Airco uitlezen !

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
rene_fb
Berichten: 749
Lid geworden op: 23 jun 2010 10:21
Mercedes-Benz: S205 C300
Locatie: DE, Bayern
Contacteer:

12 jul 2014 21:32

Allereerst natuurlijk goed dat je geen storingen hebt. :goedzo: Dat is toch altijd wel een fijn gevoel!

Maar een storing/afwijkende sensor waarde hoeft niet altijd tot een foutmelding te leiden...

Even uit mijn hoofd, pin me er niet op vast, tijdens bedrijf: lage druk kant rond de 2-3 bar, hoge druk 15-18 bar, uitstroom (verdamper) temperatuur mag niet onder de 2-5 graden komen. Dat zijn toch wel de belangrijkste NORMALE waarden. Daarbij komen nog een aantal andere sensoren (zie post Gerard).
Ben bang dat je nu toch alles stukje bij beetje na moet lopen en de Ist-Wert met de Soll-Wert moet vergelijken en vervolgens nog vergelijken met de werkelijkheid. Dus niet alleen foutcodes uitlezen.

Maar zoals Martijn al zegt:
MartijnS schreef:Wel koelen maar niet voldoende lijkt me toch een gebrek aan koelmiddel.
Maar een verstopping op net de verkeerde plek, kan dit ook veroorzaken (was bij mij zo), en daar kom je met de computer alleen niet achter.

Om ook op je andere vraag terug te komen, kleine twee jaar geleden heb ik 86.76 ex/ex voor een "druksensor airco" betaald (voor een W210). Maar heb geen idee wat die nu prijstechnisch doet.

Ik ga toch afsluiten met nog een quote van Martijn:
MartijnS schreef:In plaats van te bellen wat een sensor kost (die ik nog nooit vervangen heb), kun je beter bellen voor een afspraak.
Kost misschien een paar euro, maar je weet waarschijnlijk sneller wat het euvel is, als dat iedereen hier gaat gokken.

Gr. René

P.S. Zelfs een (wederom hangend) duoventiel kan dit fenomeen veroorzaken. Je lucht wordt wel goed gekoeld, maar ook weer verwarmd... Al zou ik de oorzaak hier niet zoeken.
GK320CDI
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 jul 2013 15:14

27 jul 2014 11:06

Hoi allemaal ,

heb het euvel gevonden , mijn airco pomp is kapot en dat is de boosdoener !

Wil iedereen bedanken die heeft gereageerd voor een oplossing !
Plaats reactie