Maar een storing/afwijkende sensor waarde hoeft niet altijd tot een foutmelding te leiden...
Even uit mijn hoofd, pin me er niet op vast, tijdens bedrijf: lage druk kant rond de 2-3 bar, hoge druk 15-18 bar, uitstroom (verdamper) temperatuur mag niet onder de 2-5 graden komen. Dat zijn toch wel de belangrijkste NORMALE waarden. Daarbij komen nog een aantal andere sensoren (zie post Gerard).
Ben bang dat je nu toch alles stukje bij beetje na moet lopen en de Ist-Wert met de Soll-Wert moet vergelijken en vervolgens nog vergelijken met de werkelijkheid. Dus niet alleen foutcodes uitlezen.
Maar zoals Martijn al zegt:
Maar een verstopping op net de verkeerde plek, kan dit ook veroorzaken (was bij mij zo), en daar kom je met de computer alleen niet achter.MartijnS schreef:Wel koelen maar niet voldoende lijkt me toch een gebrek aan koelmiddel.
Om ook op je andere vraag terug te komen, kleine twee jaar geleden heb ik 86.76 ex/ex voor een "druksensor airco" betaald (voor een W210). Maar heb geen idee wat die nu prijstechnisch doet.
Ik ga toch afsluiten met nog een quote van Martijn:
Kost misschien een paar euro, maar je weet waarschijnlijk sneller wat het euvel is, als dat iedereen hier gaat gokken.MartijnS schreef:In plaats van te bellen wat een sensor kost (die ik nog nooit vervangen heb), kun je beter bellen voor een afspraak.
Gr. René
P.S. Zelfs een (wederom hangend) duoventiel kan dit fenomeen veroorzaken. Je lucht wordt wel goed gekoeld, maar ook weer verwarmd... Al zou ik de oorzaak hier niet zoeken.