vito 116 cdi tikt bij stationair
Zo, daar ben ik weer.
Gisteravond bij warme motor even geluisterd, stationair en met wat gas geven. Mijn 113 maakt dan het geluid van jouw filmpje niet. Heel in de verte hoor je wel iets, maar dat is meer een rammeltje dan getik.
Vanochtend bij koude motor nogmaals geluisterd. Dan maakt hij het geluid wel. Maar, na enkele seconden is het geluid weg. Wat gas geven, weer terug stationair, geluid blijft weg. Behalve weer dat rammeltje in de verte.
Wat me wel te binnen schoot..... Ik haal uit je verhaal dat de auto nog niet is uitgelezen bij een MB-dealer. Misschien een idee om dat te doen en dan met de uitslag er van naar de garage waar je hem gekocht hebt, je hebt immers nog garantie. Stel dat er een temperatuursensor stuk is, en de motor denkt dat hij steenkoud is, en op een vervroegd inspuitmoment draait? Dan zal de motor ook anders klinken. Motoren zitten vol met sensoren, dus er kan er wel eentje stuk zijn. Of het dan ook logisch is dat het tikje er alleen bij stationair is, kan ik niet beoordelen.
O ja, en als je dan toch bij de MB-dealer bent, vraag dan even wat zij van het geluid vinden.
Groet,
Rico
Gisteravond bij warme motor even geluisterd, stationair en met wat gas geven. Mijn 113 maakt dan het geluid van jouw filmpje niet. Heel in de verte hoor je wel iets, maar dat is meer een rammeltje dan getik.
Vanochtend bij koude motor nogmaals geluisterd. Dan maakt hij het geluid wel. Maar, na enkele seconden is het geluid weg. Wat gas geven, weer terug stationair, geluid blijft weg. Behalve weer dat rammeltje in de verte.
Wat me wel te binnen schoot..... Ik haal uit je verhaal dat de auto nog niet is uitgelezen bij een MB-dealer. Misschien een idee om dat te doen en dan met de uitslag er van naar de garage waar je hem gekocht hebt, je hebt immers nog garantie. Stel dat er een temperatuursensor stuk is, en de motor denkt dat hij steenkoud is, en op een vervroegd inspuitmoment draait? Dan zal de motor ook anders klinken. Motoren zitten vol met sensoren, dus er kan er wel eentje stuk zijn. Of het dan ook logisch is dat het tikje er alleen bij stationair is, kan ik niet beoordelen.
O ja, en als je dan toch bij de MB-dealer bent, vraag dan even wat zij van het geluid vinden.
Groet,
Rico
- MBcoupe
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 24 mei 2007 15:41
- Mercedes-Benz: W169 A150 Avantgarde / W245 B200 Sports Tourer/ R170 SLK200
- Specialisatie: Onderdelen & Accesoires
- Locatie: Oud Gastel
- Contacteer:
Hallo,
ik stel toch echt vast dat het de vauumpomp is.
Dit is zowiezo een veel voorkomende kwaal bij de 651 motoren.
Verder zal de werking van het vauumsysteem gewoon goed zijn alleen dit onwijs vervelende nare geluid .
Als de auto in garantie is deze zeker laten vervangen zit tevens een wijziging op.
En een goede MB dealer moet dit zeker herkennen.
ik stel toch echt vast dat het de vauumpomp is.
Dit is zowiezo een veel voorkomende kwaal bij de 651 motoren.
Verder zal de werking van het vauumsysteem gewoon goed zijn alleen dit onwijs vervelende nare geluid .
Als de auto in garantie is deze zeker laten vervangen zit tevens een wijziging op.
En een goede MB dealer moet dit zeker herkennen.
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 17 jul 2014 18:46
- Mercedes-Benz: Vito 116 cdi
- Locatie: wateringen
Was net nog een vriend van mij op bezoek die automonteur is en volgens hem kwam het geluid uit mijn bak vandaan.
Kan pas over 2 weken terecht ga namelijk zelf met vakantie.
Zodra ik meer weet laat ik het weten.
gr Rob
Kan pas over 2 weken terecht ga namelijk zelf met vakantie.
Zodra ik meer weet laat ik het weten.
gr Rob
Dit geluid herken ik!
Bij mij is het alleen bij een koude motor minder en wordt het meer naarmate de temperatuur oploopt.
Ben erg benieuwd wat de uitkomst is!
Hier een filmpje van mijn geluid:
[youtube]http://youtu.be/ovm_Sb5bmTk[/youtube]
Bij mij is het alleen bij een koude motor minder en wordt het meer naarmate de temperatuur oploopt.
Ben erg benieuwd wat de uitkomst is!
Hier een filmpje van mijn geluid:
[youtube]http://youtu.be/ovm_Sb5bmTk[/youtube]
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ik heb ook een rameltje in mn 115 cdi maar volgens mij is dat een hitte schild dat los ligt waar ik nog geen aandacht aan heb gegeven bij mij is het ook weg bij gas geven
als ik naar die van jou luister op mn laptop beter geluid dan mobiel denkt ik toch aan uitlaat of hitte schild klinkt niet als bak
hier ff mn geluid kan je evt vergelijken (let niet op die kar dat was mn collega die ff kar wou leren rijden
http://youtu.be/8Q1cPE6YoAU
gr pascal
als ik naar die van jou luister op mn laptop beter geluid dan mobiel denkt ik toch aan uitlaat of hitte schild klinkt niet als bak
hier ff mn geluid kan je evt vergelijken (let niet op die kar dat was mn collega die ff kar wou leren rijden
http://youtu.be/8Q1cPE6YoAU
gr pascal
Rob, ben je inmiddels bij de garage geweest?
Je moet een lange adem hebben geloof ik.....
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Hey jongens, grote kans dat het een plaat in een uitlaatdemper is. Als die heet word, zet-ie uit en zet zich vast. Het geluid wat ik op youtube hoor, versterkt voor mij mijn vermoeden.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed