[W220 AIRMATIC PROBLEEM]

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
s500w220
Berichten: 523
Lid geworden op: 14 jun 2011 23:41
Mercedes-Benz: G11 BMW 730XD & W222 S350 & VITO 115 CDI
Specialisatie: Computerkunde
Locatie: Den Haag

20 jul 2014 10:31

Beste,

mijn grootste nachtmerrie is aangebroken! gisteravond tijdens het rijden bijna thuis gaf ik gas en hoorde ik een afblazend geluid ( alsof er turbo onder mijn auto zat ) elke keer met wat hard optrekken of hobbels kreeg ik dit geluid, na even de auto geparkeerd te hebben wou ik deze omhoog gooien dit is op 3 kanten goed gegaan behalve links voor ( bestuurderskant ) deze gaat omhoog maar niet helemaal net als de andere melding van vehicle rising gaat ook niet uit! je hoort hem ook sissse tijdens het pompen alsof er ergens lucht ontsnapt! ik denk zelf dat er een leiding lek is maybe weet 1 van jullie meer? er is mee te rijden hij pompt hem omhoog maar na 10 min rijden staat deze lager als de andere alsof ie zwaar verlaagd is hij staat niet op grond kan nog gereden mee worden ( ik denk zelf ook omdat de andere 3 wel goed zijn! het sissend geluid komt uit de wielkasten vandaan
Laatst gewijzigd door s500w220 op 20 jul 2014 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20874
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

20 jul 2014 10:45

Leiding lek? Nee balg lek... dat wordt een andere veerpoot.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20701
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

20 jul 2014 11:05

nu heb je alleen een lek (leiding of veerpoot) - als je daar nog even mee door rijdt (of alleen al op contact/van contact/op contact) dan heb je zometeen ook je pomp nog stuk...en de gemiddelde oude 220er kennende is die niet meer los te draaien en zul je een andere beugel voor de airmatic pomp nodig hebben en dan is aansluitend het ventielblok daarboven ook niet meer los te draaien en zal die ook moeten worden vervangen...

in het kort: ik zou dat lek asap dichten voordat je rechtsvoor ook nog 1000 euro aan reparaties verder bent

greetingz,
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4579
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

20 jul 2014 11:08

Hang hem maar eerst aan de star diagnose dan kun je verschillende testen uitvoeren , bv compressor test , lek test , en kijk ook eens aan de bovenkant van de veerpoten daar waar de slangetjes bevestigt zijn daar kunnen ook haarscheuren in komen
Bijlagen
images (3).jpg
images (3).jpg (6.42 KiB) 1575 keer bekeken
Gebruikersavatar
s500w220
Berichten: 523
Lid geworden op: 14 jun 2011 23:41
Mercedes-Benz: G11 BMW 730XD & W222 S350 & VITO 115 CDI
Specialisatie: Computerkunde
Locatie: Den Haag

20 jul 2014 14:21

helaas is mijn monteur zaterdag vertrokken voor 3 weken op vakantie ik rij er sowieso niet in meer dus ik hoop dat het geen kwaad kan verder want mijn monteur is de enige ik ken met star buiten de stealer
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11200
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

20 jul 2014 14:47

Het is niet zo'n ramp om de auto even te laten lopen en de compressor druk op te laten
bouwen zodat je kan gaan luisteren waar het gesis vandaan komt. Dan weet je in ieder
geval iets meer.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20874
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

20 jul 2014 15:15

s500w220 schreef:mijn monteur is de enige ik ken met star buiten de stealer
Begrijpelijke reactie hoor, maar er wordt tegenwoordig wel erg snel naar diagnose-apparatuur verwezen. We praten hier over lekkage, niet over een falende computer. Daar kom je met 'ouderwets' handwerk ook nog wel achter.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4579
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

20 jul 2014 16:31

plorie schreef:
s500w220 schreef:mijn monteur is de enige ik ken met star buiten de stealer
Begrijpelijke reactie hoor, maar er wordt tegenwoordig wel erg snel naar diagnose-apparatuur verwezen. We praten hier over lekkage, niet over een falende computer. Daar kom je met 'ouderwets' handwerk ook nog wel achter.

ben ik het niet mee eens , je kunt de druktest doen van de compressor de veerpoten controleren op spanning en druk ,en ook het ventielblok na de compressor, en niet vergeten het calibreren van de veerpoten zonder star diagnose kun je haast niks doen bij de airmatic.

