ZO ik ben weer ontdooit. De Airco doet het maar misschien een beetje te goed
Ik heb een handmatige Airco in de wagen en deze wordt goed koud.
Het probleem is: Hij wordt niet warm
Ook niet wanneer ik hem op extra heet zet en ook niet wanneer ik de airco uitschakel en hem dus op de verwarmingsstand zet. Hij blijft koude lucht blazen.
Overdag is dat nog niet zo heel erg maar 's avonds is het al snel minder prettig.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen???
Alvast bedankt.
W202: Airco / verwarming probleem
Ok, gevonden en uit elkaar gehaald om indien nodig schoon te maken. In ieder geval was van een van de plunjers een klein stukje van het stokje afgebroken ;-(
En daarnaast zit er bij een van de spoelen een zwarte aanslag, kortsluiting in de spoel waarschijnlijk. Morgen de spoelen maar eens doormeten en de spanning op de stekker controleren. Als ik de kachelkraan moet vervangen is er dan nog een slimme truck om hem eruit te krijgen. Hij zit namelijk behoorlijk ingebouwd.
En daarnaast zit er bij een van de spoelen een zwarte aanslag, kortsluiting in de spoel waarschijnlijk. Morgen de spoelen maar eens doormeten en de spanning op de stekker controleren. Als ik de kachelkraan moet vervangen is er dan nog een slimme truck om hem eruit te krijgen. Hij zit namelijk behoorlijk ingebouwd.
Ik snap het even niet. Spoelen doorgemeten, spanning gemeten lijkt allemaal goed. De quick & dirty test: kachel op koud en de stekker loshalen en weer aansluiten en ik hoor de plunjers op en neer gaan. Is er nog een andere regelklep in het circuit ??? de koelleidingen naar de kachelkraan toe blijven koud. Er is dus totaal geen doorstroming.
Kan de boel verstopt zitten of zit er onder de plunjers nog iets anders wat open en dicht hoort te gaan en zit dat dan vast ?????
Niet dat ik het antwoord in twijfel trek maar de kachelkraan voor de oude dame is nogal prijzig €336 ex btw en 2ehands nauwelijks te koop
Het onderdeel waar we het over hebben: A0018303684
Oh ja, de kachelkraan wordt wel warm/heet is dat normaal ???
Kan de boel verstopt zitten of zit er onder de plunjers nog iets anders wat open en dicht hoort te gaan en zit dat dan vast ?????
Niet dat ik het antwoord in twijfel trek maar de kachelkraan voor de oude dame is nogal prijzig €336 ex btw en 2ehands nauwelijks te koop
Het onderdeel waar we het over hebben: A0018303684
Oh ja, de kachelkraan wordt wel warm/heet is dat normaal ???
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Rednose,
Wellicht heb je hier wat aan http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... el#p464196
de kachelkraan zal een bypass zijn voor het geval je de kachel niet gebruikt...vandaar dat ie warm wordt.
Grtz,
Ingmar
Wellicht heb je hier wat aan http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... el#p464196
de kachelkraan zal een bypass zijn voor het geval je de kachel niet gebruikt...vandaar dat ie warm wordt.
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
Dank voor jullie reactie, ik denk dat ik daar wel wat verder mee kan komen.
@Ingmar: Ik zal eens kijken of die van mij op dezelfde manier te repareren is
@plorie: Wat is de juiste manier om te ontluchten, zit er ergens een ontluchtingsnippel o.i.d. (Iemand ander mag het ook zeggen natuurlijk
@Ingmar: Ik zal eens kijken of die van mij op dezelfde manier te repareren is
@plorie: Wat is de juiste manier om te ontluchten, zit er ergens een ontluchtingsnippel o.i.d. (Iemand ander mag het ook zeggen natuurlijk
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Ik ken jouw motorisatie niet uit m'n hoofd. Wat wel belangrijk is dat je de kachel op z'n warmst zet tijdens het ontluchten, zodat ook dat deel doorgespoeld wordt.
