Beste forumleden,
Vandaag na een lange rit de S211 E320 CDI V6 diverse malen geparkeerd en niets opgevallen. Vervolgens de auto door de wasstraat gehaald en naar huis gereden.
Toen ik de auto op de oprit had geparkeerd viel me een luid gebrom op vanachter de voorbumper aan de bestuurderszijde (linkerzijde auto toch?).
De auto staat recht en de airmatic standen, alsmede het knopje " auto omhoog/omlaag" doen het zonder problemen.
Het gebrom blijft, ook als ik 'm van het contact haal en de auto op slot doe.
Ik heb een paar keer de accupool (plus) los gehaald en even gewacht. Als de accupool er weer op gaat, komt het gebrom gelijk terug.
Ik heb geen (fout)meldingen in het KI. Kan het de airmatic compressor zijn? Of een onderdeel, ventiel(?), ervan?
Waarom bromt deze en waarom ook als ie van het contact af is?
Op dit tijdstip kan ik niet zoveel uitrichten dus ik heb uit voorzorg de accupool eraf gehaald om te voorkomen dat mijn accu leeg loopt. Althans, ik vermoed dat mijn accu leegloopt als ik dat niet doe.
Graag jullie raad in deze en hoe het eventueel op te lossen.
Gr.
John
S211 E320 CDI gebrom voorbumper links ,airmatic compressor?
- JohnMiller
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 29 mei 2013 16:24
- Mercedes-Benz: W221 S320 CDI Lang 4Matic 7G-Tronic, S212 E250 CDI 4Matic 7G-Tronic
- Specialisatie: PADI Duikinstructeur (hobby)
- Locatie: Omgeving Twente
Laatst gewijzigd door JohnMiller op 23 jul 2014 19:45, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3441
- Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
- Mercedes-Benz: E55 AMG
- Specialisatie: Wachten
Ik heb dat ook gehad bij m'n w220, geen meldingen oid en ook normaal op hoogte blijven.
Er bleek een sensor defect waardoor de pomp bleef draaien, onafhankelijk van wel of niet op contact.
Uitlezen doet wonderen..
Er bleek een sensor defect waardoor de pomp bleef draaien, onafhankelijk van wel of niet op contact.
Uitlezen doet wonderen..
- JohnMiller
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 29 mei 2013 16:24
- Mercedes-Benz: W221 S320 CDI Lang 4Matic 7G-Tronic, S212 E250 CDI 4Matic 7G-Tronic
- Specialisatie: PADI Duikinstructeur (hobby)
- Locatie: Omgeving Twente
OK, dank voor je reactie. Dit ga ik ook a.s.a.p. proberen te doen maar helaas lukt het me deze week niet meer i.v.m. tekort aan tijd .W220L schreef:Ik heb dat ook gehad bij m'n w220, geen meldingen oid en ook normaal op hoogte blijven.
Er bleek een sensor defect waardoor de pomp bleef draaien, onafhankelijk van wel of niet op contact.
Uitlezen doet wonderen..
Zal mijn accu inderdaad leeglopen als ik de accupool er niet afhaal?
Gr.
John
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
en nog vervelender.... je compressor loopt kapot door die onnodige
overuren
En als je echt pech hebt heb je ergens lekkage
Maar je kan ook mazzel hebben en dan is het alleen het relais, wat je er overigens beter
uit kan halen, of de zekering, dan je accu los te gooien.
overuren
En als je echt pech hebt heb je ergens lekkage
Maar je kan ook mazzel hebben en dan is het alleen het relais, wat je er overigens beter
uit kan halen, of de zekering, dan je accu los te gooien.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- JohnMiller
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 29 mei 2013 16:24
- Mercedes-Benz: W221 S320 CDI Lang 4Matic 7G-Tronic, S212 E250 CDI 4Matic 7G-Tronic
- Specialisatie: PADI Duikinstructeur (hobby)
- Locatie: Omgeving Twente
Ok, als ik het relais of de zekering eruit haal, kan ik dan nog een paar dagen rondrijden totdat ik tijd heb om 'm weg te brengen of moet ik de auto laten staan en ander vervoer regelen?Cornelis69 schreef:en nog vervelender.... je compressor loopt kapot door die onnodige
overuren
En als je echt pech hebt heb je ergens lekkage
Maar je kan ook mazzel hebben en dan is het alleen het relais, wat je er overigens beter
uit kan halen, of de zekering, dan je accu los te gooien.
Komt met stardiagnose uit wat er precies kapot is aan de compressor? Wordt bv aangegeven dat het het relais is,een lekkage en waar het lek is?
