In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst '
'In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst '