subwoofer en versterkers plaatsen ? w203

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
jam250td
Berichten: 577
Lid geworden op: 14 feb 2008 00:18
Mercedes-Benz: w204 C250 CDI AMG pakket
Locatie: Den Haag

20 jul 2014 20:04

riz schreef:
jam250td schreef:ik heb ondertussen diverse forums onderwerpen gelezen waardoor ik een aantal vragen heb wat is een Mopf? Je hebt dus een aantal uitvoering in de geluidinstallatie als het gaat om de speakers rondom in de auto.
complete set van Harman kardon, Bose geluidsinstallatie en merkloze speakers van Mercedes benz kan dit kloppen. Overige hoe kan je achterhalen wat voor set je echt hebt zitten in je auto. Ik weet namelijk alleen dat ik een comand 2.0 heb en één keertje speaker in de deurpaneel heb vervangen en daarop stond volgens mij alleen mb logo op.
Mopf = pre facelift (denk ik :D), je kan datacard opvragen bij een van de medeforummers. (Trefwoord datacard). Dan weet je welke audio systeem je hebt, een standard, bose of harman kardon. Ik heb een MB handsfree kit geplaatst in mijn auto met comand 2.0, cd wisselaar en een bose versterker en het was niet makkelijke tenminste niet voor mij, D2b ring uitbereiden en alle onderdelen moesten in de juiste volgeorde. Volgens mij OEM versterker is de beste oplossing als je een kan vinden met volledig kabelboom.
enig idee wat het zal kosten. In mij geval heb ik een versterker nodig en een kabel van de versterker naar de comand 2.0 denk ik. Datacard dat is wel handig om het om te zoeken
Gebruikersavatar
jam250td
Berichten: 577
Lid geworden op: 14 feb 2008 00:18
Mercedes-Benz: w204 C250 CDI AMG pakket
Locatie: Den Haag

20 jul 2014 20:15

ik heb inderdaad de zoekmachine gebruikt op de site waarop ik een aantal websites heb gekregen om mijn datacard op te vragen. Wordt er niet wijzer van eerlijk gezegd.

http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m.mycat?Form
http://partscatalog.ru/mercedes/vin/?vi ... 3&x=13&y=8
riz
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 apr 2012 19:57
Mercedes-Benz: W203 220cdi Elegance
Locatie: Antwerpen

20 jul 2014 22:46

http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 49&t=58259

Hier staan een paar originele mercedes versterkers tekoop, als je wil kan ik het juiste part nummer voor een w203 nakijken bij mijne. Zo ver ik weet heb je meer dan een kabel nodig, fiber optic kabel van comand naar versterker, van versterker naar cd wisselaar en terug naar comand. Dan heb je die volledige kabelboom nodig met stekker aan een kant die in de versterker gaat en aan andere kant naar alle speakers en comand. Er is die wake up ook nog die moet je ook aansluiten.
Gebruikersavatar
s.reitsema
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 sep 2010 19:05
Mercedes-Benz: W204 C180 '08
Locatie: Groningen

20 jul 2014 23:29

Ik heb vorige week een sub geplaats met zo'n high-low converteren. Signaal bij de achterspekers weggepakt, plus kabel vanaf de accu bij geplaatst. Ben er wel redelijk tevreden over. Kan ook met de instellingen van de aps de bass hoger of lager stellen
Huidige auto: W204 C180 bj 2008
Voorheen: W202 C180 bj 1996, W203 C200CDI bj 2004
Gebruikersavatar
jam250td
Berichten: 577
Lid geworden op: 14 feb 2008 00:18
Mercedes-Benz: w204 C250 CDI AMG pakket
Locatie: Den Haag

21 jul 2014 03:06

riz schreef:http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 49&t=58259

Hier staan een paar originele mercedes versterkers tekoop, als je wil kan ik het juiste part nummer voor een w203 nakijken bij mijne. Zo ver ik weet heb je meer dan een kabel nodig, fiber optic kabel van comand naar versterker, van versterker naar cd wisselaar en terug naar comand. Dan heb je die volledige kabelboom nodig met stekker aan een kant die in de versterker gaat en aan andere kant naar alle speakers en comand. Er is die wake up ook nog die moet je ook aansluiten.

als je mij kan nagaan welke partnummers ik nodig heel graag. Ik zou het liefst origineel alles willen plaatsen.
Verwijderd150826

06 feb 2015 23:00

Waarschijnlijk is mijn rechter voordeur speaker stuk want die kraakt enorm als je er wat power opgooit.

Het is een Harman Kardon set uit een w204 C zijn deze lastig zelf te vervangen?
Plaats reactie