Logboek S500.
Mijn W202 heeft handmatige Airco of Klima op zijn duits. En nu heb ik gelezen dat er nog een klep of ventiel in het koelsysteem moet zitten. Wie weet wat daarmee bedoeld wordt en waar ik die kan vinden?
Ik heb namelijk e.e.a. nagelopen en wat ik niet snap is het volgende:
1. allebei de kanten koud, middels duo ventiel worden beide apart aangestuurd?
2. Duo ventiel aansturing lijkt goed: spanning links en rechts en wanneer volopen geen spanning.
3. Geen spanning op de duo valve betekent dat hij volopen staat. Max warmte maar het blijft koud.
4. Plunjers of vlotters verwijderd, er staat niets meer in de weg en het blijft koud???
Een ander duo ventiel wordt morgen geleverd maar er moet denk ik meer aan de hand zijn en dat wil ik graag direct meenemen. Volgende week vrijdag gaan we op vakantie en och dat de airco heel goed werkt is geen probleem maar tegelijkertijd mis ik wel de extra koelcapaciteit van de kachelradiateur. Is misschien niet erg maar ik merk nu al dat de motor warmer wordt en dan zit ik er nog maar alleen in (fan slaat eigenlijk altijd aan wanneer ik stil moet staan).
Kachelaansturing lijkt te werken, immers volopen en geen spanning op duo ventiel. Interieur thermostaat bij spiegel heeft dan geen functie maar ga ik nog onderzoeken.
Ik heb namelijk e.e.a. nagelopen en wat ik niet snap is het volgende:
1. allebei de kanten koud, middels duo ventiel worden beide apart aangestuurd?
2. Duo ventiel aansturing lijkt goed: spanning links en rechts en wanneer volopen geen spanning.
3. Geen spanning op de duo valve betekent dat hij volopen staat. Max warmte maar het blijft koud.
4. Plunjers of vlotters verwijderd, er staat niets meer in de weg en het blijft koud???
Een ander duo ventiel wordt morgen geleverd maar er moet denk ik meer aan de hand zijn en dat wil ik graag direct meenemen. Volgende week vrijdag gaan we op vakantie en och dat de airco heel goed werkt is geen probleem maar tegelijkertijd mis ik wel de extra koelcapaciteit van de kachelradiateur. Is misschien niet erg maar ik merk nu al dat de motor warmer wordt en dan zit ik er nog maar alleen in (fan slaat eigenlijk altijd aan wanneer ik stil moet staan).
Kachelaansturing lijkt te werken, immers volopen en geen spanning op duo ventiel. Interieur thermostaat bij spiegel heeft dan geen functie maar ga ik nog onderzoeken.
Ok, kachelkraan vervangen en nog geen oplossing. Stekker losgehaald om zeker te zijn dat de kraan open staat.
Boel warm laten draaien maar de kachel blijft koud. Ik denk nu aan een verstopping of een kapotte waterpomp.
Leidingen bij de kachelkraan blijven koud, het ontluchten lijkt niet te lukken
Hoe kann ik de waterpomp (doorstroming) het best controleren?
Wat is de beste manieer om het koelsysteem te flushen en waarmee, azijn of gootsteen ontstopper?
Boel warm laten draaien maar de kachel blijft koud. Ik denk nu aan een verstopping of een kapotte waterpomp.
Leidingen bij de kachelkraan blijven koud, het ontluchten lijkt niet te lukken
Hoe kann ik de waterpomp (doorstroming) het best controleren?
Wat is de beste manieer om het koelsysteem te flushen en waarmee, azijn of gootsteen ontstopper?
- Jeroen
- Berichten: 25805
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
En gootsteenontstopper vind een alublok vast niet lekker.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Mercedes heeft volgens mij zelf ook een spoelmiddel in het assortiment, citrusflush.
Zie http://dieselgiant.com/mercedes_citrus_flush.htm
Grtz,
Ingmar
Zie http://dieselgiant.com/mercedes_citrus_flush.htm
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.