Mercedes E klasse w211 220cdi

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
RobertK90
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2014 13:45

24 jul 2014 13:50

Hallo Allemaal,

Ik ben Robert en ben nieuw hier.
Ik heb met mijn e klasse nu al een tijdje een heel vervelend iets.. Ben bij meerdere garages geweest en niemand die me echt kan helpen.. Het zit zo als de auto koud is rijd die prima. Nu is het zo dat als die warm is die begint te ratelen het geluid is moeilijk te beschrijven maar het ratelt lichtelijk als die van 1-2 schakeld en van 2-3. Als die vervolgens de 3e keer schakelt schiet de toerenteller omhoog.( dit als de auto pak hem beet 20-30km warm gereden heeft.. Ik snap er helemaal niks van en hoop echt dat iemand mij hier kan helpen!

Injectoren kunnen het niet zijn, die zijn onlangs vervangen alle 4.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Maus2000
Berichten: 2220
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
Locatie: Den Bosch

24 jul 2014 15:28

Lijkt mij eerder een bak / koppelomvormer probleem.
Is de bakolie al eens ververst?
Weet niet hoe oud je auto is maar bij de eerste serie kon wel eens koelvloeistof in de bak komen.

Mvgr,

Maurice
Laatst gewijzigd door Maus2000 op 24 jul 2014 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

24 jul 2014 16:10

MB dacht ten tijde van de introductie van de 211 dat de automaatolie levenslang meeging. Het tegendeel blijkt waar.
Verder zit de koeler van de automaatbak in de radiateur verwerkt en werk als een warmtewisselaar.
De eerste series 211 hadden een koeler van Valeo en deze kon gaan lekken waardoor er Glycol =koelvloeistof
in de automaat kwam en deze langzaam maar heel zeker om zeep hielp.

Tegenwoordig wordt door de specialisten en sommige dealers de bakolie niet alleen ververst maar wordt de
bak ook gespoeld waarbij ook de olie uit de koppelomvormer die bij het traditionele aftappen blijft
zitten ververst wordt. Een methode is de Tim Eckhart methode maar het kan ook handmatig zonder
het pompkarretje van Tim.

Het advies is om elke 60.000 de olie te verversen volgens de spoelmethode, nieuw filter
en nieuwe stekker.

In jouw geval ben ik bang dat er al inwendige schade is gezien het schakelgedrag en zal je
een specialist in moeten schakelen. Deze zal zeer waarschijnlijk beginnen met een
glycoltest.

Op dit forum staat ATR Montfoort bekend als MB automaten specialist die aan de hand
van heldere diagnoses en uitleg met reparatieadvies komt.

Voor meer kennis en info kan je deze doorlezen over bakspoelingen :
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=22286

en in de zoekfunctie intoetsen : glycoltest of glycol
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
RobertK90
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2014 13:45

24 jul 2014 16:35

De auto heeft alleen nog maar 150,000 op de teller? Is nog nooit ververst..
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

24 jul 2014 16:39

Bouwjaar ?
Ook niet onbelangrijk...
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20876
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

24 jul 2014 16:46

En dat glycolprobleem manifesteert zich (sterker) als de olie opwarmt dacht ik mij te herinneren van de specialisten hier.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

24 jul 2014 16:48

plorie schreef:En dat glycolprobleem manifesteert zich (sterker) als de olie opwarmt dacht ik mij te herinneren van de specialisten hier.
Klopt maar dan gaan we er nu al vanuit dat het een vroege 211 is terwijl het ook een latere of zelfs
een Mopf met zevenbak kan zijn. ...
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
RobertK90
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2014 13:45

24 jul 2014 16:54

Sorry bouwjaar is 2002.. Maar ze zeggen spoelen is vaak uitstel van excecutie?
Gebruikersavatar
RobertK90
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2014 13:45

24 jul 2014 16:55

Naarmate de auto warmer en warmer word word het ook steeds erger.. Zoals plorie zegt..
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6608
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

24 jul 2014 17:34

Ik raad je aan naar een automaat specialist te gaan en zou zelf als eerste een glycol test doen.
greetings Evan
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

25 jul 2014 12:59

RobertK90 schreef:Sorry bouwjaar is 2002.. Maar ze zeggen spoelen is vaak uitstel van excecutie?
Als er al slijtage is hef je dat inderdaad niet op met spoelen.....

En voor de duidelijkheid nogmaals, spoelen, al dan niet met een toevoeging, betekend
dat alle olie, ook die uit de koppelomvormer ververst wordt in tegenstelling
tot standaard aftappen van de oude olie.

Ga zsm naar een specialist en begin idd met een glycoltest gezien de leeftijd
van de auto en laat een goede diagnose stellen.
Elke km die je nu rijdt maakt de inwendige schade alleen maar maar groter.

En nee ik heb geen enkel belang bij ATR Montfoort maar op basis van alle info
hier op het forum is dat wel het bedrijf waar ik naar toe zou gaan op basis
van werkwijze, technische kennis en kosten.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
RobertK90
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2014 13:45

25 jul 2014 21:11

Dankjewel Kees, alleen woon ik in Duitsland, dat is meer dan 800km reizen voor me.. De MB hier is geen oplossing?
vos00819
Berichten: 1861
Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
Locatie: Zwolle

25 jul 2014 21:16

Glycol test moet elke MB garage kunnen uitvoeren.
Is dit al gedaan?
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
Gebruikersavatar
RobertK90
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2014 13:45

25 jul 2014 21:17

Nee ga maandag een afspraak ervoor maken om dit te doen.. Dus alleen een glycol test eerst? Echt tof hoe behulpzaam jullie hier allemaal zijn!
Gebruikersavatar
RobertK90
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2014 13:45

25 jul 2014 21:52

Moet nog wel even wat kwijt, zal het zo goed mogelijk proberen neer te zetten.. Ik heb bij dieselcenter bosman 4 nieuwe injectoren vervangen.. PAS Hierna begon dit probleem wat ik nu heb.. Alleen was het toen 10 x zo erg. Echt keihard rommen en terug schakelen.. Ik ben toen naar mb in duitsland gegaan en die zeiden dat hij verkeerde injectoren erin deed.. Ik heb het geld van bosman terug gehad.. En heb 4 nieuwe injectoren bij mb erin gedaan..Ik heb ook al verhalen van turbo kapot gehoord dit en dat.. Ik heb die hele auto uitgebreid laten uitlezen.. Misschien dat dit een rol speelt? Ik zet het er gewoon neer, want misschien dat het eenverband heeft met die injectoren? Bosman zei namelijk dat die injectoren geen codering hebben?
Plaats reactie