Het is vervelend dat het net gebeurd op het moment dat het niet uitkomt, maar dat zul je natuurlijk altijd meemaken.
Maar goed, wanneer ik even tijd heb gelijk laten repareren.
Gr.
John
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Zonder compressor blijft je auto "af liggen" als een jachthond.........
Compressor kan je reviseren maar anders zijn de opties werkend of (bijna) kapot
Compressor kan je reviseren maar anders zijn de opties werkend of (bijna) kapot
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20703
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
die relais gaan nog wel eens stuk en blijven dan hangen...met een hangend relais pompt je airmatic pomp zich in 1 streep kapot DUS daar zou ik niet mee verder rijden
om diezelfde reden (relais problemen) wordt er ook geadviseerd om bij het vervangen van een airmagtic pomp altijd het relais ook meteen mee te vervangen
het relais zit onder de deksel van de zekeringskast onder de motorkap (bestuurderszijde - links dus - tegen het parfant) en dan is het het losse relais helemaal links achterin (dus zover mogelijk rtichting het parfant en linker scherm)...die zou ik er allereerst uithalen voordat je de accupool weer aansluit (als de airmatic geen lekkage heeft blijft die nog wel een tijdje hoog staan...je krijgt wel een foutmelding wanneer het relais verwijderd is)
de kans is groot dat de plaatselijke MB dealer het juiste relais op voorraad heeft (0025422319)...ophalen en zelf monteren en dan is de kans groot dat het probleem al verholpen is
greetingz,
om diezelfde reden (relais problemen) wordt er ook geadviseerd om bij het vervangen van een airmagtic pomp altijd het relais ook meteen mee te vervangen
het relais zit onder de deksel van de zekeringskast onder de motorkap (bestuurderszijde - links dus - tegen het parfant) en dan is het het losse relais helemaal links achterin (dus zover mogelijk rtichting het parfant en linker scherm)...die zou ik er allereerst uithalen voordat je de accupool weer aansluit (als de airmatic geen lekkage heeft blijft die nog wel een tijdje hoog staan...je krijgt wel een foutmelding wanneer het relais verwijderd is)
de kans is groot dat de plaatselijke MB dealer het juiste relais op voorraad heeft (0025422319)...ophalen en zelf monteren en dan is de kans groot dat het probleem al verholpen is
greetingz,
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ik moet er na het vervangen van de compressor
even naar zoeken
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=62385
even naar zoeken
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=62385
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- JohnMiller
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 29 mei 2013 16:24
- Mercedes-Benz: W221 S320 CDI Lang 4Matic 7G-Tronic, S212 E250 CDI 4Matic 7G-Tronic
- Specialisatie: PADI Duikinstructeur (hobby)
- Locatie: Omgeving Twente
Waauw! Super info, hier kan ik mee verder. Vanmorgen heb ik de accupool erop gedaan en de compressor begon weer te brommen. Tien kilometer verderop bij een tankstation gestopt, auto van het contact gedaan, en de compressor bromt niet meer. Daarna auto weer gestart en doorgereden en nu kreeg ik een melding in het KI; afbeelding van een auto met pijltje erin die omhoog wijst en de melding "Werkplaats opzoeken" .
De wagen staat nu bij mijn werk geparkeerd en staat nog steeds recht op zijn poten, zolang het duurt tenminste...
Gr.
John
De wagen staat nu bij mijn werk geparkeerd en staat nog steeds recht op zijn poten, zolang het duurt tenminste...
Gr.
John
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Dan hoop ik niet voor je dat de compressor het opgegeven heeft.JohnMiller schreef:Waauw! Super info, hier kan ik mee verder. Vanmorgen heb ik de accupool erop gedaan en de compressor begon weer te brommen. Tien kilometer verderop bij een tankstation gestopt, auto van het contact gedaan, en de compressor bromt niet meer. Daarna auto weer gestart en doorgereden en nu kreeg ik een melding in het KI; afbeelding van een auto met pijltje erin die omhoog wijst en de melding "Werkplaats opzoeken" .
De wagen staat nu bij mijn werk geparkeerd en staat nog steeds recht op zijn poten, zolang het duurt tenminste...
Gr.
John
greetings Evan
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Pijltje omhoog betekend dat de wagenhoogte niet correct is en dat komt omdat de compressor
het zaakje nier meer op druk krijgt.Als de comp ressor aan z'n eind is blijft ie ook
doordraaien in een uiterste poging druk op te bouwen.
