@Kees Ebber beschrijft het ietsje netter en uitgebreider, maar da's precies wat ik bedoel.
gr J
Aircoservice 211 bij universele garage. Doen ?
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
dat is de check. Daar doen ze geen fuck behalve jou vertellenschim schreef:
dat je airco stinkt en schoongemaakt moet worden en dat de het kouder kan
En dan krijg je prijsopgave
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Yep ! Omdat we van dezelfde auto leeftijd en ervaring zijn begreep ikJeroen schreef:@Kees Ebber beschrijft het ietsje netter en uitgebreider, maar da's precies wat ik bedoel.
gr J
even niet wat je bedoelde
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Ik zie net dat ik 2 jaar jonger ben
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Vibo
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 05 okt 2011 17:17
- Mercedes-Benz: (S210 250 turbodiesel 1998) (S211 Mopf 220CDI 2008) S204 Mopf 200CDI 2011
- Locatie: Maaskant BE
Waarom zou je niet bijvullen, een bekwaam persoon kan perfect bijvullen door de drukken af te lezen en correct te interpreteren.
Zie het als motorolie bijvullen, daar werk je met een peilstok en hier met je drukmeters.
Alleen moet je er niets van afweten als je een vulstation gebruikt.
Waarom zou je het gas en de olie er af halen, wat nut heeft dat?
Vaste airco toestellen die in woningen staan worden ook bijgevuld, de olie krijg je er ook niet zomaar uit, en het principe is identiek.
Ik heb laatst bij de wagen van mijn vrouw na 9jaar, 120gram R134a bijgezet, omgevingstemperatuur was 22gr en de verdamperdruk naar 0gr gebracht.
De toestellen die in de garages gebruikt worden zijn gemaakt voor mensen die nooit koeltechniek hebben gestudeerd, vandaar leeghalen en vullen, de meeste weten niet eens waarover ze spreken...
No offence voor de mensen die wel op de hoogte zijn natuurlijk
Zie het als motorolie bijvullen, daar werk je met een peilstok en hier met je drukmeters.
Alleen moet je er niets van afweten als je een vulstation gebruikt.
Waarom zou je het gas en de olie er af halen, wat nut heeft dat?
Vaste airco toestellen die in woningen staan worden ook bijgevuld, de olie krijg je er ook niet zomaar uit, en het principe is identiek.
Ik heb laatst bij de wagen van mijn vrouw na 9jaar, 120gram R134a bijgezet, omgevingstemperatuur was 22gr en de verdamperdruk naar 0gr gebracht.
De toestellen die in de garages gebruikt worden zijn gemaakt voor mensen die nooit koeltechniek hebben gestudeerd, vandaar leeghalen en vullen, de meeste weten niet eens waarover ze spreken...
No offence voor de mensen die wel op de hoogte zijn natuurlijk
- Ebber
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 03 jul 2005 22:41
- Mercedes-Benz: W204
- Specialisatie: Expert CED
En toch blijf ik erbij dan bijvullen een onlogische handeling is. Ik heb er nog nooit van gehoord dat iemand dat doet. Bij een normale airco beurt zit altijd de drukverhoging en vaccumtest. Sterker nog bij mijn stek opleiding was les 1 bijvullen is not done! Huisinstallaties zijn daarin tegen een heel ander verhaald. Die gebruiken geen R134A. Daar is het wel heel normaal dat er bijgevuld word, afgelopen voorjaar mijn huisinstallatie ook laten controleren en bijvullen. In de huisinstallaties is het heel normaal dat je onderhoud doet om de 2-3 jaar. Daarbij komt dat als je een goed onderhouden airco apparaat hebt er een geijkte weegschaal in zit als je dus echt precies wilt zijn dan kan je na leeghalen het beste zien wat erin zit of zat. Meters aan de buitenkant zijn wat minder precies
1’th day member
- JohnMiller
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 29 mei 2013 16:24
- Mercedes-Benz: W221 S320 CDI Lang 4Matic 7G-Tronic, S212 E250 CDI 4Matic 7G-Tronic
- Specialisatie: PADI Duikinstructeur (hobby)
- Locatie: Omgeving Twente
Vroeger heb ik zelfs bij de KwikShit een aircoservice laten uitvoeren bij mijn S202 CDI, vanwege een goedkope aanbieding... Tot mijn stomme verbazing koelde mijn airco daarna perfect
Overigens, tegenwoordig zou ik dat in de verste verte niet eens meer overwegen. De eerste de beste KwikShit monteur die maar in de buurt komt van mijn S211 jaag ik weg met de hooivork!