of je moet zoals de loodgieters doen met een sopje alles bij langs gaan en kijken waar er lucht belletjes komen ;)
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5148
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

20 jul 2014 16:52

ik ben bang dat je een balg lek hebt om dat ie ook maar een bepaalde hoogte hebt '

ik heb het ooit met een ducato gehad er zat een klein ~censuur~ gaatje in daardoor kwam ie niet hoger en naa mate kwam ie niet meer om hoog en toen had je een dweil op de weg :(

gewoon ff een sopje en dan om je leidingen heen en om je balg heen en je zult het snel weten

en anders zit er verder in je systeem

succes gr pascal
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20874
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

20 jul 2014 19:49

gerardwb schreef:ben ik het niet mee eens , je kunt de druktest doen van de compressor de veerpoten controleren op spanning en druk ,en ook het ventielblok na de compressor, en niet vergeten het calibreren van de veerpoten zonder star diagnose kun je haast niks doen bij de airmatic.
Tuurlijk kun je allerlei testen doen, maar als 1 poot zakt en je hoort gesis, dan gebruik je je oren, handen en wat sop... geen computer voor nodig.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4579
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

20 jul 2014 20:29

plorie schreef:
gerardwb schreef:ben ik het niet mee eens , je kunt de druktest doen van de compressor de veerpoten controleren op spanning en druk ,en ook het ventielblok na de compressor, en niet vergeten het calibreren van de veerpoten zonder star diagnose kun je haast niks doen bij de airmatic.
Tuurlijk kun je allerlei testen doen, maar als 1 poot zakt en je hoort gesis, dan gebruik je je oren, handen en wat sop... geen computer voor nodig.
toen ik nog w220 reed was ook de linker veerpoot ingezakt en bleek dat de compressor op was te zwak
Muro01
Berichten: 639
Lid geworden op: 07 aug 2011 13:16
Mercedes-Benz: GL 420 CDI W220 S320 CDI S205 C300 W221 S500
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

20 jul 2014 23:29

s500w220 schreef:Beste,

mijn grootste nachtmerrie is aangebroken! gisteravond tijdens het rijden bijna thuis gaf ik gas en hoorde ik een afblazend geluid ( alsof er turbo onder mijn auto zat ) elke keer met wat hard optrekken of hobbels kreeg ik dit geluid, na even de auto geparkeerd te hebben wou ik deze omhoog gooien dit is op 3 kanten goed gegaan behalve links voor ( bestuurderskant ) deze gaat omhoog maar niet helemaal net als de andere melding van vehicle rising gaat ook niet uit! je hoort hem ook sissse tijdens het pompen alsof er ergens lucht ontsnapt! ik denk zelf dat er een leiding lek is maybe weet 1 van jullie meer? er is mee te rijden hij pompt hem omhoog maar na 10 min rijden staat deze lager als de andere alsof ie zwaar verlaagd is hij staat niet op grond kan nog gereden mee worden ( ik denk zelf ook omdat de andere 3 wel goed zijn! het sissend geluid komt uit de wielkasten vandaan
Afblazend geluid?
Doet mijn auto altijd als ik flink ga remmen alsof die teveel lucht laat ontsnappen omdat de auto voorover helt en de druk te hoog word in de balg, ik dacht dat dat normaal was :?
Gebruikersavatar
s500w220
Berichten: 523
Lid geworden op: 14 jun 2011 23:41
Mercedes-Benz: G11 BMW 730XD & W222 S350 & VITO 115 CDI
Specialisatie: Computerkunde
Locatie: Den Haag

21 jul 2014 12:14

ik hoor aan de rechterkant ik weet niet wat daar zit een brommend geluid? brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr zo klinkt het ( passagierskant voor )
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4579
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

21 jul 2014 12:21

de pomp die zit recht voor onder de bumper
Bijlagen
791529-1451480-800-530-airmatic.jpg
791529-1451480-800-530-airmatic.jpg (89.4 KiB) 1348 keer bekeken
Gebruikersavatar
s500w220
Berichten: 523
Lid geworden op: 14 jun 2011 23:41
Mercedes-Benz: G11 BMW 730XD & W222 S350 & VITO 115 CDI
Specialisatie: Computerkunde
Locatie: Den Haag

21 jul 2014 12:24

ohww dat is normaal dus gelukkig?
Plaats reactie