Oke
Wat zijn de kosten voor het preventief vervangen van dit type Valeo koeler?
Ik neem aan dat men niet weer een nieuwe radiator met Valeo koeler monteren?
Ook lees ik dat er externe koelers te krijgen zijn....wat is beter en de beste deal for your buck?
Weet iemand welke koeler de SLK 230 uit 1999 r170 heeft?
Niet dat ik problemen ermee heb maar ik las ergens dat de SLK als eerste mercedes voorkwam in de lijst van meest betrouwbare auto's.
Voor wat deze vermelding waard is natuurlijk hahaha
Ben wel benieuwd welke koeler de SLK heeft.
E 220 CDI Avantgarde
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 03 feb 2014 21:36
- Mercedes-Benz: slk 230 Kompressor
- Specialisatie: Bassist
- Locatie: Zuid Limburg
Mercedes SLK 230 Kompressor r170 (een aantal van mijn exen) Alfa GTV 3.0v6 24v,Volvo s40,Alfa 155 2.0,Alfetta GTV 2.5,Alfa 33 1.5Ti,Jeep Cherokee Classic 4.0,Jeep Cherokee LTD 4.0 (2x),Jeep Wrangler 4.2,Jeep Wrangler 4.0 HO,Jeep M38 A1
- MartijnS
- Dealermedewerker
- Berichten: 2826
- Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
- Mercedes-Benz: W211 E240 2003
- Specialisatie: Monteur MB dealer / APK
Wat betreft die koeler: dat geldt alleen voor een e270cdi uit een bepaalde serie. Ik zeg niet dat andere nooit inwendig kunnen lekken maar dat is wel de groep waarvoor MB ooit een controle-actie voor voorschreef.
Ik zou zelf nooit een externe koeler monteren maar gewoon een nieuwe radiateur plaatsen.
Ik zou zelf nooit een externe koeler monteren maar gewoon een nieuwe radiateur plaatsen.
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 03 feb 2014 21:36
- Mercedes-Benz: slk 230 Kompressor
- Specialisatie: Bassist
- Locatie: Zuid Limburg
Hoi Martijn
Dus dit euvel is niet perse iets dat ik bij een 200 of 220 CDi moet verwachten?
Ik bedoel hiermee dat ik begrijp dat elk euvel zich uiteraard bij elk type mercedes kan voordoen, maar dit specifiek euvel is niet iets waar je speciaal op moet letten bij de E200 en E220 uit bijvoorbeeld 2003-2004
Ben even de draad kwijt hahaha
Ik zag trouwens deze morgen ook een mooie 220 CLK staan bij een garage hier in het zuiden, bouwjaar 2004 meen ik.
Die zijn trouwens ook wel mooi...
Dus dit euvel is niet perse iets dat ik bij een 200 of 220 CDi moet verwachten?
Ik bedoel hiermee dat ik begrijp dat elk euvel zich uiteraard bij elk type mercedes kan voordoen, maar dit specifiek euvel is niet iets waar je speciaal op moet letten bij de E200 en E220 uit bijvoorbeeld 2003-2004
Ben even de draad kwijt hahaha
Ik zag trouwens deze morgen ook een mooie 220 CLK staan bij een garage hier in het zuiden, bouwjaar 2004 meen ik.
Die zijn trouwens ook wel mooi...
Mercedes SLK 230 Kompressor r170 (een aantal van mijn exen) Alfa GTV 3.0v6 24v,Volvo s40,Alfa 155 2.0,Alfetta GTV 2.5,Alfa 33 1.5Ti,Jeep Cherokee Classic 4.0,Jeep Cherokee LTD 4.0 (2x),Jeep Wrangler 4.2,Jeep Wrangler 4.0 HO,Jeep M38 A1
Als je van gokken houd koop je er gewoon één zonder te checken.johnbob schreef: Dus dit euvel is niet perse iets dat ik bij een 200 of 220 CDi moet verwachten?
Ik bedoel hiermee dat ik begrijp dat elk euvel zich uiteraard bij elk type mercedes kan voordoen, maar dit specifiek euvel is niet iets waar je speciaal op moet letten bij de E200 en E220 uit bijvoorbeeld 2003-2004
Ben even de draad kwijt hahaha
Maar als je op safe wil spelen volgens mij de rede dat je dit topic aanmaakt, laat je het testen het kan namelijk een dure onkosten post worden.
een 270 CDI heeft er in 2003 wel heeeeeel erg vaak last van maar ook de 200 kompressor, 220 CDI, 320 CDI en 500 heb ik zelf al meegemaakt.
Deze is bij mijn 270 CDI nog nooit vervangen geweest en dit is dan ook een slijtage deel niet iets waar je erg druk over hoeft te maken die komt wellicht vanzelf een keer of niet.Omer37 schreef:de SBC-rempomp (of die al vervangen is).