ik heb een vreemd probleem sinds kort blijven van mijn w202 c200diesel uit 94 de meeste controlelampjes een minuut branden na starten.
de toerenteller doet dan ook niks,dat vind ik op zich geen probleem maar de auto blijft dan tijdens het overschakelen heel schudderig rijden tot hij weer op toeren is.
als ik het gas onder het rijden een keer los laat en weer intrap schud hij ook.
de lampjes zijn ook een paar dagen gewoon uit gegaan en de toerenteller deed het toen en dan rijd hij100%
wie weet waar ik moet zoeken
mvg onenineo
w202 rijd schudent en controlelampjes blijven 1min branden
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 20 jun 2007 18:36
- Mercedes-Benz: W202 en w201
- Locatie: veldhoven
noodloop ? wat houd dat in
zit dat er bij mij wel op het is het eerste model w202 met het oude type motor
en in het begin bleven alleen de controle lichtjes branden toen deed hij ook al vreemd
groeten onenineo
zit dat er bij mij wel op het is het eerste model w202 met het oude type motor
en in het begin bleven alleen de controle lichtjes branden toen deed hij ook al vreemd
groeten onenineo
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Noodloop is geen optie, maar een bescherm-instelling van het motormanagement. Als er kritieke fouten of missende informatie is, dan gaat de motor volgens een soort 'rampenplan' lopen. Hij loopt wel, maar niet zoals het hoort. Hierdoor beschermt de motor zichzelf. Dat hij niet uitvalt valt me dan nog mee als de toerenteller niet meer werkt.
Bij een Audi heb ik wel meegemaakt dat het toerensignaal via de ABS-unit liep, die stonden bekend om brekende voedingsverbindingen waardoor de unit uitviel en het toerensignaal ook niet meer doorkwam (samen met ABS lampjes enz).
Om het precies te weten zul je 'm moeten laten uitlezen. Om je vraag voor te zijn wat dat inhoudt: bij een garage aan een diagnosecomputer aansluiten, die de modules in de auto kan benaderen en zien welke foutcodes daarin zijn opgeslagen. Liefst bij een dealer, aangezien universele apparatuur niet even diep en gedetailleerd kan rapporteren.
Bij een Audi heb ik wel meegemaakt dat het toerensignaal via de ABS-unit liep, die stonden bekend om brekende voedingsverbindingen waardoor de unit uitviel en het toerensignaal ook niet meer doorkwam (samen met ABS lampjes enz).
Om het precies te weten zul je 'm moeten laten uitlezen. Om je vraag voor te zijn wat dat inhoudt: bij een garage aan een diagnosecomputer aansluiten, die de modules in de auto kan benaderen en zien welke foutcodes daarin zijn opgeslagen. Liefst bij een dealer, aangezien universele apparatuur niet even diep en gedetailleerd kan rapporteren.
Logboek S500.
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 20 jun 2007 18:36
- Mercedes-Benz: W202 en w201
- Locatie: veldhoven
moest vanmiddag een kleine 200km rijden en na 25 min rijden deed de toerenteller het weer hij reed perfect .
op de terugweg starten alle lampjes gingen meteen uit.
dus nu maar even wachten tot het weer terug komt en dan maar een keer uitlezen dan of heeft dat ook zin als hij gewoon goed rijd?
ik dacht dat bij een noodloop ook het vermogen en de trekkracht afnam voor zover een 200d dat heeft, maar dat is niet het geval.
in ieder geval bedankt voor de tip
groeten onenineo
op de terugweg starten alle lampjes gingen meteen uit.
dus nu maar even wachten tot het weer terug komt en dan maar een keer uitlezen dan of heeft dat ook zin als hij gewoon goed rijd?
ik dacht dat bij een noodloop ook het vermogen en de trekkracht afnam voor zover een 200d dat heeft, maar dat is niet het geval.
in ieder geval bedankt voor de tip
groeten onenineo
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Hoe is het met de boordspanning en de laadspanning?
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Ook op het moment dat het probleem zich voordoet. Het lijkt er namelijk een beetje op alsof de koolborstels (in de spanningsregelaar achterop de dynamo) niet altijd goed contact maken.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 20 jun 2007 18:36
- Mercedes-Benz: W202 en w201
- Locatie: veldhoven
ik heb hem gemeten toen de motor uit was en meteen toen iemand hem gestart had voor mij gemeten .
spanning was toen 14volt.
hij rijd nu al sinds vrijdag probleemloos maar voor hoe lang weet ik niet
groet onenineo
spanning was toen 14volt.
hij rijd nu al sinds vrijdag probleemloos maar voor hoe lang weet ik niet
groet onenineo
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Massapunten (van accu naar carrosserie en carrosserie naar dashboard) al gecontroleerd?
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)