Hallo
Ik heb een E 220 CDI Avantgarde uit 2003 op het oog.
183.000 gelopen.
Ik rijd momenteel een s40 1.9D dagelijks van Maastricht naar Eindhoven.
Deze auto heeft 300.000 op de teller en heeft me nog NOOIT laten staan, niet eens een lekke band.
Olie en water bijvullen en rijden (bij wijze van spreken)
Alleen komt er nu wederom een nieuwe distributieriem om de hoek kijken en komen toch de onkosten a.g.v. verslijt.
Nieuwe remschijven achter plus blokken, steekas-hoezen, distr.riem etc.
Nu vraag ik me af of ik nog in deze volvo ga investeren of toch voor iets anders ga.
Deze mercedes is dealer onderhouden, NAP etc.
Ik ga niet de vraag stellen wat ik het beste kan doen.
Wel zou ik willen weten wat jullie zouden doen en waarom ENNN.
Wat zijn de punten waar ik bij dit type mercedes op moet letten, wat kunnen deze blokken aan qua kilometers, mits goed onderhouden natuurlijk?
E 220 CDI Avantgarde
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 03 feb 2014 21:36
- Mercedes-Benz: slk 230 Kompressor
- Specialisatie: Bassist
- Locatie: Zuid Limburg
Mercedes SLK 230 Kompressor r170 (een aantal van mijn exen) Alfa GTV 3.0v6 24v,Volvo s40,Alfa 155 2.0,Alfetta GTV 2.5,Alfa 33 1.5Ti,Jeep Cherokee Classic 4.0,Jeep Cherokee LTD 4.0 (2x),Jeep Wrangler 4.2,Jeep Wrangler 4.0 HO,Jeep M38 A1
E220 CDI is een prima auto/motor.
Je moet enkel goed letten op de automaat bak de radiateur wil nog wel eens gaan lekker en dan loopt er glycol de bak in.
Tip: doe altijd een aankoopskeuring bij de MB Dealer of specialist dan krijg je een goed beeld van de auto.
Verder is een W211 een geweldige auto
Je moet enkel goed letten op de automaat bak de radiateur wil nog wel eens gaan lekker en dan loopt er glycol de bak in.
Tip: doe altijd een aankoopskeuring bij de MB Dealer of specialist dan krijg je een goed beeld van de auto.
Verder is een W211 een geweldige auto
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 03 feb 2014 21:36
- Mercedes-Benz: slk 230 Kompressor
- Specialisatie: Bassist
- Locatie: Zuid Limburg
Tanks voor je snelle reactie.
Hij is volledig dealer onderhouden en verwacht dan ook verder geen rare dingen.
Uiteraard zal ik een keuring voorstellen.
Is het te zien als de radiateur van de versnellingsbak lekt, met het blote oog bedoel ik?
Ik heb momenteel een SLK 230 uit 1999 en deze versnellingsbakken zijn geweldig...ik hoop dat de E220 hier een beetje van weg heeft
Hij is volledig dealer onderhouden en verwacht dan ook verder geen rare dingen.
Uiteraard zal ik een keuring voorstellen.
Is het te zien als de radiateur van de versnellingsbak lekt, met het blote oog bedoel ik?
Ik heb momenteel een SLK 230 uit 1999 en deze versnellingsbakken zijn geweldig...ik hoop dat de E220 hier een beetje van weg heeft
Mercedes SLK 230 Kompressor r170 (een aantal van mijn exen) Alfa GTV 3.0v6 24v,Volvo s40,Alfa 155 2.0,Alfetta GTV 2.5,Alfa 33 1.5Ti,Jeep Cherokee Classic 4.0,Jeep Cherokee LTD 4.0 (2x),Jeep Wrangler 4.2,Jeep Wrangler 4.0 HO,Jeep M38 A1
hebben ze bij mercedes een speciale test voor, die zou ik aanraden!johnbob schreef:Tanks voor je snelle reactie.
Hij is volledig dealer onderhouden en verwacht dan ook verder geen rare dingen.
Uiteraard zal ik een keuring voorstellen.
Is het te zien als de radiateur van de versnellingsbak lekt, met het blote oog bedoel ik?
Ik heb momenteel een SLK 230 uit 1999 en deze versnellingsbakken zijn geweldig...ik hoop dat de E220 hier een beetje van weg heeft
ik weet zeker dat de 220 fijner en beter schakelt!
ik heb 3 jaar lang met veel plezier een W211 270 CDI 2003 gereden
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Het probleem is dat ze inwendig lekken. De koeler van de automaat zit in de (motor)radiateur verwerkt. Doordat ze inwendig lekken en verbinding maken, komt er koelvloeistof in de automaat en daar kunnen ze bijzonder slecht tegen. Je merkt dat pas als je na een poosje klachten krijgt.
Vragen om een glycoltest en/of in de onderhoudshistorie zoeken of de radiateur vervangen is zijn wel aandachtspunten.
Vragen om een glycoltest en/of in de onderhoudshistorie zoeken of de radiateur vervangen is zijn wel aandachtspunten.
Logboek S500.
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 03 feb 2014 21:36
- Mercedes-Benz: slk 230 Kompressor
- Specialisatie: Bassist
- Locatie: Zuid Limburg
Het is en blijft natuurlijk koffiedik kijken.
Maar is er een interval te ontdekken, een soort van kilometrage waarop dit euvel doorgaans de kop opsteekt?
Of kan dit net zo goed bij 100.000 gebeuren als bij 350.000?
Ik vind 180.000 km wel erg weinig om al aan dergelijke mankementen te denken, zeker bij dit kaliber auto.
Mijn volvootje heeft met 120.000 meer op de teller nog nooit iets aan de had gehad.
Maar is er een interval te ontdekken, een soort van kilometrage waarop dit euvel doorgaans de kop opsteekt?
Of kan dit net zo goed bij 100.000 gebeuren als bij 350.000?
Ik vind 180.000 km wel erg weinig om al aan dergelijke mankementen te denken, zeker bij dit kaliber auto.
Mijn volvootje heeft met 120.000 meer op de teller nog nooit iets aan de had gehad.
Mercedes SLK 230 Kompressor r170 (een aantal van mijn exen) Alfa GTV 3.0v6 24v,Volvo s40,Alfa 155 2.0,Alfetta GTV 2.5,Alfa 33 1.5Ti,Jeep Cherokee Classic 4.0,Jeep Cherokee LTD 4.0 (2x),Jeep Wrangler 4.2,Jeep Wrangler 4.0 HO,Jeep M38 A1
kan bij 10.000 maar ook bij 500.000 km stand doet niet ter zaken dus altijd testen!johnbob schreef:Het is en blijft natuurlijk koffiedik kijken.
Maar is er een interval te ontdekken, een soort van kilometrage waarop dit euvel doorgaans de kop opsteekt?
Of kan dit net zo goed bij 100.000 gebeuren als bij 350.000?
Ik vind 180.000 km wel erg weinig om al aan dergelijke mankementen te denken, zeker bij dit kaliber auto.
Mijn volvootje heeft met 120.000 meer op de teller nog nooit iets aan de had gehad.
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 03 feb 2014 21:36
- Mercedes-Benz: slk 230 Kompressor
- Specialisatie: Bassist
- Locatie: Zuid Limburg
hmmmm
Een punt van aandacht, zoals je eerder aangaf (de automaat bak radiateur wil nog wel eens gaan lekken) vind ik wel behoorlijk tegenstrijdig met je laatste post.
Dat dit euvel net zo goed bij 10.000 km kan voorkomen als bij 500.000 km
Ik noem een punt van aandacht iets dat zich heel veel voordoet bij een bepaalde wagen en dat rondom een bepaald aantal kilometers.
