Hallo Iedereen,
Ik rijd al jaren in een Vito camper uit '98 (108 D)
Weinig problemen gehad maar sinds kort komt er een tikkend geluid in de motor. Dit lijkt op het geluid van tikkende kleppen.
Verder rijd hij prima.
Opvallend is dat het geluid minder is als de motor koud is en meer wordt zodra de motor warm wordt.
Dat is dus eigenlijk het tegenover gestelde van wat tikkende kleppen doen.
Ik heb even snel een filmpje gemaakt waar je het geluid kunt horen:
[youtube]http://youtu.be/ovm_Sb5bmTk[/youtube]
Weet iemand misschien wat er mis kan zijn?
Ik wil over twee weken graag op vakantie en zou graag weten of ik er nog iets aan kan doen.
Bedankt alvast!
Vito '98 tik in motor
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
Dat zou het begin kunnen zijn van een cilinderkoppakking die lekt tussen de 1e cilinder en het oliekanaal.
In dat geval laten herstellen voor de zuiger en cilinder schade hebben.
Diagnose: compressie nemen
symptomen: 1e cilinder meer compressie dan de andere en olie uit deze cilinder als deze draait zonder injecteurs of gloeibougies.
In dat geval laten herstellen voor de zuiger en cilinder schade hebben.
Diagnose: compressie nemen
symptomen: 1e cilinder meer compressie dan de andere en olie uit deze cilinder als deze draait zonder injecteurs of gloeibougies.
Het bleek om een lekke pakking tussen het uitlaatspruitstuk te zijn.
Helaas bleek de koppakking ook lek te zijn.
Sinds vorige week is hij ook flink aan het roken(witte rook).Deze moet vervangen worden.
Ik heb wel ervaring bij oudere type auto's maar niet bij de Vito. Is dit goed te doen?
Waar moet ik op letten en kan ik misschien ergens informatie terugvinden?
Bedankt alvast!
Helaas bleek de koppakking ook lek te zijn.
Sinds vorige week is hij ook flink aan het roken(witte rook).Deze moet vervangen worden.
Ik heb wel ervaring bij oudere type auto's maar niet bij de Vito. Is dit goed te doen?
Waar moet ik op letten en kan ik misschien ergens informatie terugvinden?
Bedankt alvast!
- 19016v
- Dealermedewerker
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: 15 feb 2007 20:57
- Mercedes-Benz: W201 2.3-16; S211 E240; W169 A170; Bmw M5 e34; Yamaha R1;
- Locatie: Noord Brabant
Dit is zeker goed te doen, voordeel van een 108 is dat je geen turbo hebt.
Even de ketting merken op het nokkenas tandwiel, verder geen spannende dingen.
Even de ketting merken op het nokkenas tandwiel, verder geen spannende dingen.
toch maar liever naar de echte dealer ?
Net voor de grap even prijsopgave gedaan bij de garage.
Die rekent €1500 tot €2000 euro omdat hij zegt dat de hele motor uitgebouwd moet worden?
Als ik hier en daar zo lees is dat toch helemaal niet nodig?
Hebben jullie eventueel nog tips voor adressen in Amsterdam waar ik zou kunnen informeren?
Deze prijsopgave was van Wieman A'dam.
Die rekent €1500 tot €2000 euro omdat hij zegt dat de hele motor uitgebouwd moet worden?
Als ik hier en daar zo lees is dat toch helemaal niet nodig?
Hebben jullie eventueel nog tips voor adressen in Amsterdam waar ik zou kunnen informeren?
Deze prijsopgave was van Wieman A'dam.
- 19016v
- Dealermedewerker
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: 15 feb 2007 20:57
- Mercedes-Benz: W201 2.3-16; S211 E240; W169 A170; Bmw M5 e34; Yamaha R1;
- Locatie: Noord Brabant
Motor hoeft zeker niet uitgebouwd te worden, cilinderkop kan zo gedemonteerd worden, ik schat uitbouwen drie uur en inbouwen een uur of vier.
toch maar liever naar de echte dealer ?