Ik weet niet hoe handig je bent maar zelf de compressor en relais vervangen is te doen en
dat scheelt je de helft in kosten. Compressor van Wabco ( zelfde als origineel) is in de parallel handel te krijgen
o.a. bij Arnott Europe in Den Bosch .www.arnotteurope.com
Blijft wel de vraag of je ergens een lek hebt of dat de compressor blijft draaien vanwege
een defect relais, bij een lek blaast de nieuwe zichzelf weer net zo hard op.....
het zaakje nier meer op druk krijgt.Als de comp ressor aan z'n eind is blijft ie ook
doordraaien in een uiterste poging druk op te bouwen.
Ik weet niet hoe handig je bent maar zelf de compressor en relais vervangen is te doen en
dat scheelt je de helft in kosten. Compressor van Wabco ( zelfde als origineel) is in de parallel handel te krijgen
o.a. bij Arnott Europe in Den Bosch .www.arnotteurope.com
Blijft wel de vraag of je ergens een lek hebt of dat de compressor blijft draaien vanwege
een defect relais, bij een lek blaast de nieuwe zichzelf weer net zo hard op.....
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
de compressor is te reviseren als het om een wabco gaat je kunt er een revisie setje voor bestellen , pas op voor het vastzetten van de lucht slang ,Cornelis69 schreef:Pijltje omhoog betekend dat de wagenhoogte niet correct is en dat komt omdat de compressor
het zaakje nier meer op druk krijgt.Als de comp ressor aan z'n eind is blijft ie ook
doordraaien in een uiterste poging druk op te bouwen.
Ik weet niet hoe handig je bent maar zelf de compressor en relais vervangen is te doen en
dat scheelt je de helft in kosten. Compressor van Wabco ( zelfde als origineel) is in de parallel handel te krijgen
o.a. bij Arnott Europe in Den Bosch .www.arnotteurope.com
Blijft wel de vraag of je ergens een lek hebt of dat de compressor blijft draaien vanwege
een defect relais, bij een lek blaast de nieuwe zichzelf weer net zo hard op.....
die is voorzien van een koperen wartel , vast is vast die draai je snel kapot
zon setje kost ongeveer tussen de 30 en 50 euro
hier instructie film https://www.youtube.com/watch?v=rMfw2Sbjtbs
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Dat filmpje slaat bij mij na 11 seconden vast ....... hopelijk is het revisiesetje beter....gerardwb schreef:
de compressor is te reviseren als het om een wabco gaat je kunt er een revisie setje voor bestellen , pas op voor het vastzetten van de lucht slang ,
die is voorzien van een koperen wartel , vast is vast die draai je snel kapot
zon setje kost ongeveer tussen de 30 en 50 euro
hier instructie film https://www.youtube.com/watch?v=rMfw2Sbjtbs
Heb daar vorig jaar ook al naar gekeken maar toch besloten een nieuwe
compressor te kopen.
Gewoon nieusgierig:
Iemand al ervaring met zo'n revisiesetje en het resultaat
op de iets langere termijn ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- JohnMiller
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 29 mei 2013 16:24
- Mercedes-Benz: W221 S320 CDI Lang 4Matic 7G-Tronic, S212 E250 CDI 4Matic 7G-Tronic
- Specialisatie: PADI Duikinstructeur (hobby)
- Locatie: Omgeving Twente
Ok, dus hoe dan ook de compressor is naar de mallemoeren en die moet zo snel mogelijk vervangen worden, inclusief relais.
Daarnaast kan het ook zijn dat 1 of meerdere balgen vervangen moeten worden.
Dit valt te controleren door de autohoogte te meten, een nachtje te laten staan en dan weer de autohoogte meten, toch?
Als de auto dan weer is gezakt dan is hoogstwaarschijnlijk een balg of veerpoot defect.
Luchtbalgen achter zijn volgens mij in 2011 al vervangen.
Klopt mijn redenatie?
Iemand nog een idee om te bepalen welke veerpoot/balg lek is?
Gr.
John
Daarnaast kan het ook zijn dat 1 of meerdere balgen vervangen moeten worden.
Dit valt te controleren door de autohoogte te meten, een nachtje te laten staan en dan weer de autohoogte meten, toch?
Als de auto dan weer is gezakt dan is hoogstwaarschijnlijk een balg of veerpoot defect.
Luchtbalgen achter zijn volgens mij in 2011 al vervangen.
Klopt mijn redenatie?
Iemand nog een idee om te bepalen welke veerpoot/balg lek is?
Gr.
John