Probleempjes met airco, radio, instrumentenpaneel

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
paulhaasnoot
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 nov 2012 13:16
Mercedes-Benz: S210 E 200 Kompressor Elegance Select Estate 01/2003
Locatie: Voorhout

04 jul 2014 06:46

Als kersverse bezitter van een E 200 Kompressor Estate Elegance Select van januari 2003 (W210) loop ik tegen wat probleempjes aan.

Bij aanschaf was het bedieningspaneel van de automatische airco kapot. Geeft niet, want de verkoper zou dit vervangen en verhelpen.
Nu is deze vervangen en nu is de aanjager niet te verstellen. Dit schijnt een probleem van de weerstand te zijn en zal eveneens worden vervangen.
En na de vervanging van het bedieningspaneel is de radio gaan storen.
Verder werkt de verlichting van het instrumentenpaneel en het bedieningspaneel niet.

De auto rijdt als een zonnetje, en de koets is gewoon goed in orde (voor een W210). Nog wat pixelprobleempjes, maar dat is ook gebruikelijk en zal ik zelf nog wel verhelpen.

Ik weet dat het qua electronica klinkt als een potentiële ramp, maar ikzelf heb er nog wel vertrouwen in. Alleen denk ik dat het een met het ander te maken heeft, en daar wil ik graag jullie mening over horen. Want ik vind het niet zo fijn om telkens weer tegen een nieuw probleem aan te lopen.
S210 E 200 Kompressor Elegance Select Estate 01/2003
paulhaasnoot
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 nov 2012 13:16
Mercedes-Benz: S210 E 200 Kompressor Elegance Select Estate 01/2003
Locatie: Voorhout

19 jul 2014 14:38

Alles opgelost.
Nieuwe kachelweerstand erin (maar wel eerst het juiste type regelen) en de airco en ventilator werken weer als een zonnetje.
Pixelreparatiesetje in Engeland besteld en een heleboel nieuwe lampjes en het instrumentenpaneel (combipaneel) werkt ook weer als vanouds. En 1 klein lampje in het bedieningspaneel zorgt ook daar weer voor licht.

Eigenlijk allemaal super eenvoudig en zelf gemakkelijk te doen.

Inmiddels heb ik via Marktplaats en Ebay Duitsland voor heel weinig geld ook nieuwe zonnekleppen, armsteun, bekerhouder en matten besteld. Bij elkaar heb ik denk ik 400 euro uitgegeven en de auto is in mijn ogen 1000 euro meer waard geworden.
S210 E 200 Kompressor Elegance Select Estate 01/2003
Plaats reactie