Beste,
mijn grootste nachtmerrie is aangebroken! gisteravond tijdens het rijden bijna thuis gaf ik gas en hoorde ik een afblazend geluid ( alsof er turbo onder mijn auto zat ) elke keer met wat hard optrekken of hobbels kreeg ik dit geluid, na even de auto geparkeerd te hebben wou ik deze omhoog gooien dit is op 3 kanten goed gegaan behalve links voor ( bestuurderskant ) deze gaat omhoog maar niet helemaal net als de andere melding van vehicle rising gaat ook niet uit! je hoort hem ook sissse tijdens het pompen alsof er ergens lucht ontsnapt! ik denk zelf dat er een leiding lek is maybe weet 1 van jullie meer? er is mee te rijden hij pompt hem omhoog maar na 10 min rijden staat deze lager als de andere alsof ie zwaar verlaagd is hij staat niet op grond kan nog gereden mee worden ( ik denk zelf ook omdat de andere 3 wel goed zijn! het sissend geluid komt uit de wielkasten vandaan
[W220 AIRMATIC PROBLEEM]
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
nu heb je alleen een lek (leiding of veerpoot) - als je daar nog even mee door rijdt (of alleen al op contact/van contact/op contact) dan heb je zometeen ook je pomp nog stuk...en de gemiddelde oude 220er kennende is die niet meer los te draaien en zul je een andere beugel voor de airmatic pomp nodig hebben en dan is aansluitend het ventielblok daarboven ook niet meer los te draaien en zal die ook moeten worden vervangen...
in het kort: ik zou dat lek asap dichten voordat je rechtsvoor ook nog 1000 euro aan reparaties verder bent
greetingz,
in het kort: ik zou dat lek asap dichten voordat je rechtsvoor ook nog 1000 euro aan reparaties verder bent
greetingz,
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Hang hem maar eerst aan de star diagnose dan kun je verschillende testen uitvoeren , bv compressor test , lek test , en kijk ook eens aan de bovenkant van de veerpoten daar waar de slangetjes bevestigt zijn daar kunnen ook haarscheuren in komen
- Bijlagen
-
- images (3).jpg (6.42 KiB) 1575 keer bekeken
- s500w220
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 14 jun 2011 23:41
- Mercedes-Benz: G11 BMW 730XD & W222 S350 & VITO 115 CDI
- Specialisatie: Computerkunde
- Locatie: Den Haag
helaas is mijn monteur zaterdag vertrokken voor 3 weken op vakantie ik rij er sowieso niet in meer dus ik hoop dat het geen kwaad kan verder want mijn monteur is de enige ik ken met star buiten de stealer
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Het is niet zo'n ramp om de auto even te laten lopen en de compressor druk op te laten
bouwen zodat je kan gaan luisteren waar het gesis vandaan komt. Dan weet je in ieder
geval iets meer.
bouwen zodat je kan gaan luisteren waar het gesis vandaan komt. Dan weet je in ieder
geval iets meer.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Begrijpelijke reactie hoor, maar er wordt tegenwoordig wel erg snel naar diagnose-apparatuur verwezen. We praten hier over lekkage, niet over een falende computer. Daar kom je met 'ouderwets' handwerk ook nog wel achter.s500w220 schreef:mijn monteur is de enige ik ken met star buiten de stealer
Logboek S500.
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
plorie schreef:Begrijpelijke reactie hoor, maar er wordt tegenwoordig wel erg snel naar diagnose-apparatuur verwezen. We praten hier over lekkage, niet over een falende computer. Daar kom je met 'ouderwets' handwerk ook nog wel achter.s500w220 schreef:mijn monteur is de enige ik ken met star buiten de stealer
ben ik het niet mee eens , je kunt de druktest doen van de compressor de veerpoten controleren op spanning en druk ,en ook het ventielblok na de compressor, en niet vergeten het calibreren van de veerpoten zonder star diagnose kun je haast niks doen bij de airmatic.
of je moet zoals de loodgieters doen met een sopje alles bij langs gaan en kijken waar er lucht belletjes komen
- pascalvd
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ik ben bang dat je een balg lek hebt om dat ie ook maar een bepaalde hoogte hebt '
ik heb het ooit met een ducato gehad er zat een klein ~censuur~ gaatje in daardoor kwam ie niet hoger en naa mate kwam ie niet meer om hoog en toen had je een dweil op de weg
gewoon ff een sopje en dan om je leidingen heen en om je balg heen en je zult het snel weten
en anders zit er verder in je systeem
succes gr pascal
ik heb het ooit met een ducato gehad er zat een klein ~censuur~ gaatje in daardoor kwam ie niet hoger en naa mate kwam ie niet meer om hoog en toen had je een dweil op de weg
gewoon ff een sopje en dan om je leidingen heen en om je balg heen en je zult het snel weten
en anders zit er verder in je systeem
succes gr pascal
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Tuurlijk kun je allerlei testen doen, maar als 1 poot zakt en je hoort gesis, dan gebruik je je oren, handen en wat sop... geen computer voor nodig.gerardwb schreef:ben ik het niet mee eens , je kunt de druktest doen van de compressor de veerpoten controleren op spanning en druk ,en ook het ventielblok na de compressor, en niet vergeten het calibreren van de veerpoten zonder star diagnose kun je haast niks doen bij de airmatic.
Logboek S500.
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
toen ik nog w220 reed was ook de linker veerpoot ingezakt en bleek dat de compressor op was te zwakplorie schreef:Tuurlijk kun je allerlei testen doen, maar als 1 poot zakt en je hoort gesis, dan gebruik je je oren, handen en wat sop... geen computer voor nodig.gerardwb schreef:ben ik het niet mee eens , je kunt de druktest doen van de compressor de veerpoten controleren op spanning en druk ,en ook het ventielblok na de compressor, en niet vergeten het calibreren van de veerpoten zonder star diagnose kun je haast niks doen bij de airmatic.
-
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 07 aug 2011 13:16
- Mercedes-Benz: GL 420 CDI W220 S320 CDI S205 C300 W221 S500
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Afblazend geluid?s500w220 schreef:Beste,
mijn grootste nachtmerrie is aangebroken! gisteravond tijdens het rijden bijna thuis gaf ik gas en hoorde ik een afblazend geluid ( alsof er turbo onder mijn auto zat ) elke keer met wat hard optrekken of hobbels kreeg ik dit geluid, na even de auto geparkeerd te hebben wou ik deze omhoog gooien dit is op 3 kanten goed gegaan behalve links voor ( bestuurderskant ) deze gaat omhoog maar niet helemaal net als de andere melding van vehicle rising gaat ook niet uit! je hoort hem ook sissse tijdens het pompen alsof er ergens lucht ontsnapt! ik denk zelf dat er een leiding lek is maybe weet 1 van jullie meer? er is mee te rijden hij pompt hem omhoog maar na 10 min rijden staat deze lager als de andere alsof ie zwaar verlaagd is hij staat niet op grond kan nog gereden mee worden ( ik denk zelf ook omdat de andere 3 wel goed zijn! het sissend geluid komt uit de wielkasten vandaan
Doet mijn auto altijd als ik flink ga remmen alsof die teveel lucht laat ontsnappen omdat de auto voorover helt en de druk te hoog word in de balg, ik dacht dat dat normaal was
- s500w220
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 14 jun 2011 23:41
- Mercedes-Benz: G11 BMW 730XD & W222 S350 & VITO 115 CDI
- Specialisatie: Computerkunde
- Locatie: Den Haag
ik hoor aan de rechterkant ik weet niet wat daar zit een brommend geluid? brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr zo klinkt het ( passagierskant voor )