wegvallen vermogen en horten en stoten

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
thom
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 apr 2011 19:15

22 jul 2014 21:23

Ik ben in het bezit van een W140 500SE uit 1993 met km stand 40000.
Wat is het probleem :
Ben onderweg en na 100 km heeft de auto geen vermogen meer na gestopt te hebben kon ik gas geven wat ik wilde maar de motor kwam niet meer in toeren en moest hortend en stotend een veilige plek opzoeken. Na enige tijd starten ik de auto en de motor liep als een speer. De volgende dag kwam de storing na 150 km er weer in, ik ben direct naar de MB dealer gegaan, deze constateerde dat het iets met de ontsteking te maken had en de nokkenassensor moest worden vervangen, dit zonder resultaat. Dan zou het gaskleppenhuis kunnen zijn, deze voor controle opgestuurd naar AC-tronics, gaskleppenhuis was oké. Na alles weer te hebben gemonteerd probeerde wij de auto te starten een paar ploffen meer niet. Het gaskleppenhuis moest worden ingelezen dit door de dealer weer laten doen er werd geen storing meer gemeld maar de auto wilde niet meer aanslaan.
Wat hebben wij afgelopen jaar motorisch aan de 500SE vervangen: natuurlijk de bekende kabelboom, 2 verdeelkappen en rotors, ontstekingsmodule, benzine pompen c.q filters.
Wel merkte ik de laatste tijd op dat de cruise control soms uit zichzelf de auto iets harder liet lopen, ondanks dat liep de auto als een speer. Wat kan ik nog verder controleren of laten controleren mijn kennis is te kort in dit geval, "WIE KAN MIJ HELPEN". Bedankt alvast , Thom
Gebruikersavatar
Gobert
Berichten: 505
Lid geworden op: 16 aug 2010 17:48
Mercedes-Benz: Na een SLK 320 en SLK 350 nu een Viano 3.0 Marco Polo
Locatie: Omgeving Arnhem

22 jul 2014 22:20

Komt mij bekend voor. Ik heb dit enkele jaren geleden gehad in Frankrijk met SLK 320. Dacht eerst dat ik slechte benzine getankt had, maar bleek uiteindelijk een bougiekabel te zijn.
La Passione Passa dal Cuore
andor
Berichten: 1031
Lid geworden op: 01 jul 2010 21:21
Mercedes-Benz: S212 220 cdi
Locatie: in de buurt van glane

23 jul 2014 11:26

Ketting uit gerekt ? Waar door hij van tijd gaat als hij warm is grt andor
Plaats reactie