Gr.
John
Overigens, tegenwoordig zou ik dat in de verste verte niet eens meer overwegen. De eerste de beste KwikShit monteur die maar in de buurt komt van mijn S211 jaag ik weg met de hooivork!
Gr.
John
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Gezien je Avatar in duikpak, tank op je rug, op flippers en met een drietandige hooivorkJohnMiller schreef:De eerste de beste KwikShit monteur die maar in de buurt komt van mijn S211 jaag ik weg met de hooivork! Gr.John
als een moderne variant op Neptunus.
Dan zet ik het ook op een lopen als ik je zo tegenkom
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Op flippers haalt ie je nooit in Kees
Maarre... Is die airco nou al vol? Ik zit te wachten op een actiefoto met bevroren oorlellen (of zo )
gr J
Maarre... Is die airco nou al vol? Ik zit te wachten op een actiefoto met bevroren oorlellen (of zo )
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Nope nog geen eskimo's in Loosdrecht.
Het apparaat heb ik wel vertrouwen in maar de bediener weet ik niet.
Het kwam omdat ik de Golf Cabrio van m'n vriendin daar APK liet keuren en een paar kleine
reparaties voor weinig werden uitgevoerd. Verder is het op loopafstand en dat is
ook wel handig. Hij showde me zelf dat mooie nieuwe aircoapparaat
en bood me aan de 211 te doen voor 5 tientjes dus vandaar de vraag. Zal 'm binnenkort
wel even een paar vragen stellen zoals waar hij de gegevens voor de 211 vandaan krijgt
bijvoorbeeld de drukken en hoeveelheden.
Het apparaat heb ik wel vertrouwen in maar de bediener weet ik niet.
Het kwam omdat ik de Golf Cabrio van m'n vriendin daar APK liet keuren en een paar kleine
reparaties voor weinig werden uitgevoerd. Verder is het op loopafstand en dat is
ook wel handig. Hij showde me zelf dat mooie nieuwe aircoapparaat
en bood me aan de 211 te doen voor 5 tientjes dus vandaar de vraag. Zal 'm binnenkort
wel even een paar vragen stellen zoals waar hij de gegevens voor de 211 vandaan krijgt
bijvoorbeeld de drukken en hoeveelheden.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Zal best maar je zal 'm tegenkomenJeroen schreef:Op flippers haalt ie je nooit in Kees
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- plorie
- Berichten: 20879
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Even een voorbeeldje van BMW: bij de 7-serie e38 (94-01) was het eerste systeem 1200gr (grote droger), tijdens de facelift zijn er diverse systemen veranderd. Het A/C systeem werd al in '98 verkleind naar nog geen 700gr, terwijl de neus pas in '99 geupdate werd. Een snelle jongen kijkt dan even naar buiten en denkt een pre-facelift te zien staan. En dan gaat het wel eens mis, en proppen ze 1200gr. in een veel kleiner systeem. Vraag me niet hoe het kan, maar het is eens gelukt. Met als gevolg dat de motor ging bokken zodra de airco aan ging. Rara...
Logboek S500.
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Daarom google ik zelf ook altijd eerst voordat ik mijn auto wegbreng. Als ik op meerdere plekken dezelfde hoeveelheid tegenkom (550g in mijn geval) en dat wordt ook ingesteld, dan geloof ik verder de cyclus van het apparaat wel. Ben ik altijd nog nieuwsgierig hoeveel er uit komt, maar de rest laat mij koudplorie schreef:Even een voorbeeldje van BMW: bij de 7-serie e38 (94-01) was het eerste systeem 1200gr (grote droger), tijdens de facelift zijn er diverse systemen veranderd. Het A/C systeem werd al in '98 verkleind naar nog geen 700gr, terwijl de neus pas in '99 geupdate werd. Een snelle jongen kijkt dan even naar buiten en denkt een pre-facelift te zien staan. En dan gaat het wel eens mis, en proppen ze 1200gr. in een veel kleiner systeem. Vraag me niet hoe het kan, maar het is eens gelukt. Met als gevolg dat de motor ging bokken zodra de airco aan ging. Rara...
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Dat stickertje heb ik niet.
Wel de volgende info gevonden voor de 211 :
R134a = 950 gram
Olie = 120 ml (Iso 46)
Wel de volgende info gevonden voor de 211 :
R134a = 950 gram
Olie = 120 ml (Iso 46)
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....