Zoals bij een auto met distributieriem die 100.000 km op de teller heeft, het een punt van aandacht is om te kijken of deze riem vervangen is of nog moet worden.
Zoals bij een r170 de rubbers rond de deuren vaak versleten zijn.
Maar als een defecte versnellingsbak agv een lekkende radiator zowel bij 10.000 km voorkomen als bij 500.000 km.
Dat noem ik dan geen echt punt van aandacht bij 180.000 km
Ik denk dat goed kijken en ermee rijden en vooral luisteren en voelen de beste aankoopkeuring is.
Een punt van aandacht, zoals je eerder aangaf (de automaat bak radiateur wil nog wel eens gaan lekken) vind ik wel behoorlijk tegenstrijdig met je laatste post.
Dat dit euvel net zo goed bij 10.000 km kan voorkomen als bij 500.000 km
Ik noem een punt van aandacht iets dat zich heel veel voordoet bij een bepaalde wagen en dat rondom een bepaald aantal kilometers.
Zoals bij een auto met distributieriem die 100.000 km op de teller heeft, het een punt van aandacht is om te kijken of deze riem vervangen is of nog moet worden.
Zoals bij een r170 de rubbers rond de deuren vaak versleten zijn.
Maar als een defecte versnellingsbak agv een lekkende radiator zowel bij 10.000 km voorkomen als bij 500.000 km.
Dat noem ik dan geen echt punt van aandacht bij 180.000 km
Ik denk dat goed kijken en ermee rijden en vooral luisteren en voelen de beste aankoopkeuring is.
Mercedes SLK 230 Kompressor r170 (een aantal van mijn exen) Alfa GTV 3.0v6 24v,Volvo s40,Alfa 155 2.0,Alfetta GTV 2.5,Alfa 33 1.5Ti,Jeep Cherokee Classic 4.0,Jeep Cherokee LTD 4.0 (2x),Jeep Wrangler 4.2,Jeep Wrangler 4.0 HO,Jeep M38 A1
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Kijken of je de onderhoudshistorie kan achterhalen bij een dealer. Het was de Valeo
koeler die dit probleem had.
koeler die dit probleem had.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- michiel01
- Berichten: 2319
- Lid geworden op: 13 jul 2010 20:30
- Mercedes-Benz: MB W210 220 CDI MB W203 200 CDI Trabant 601S Romet Pony Motorynka M3
- Specialisatie: Voormalig Autotechnicus.
- Locatie: Meppel
Wat zijn eigenlijk de klachten die op kunnen treden moet je dan denken aan slecht schakelen,bokken,of onregelmatig lopen?!?plorie schreef:Het probleem is dat ze inwendig lekken. De koeler van de automaat zit in de (motor)radiateur verwerkt. Doordat ze inwendig lekken en verbinding maken, komt er koelvloeistof in de automaat en daar kunnen ze bijzonder slecht tegen. Je merkt dat pas als je na een poosje klachten krijgt.
Vragen om een glycoltest en/of in de onderhoudshistorie zoeken of de radiateur vervangen is zijn wel aandachtspunten.
Het onmogelijke doen we direct,wonderen duren iets langer!
Lebende kukeleku tiere und lief bis zum ausbau
Het leven is een volgorde van gemiste kansen....
Lebende kukeleku tiere und lief bis zum ausbau
Het leven is een volgorde van gemiste kansen....
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Bak gaat slippen , bonken , trillen of slecht schakelen tussen de versnellingen,
stuk voor stuk, of een combinatie of allemaal als je lang genoeg doorrijdt.
stuk voor stuk, of een combinatie of allemaal als je lang genoeg doorrijdt.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- michiel01
- Berichten: 2319
- Lid geworden op: 13 jul 2010 20:30
- Mercedes-Benz: MB W210 220 CDI MB W203 200 CDI Trabant 601S Romet Pony Motorynka M3
- Specialisatie: Voormalig Autotechnicus.
- Locatie: Meppel
Nee ok,duidelijk.
Het onmogelijke doen we direct,wonderen duren iets langer!
Lebende kukeleku tiere und lief bis zum ausbau
Het leven is een volgorde van gemiste kansen....
Lebende kukeleku tiere und lief bis zum ausbau
Het leven is een volgorde van gemiste kansen....
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Toch heb ik in al die miljoenen taxi km's in de 211 bij ons nog nooit een auto gehad met een dergelijke probleem.
En zoek je bewust naar een klasse groter? Of zou een C ook voldoen?
En zoek je bewust naar een klasse groter? Of zou een C ook voldoen?
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 03 feb 2014 21:36
- Mercedes-Benz: slk 230 Kompressor
- Specialisatie: Bassist
- Locatie: Zuid Limburg
op zich zou een c serie ook aardig zijn.
Zoek alleen een beetje luxe omdat ik veel autoweg rijd en de E vind ik net ff mooier.
Maar als ik een mooie C vind zou het ook wel mijn interesse wekken.
Ik heb nog navraag gedaan betreffende dit euvel bij een 2 tal garages.
Men is hier niet mee bekend....dit wil zeggen....dat dit probleem niet typisch is voor deze E 220 uit 2003
Het komt voor maar dat geldt ook voor andere modellen en bouwjaren.
Ik ben van plan mijn SLK hierop in te ruilen dus ik wil wel een Merc terug die me bevalt.
Want de SLK is een heerlijke betrouwbare auto gebleken.
Zoek alleen een beetje luxe omdat ik veel autoweg rijd en de E vind ik net ff mooier.
Maar als ik een mooie C vind zou het ook wel mijn interesse wekken.
Ik heb nog navraag gedaan betreffende dit euvel bij een 2 tal garages.
Men is hier niet mee bekend....dit wil zeggen....dat dit probleem niet typisch is voor deze E 220 uit 2003
Het komt voor maar dat geldt ook voor andere modellen en bouwjaren.
Ik ben van plan mijn SLK hierop in te ruilen dus ik wil wel een Merc terug die me bevalt.
Want de SLK is een heerlijke betrouwbare auto gebleken.
Mercedes SLK 230 Kompressor r170 (een aantal van mijn exen) Alfa GTV 3.0v6 24v,Volvo s40,Alfa 155 2.0,Alfetta GTV 2.5,Alfa 33 1.5Ti,Jeep Cherokee Classic 4.0,Jeep Cherokee LTD 4.0 (2x),Jeep Wrangler 4.2,Jeep Wrangler 4.0 HO,Jeep M38 A1
Het is een typisch probleem voor een W211 wat vrijwel in alle motoren kan voorkomen.johnbob schreef:op zich zou een c serie ook aardig zijn.
Zoek alleen een beetje luxe omdat ik veel autoweg rijd en de E vind ik net ff mooier.
Maar als ik een mooie C vind zou het ook wel mijn interesse wekken.
Ik heb nog navraag gedaan betreffende dit euvel bij een 2 tal garages.
Men is hier niet mee bekend....dit wil zeggen....dat dit probleem niet typisch is voor deze E 220 uit 2003
Het komt voor maar dat geldt ook voor andere modellen en bouwjaren.
Ik ben van plan mijn SLK hierop in te ruilen dus ik wil wel een Merc terug die me bevalt.
Want de SLK is een heerlijke betrouwbare auto gebleken.
En het is wel degelijk een serieus punt om naar te gaan kijken/testen.
ik heb het zelf al mee gemaakt bij een 200 Kompressor, 220 CDI, 270 CDI en een 500.
de mijne kreeg het bij 250.000 ongeveer maar ken iemand die had het al bij 80.000.
dat lekken is niet aan een km stand gebonden.
Het zou mij er niet van weerhouden weer een W211 te kopen het is zoveel meer auto dan een W203.
Begrijp me niet verkeerd een W203 facelift rijd en is ook prima alleen een totaal andere auto.