w126, 280SE loopt niet op benzine

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
ElGriffo
Berichten: 8356
Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
Locatie: Houten
Contacteer:

20 jul 2014 11:57

Ik zou dus eerst de lmm wisselen met een rechte stuwschijf en de boel goed afstellen
W126 specialist ElGriffo
-


Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
LordVader
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 jun 2014 01:48
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz W126 (280SE)

21 jul 2014 20:10

Next update,

Bougiekabels ondanks scheuren nagemeten en zijn goed, dus niet vervangen

Bougies, rotor & verdelerkap vervangen
Vandaag ook even een nieuwe stuwschijf gehaald.. en vergeleken met de orginele recht te buigen.. maken geen verschil, maar en extra stuwschijf is nooit verkeerd.

Motorisch loopt hij nu beter.. maar met starten staat ie op 1000 toeren, en als ik even op de gas plank trap, en los laat, zakt hij terug naar 1500 toeren en loopt de motor vrij hard vind ik..

Is dit normaal??

Zo ja, dan ga ik morgen even kijken of hij nog afslaat met afremmen, en afspraak maken in duitsland om de waarsch Zuigerveer te laten vervangen, want diue benzine stank is echt niet gezond.. en komt vieze zwarte troep uit de uitlaat, lijkt beetje op nat zand...
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

21 jul 2014 20:21

spuit je bougie kabels ook ff nat tijdens lopen van de motor met een planten spuit gloeien ze op dan zijn ze aan vervanging toe vonk overslag

wat betreft je zuiger veren weet je dat zeker dat betekend kop er af en al !! dus ook diverse pakkingen, afstellen ,meestal kop vlakken
heb je trouwens dan al wel compressie gemeten

weet je ook welke cilinder er niet mee doet heb je die test al gedaan kabbels los halen en luisteren zit er namelijk geen verandering in dan draaien ale cilinders mee 8-)

en een goede benzine geur kan ook afstelling zijn en dat zand kan ook roet wezen dat nu los brand van je kleppen bijv.

sorry dat ik mischien zo veel kritiek uit maar ik probeer je te behoeden voor zeer grote onkosten wat ik in de praktijk toch al vaak mee gemaakt heb :owja:

succes gr pascal
Gebruikersavatar
Lorinser sr
Moderator
Berichten: 11978
Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
Specialisatie: Mediazaken
Locatie: achterhoek
Contacteer:

21 jul 2014 20:33

pascalvd schreef:spuit je bougie kabels ook ff nat tijdens lopen van de motor met een planten spuit gloeien ze op dan zijn ze aan vervanging toe vonk overslag

wat betreft je zuiger veren weet je dat zeker dat betekend kop er af en al !! dus ook diverse pakkingen, afstellen ,meestal kop vlakken
heb je trouwens dan al wel compressie gemeten

weet je ook welke cilinder er niet mee doet heb je die test al gedaan kabbels los halen en luisteren zit er namelijk geen verandering in dan draaien ale cilinders mee 8-)

en een goede benzine geur kan ook afstelling zijn en dat zand kan ook roet wezen dat nu los brand van je kleppen bijv.

sorry dat ik mischien zo veel kritiek uit maar ik probeer je te behoeden voor zeer grote onkosten wat ik in de praktijk toch al vaak mee gemaakt heb :owja:

succes gr pascal
Hij loopte toch goed op gas , zoals in begin topic vermeld was , toen hij terug gebouwd was . Dus dan geloof ik zuigerveren ook niet , maar zoals gezegd meten doet weten .
Groetjes Richard

1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat . :sst:
Gebruikersavatar
ElGriffo
Berichten: 8356
Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
Locatie: Houten
Contacteer:

21 jul 2014 20:59

Ik zeg : Je hebt ergens een fixe vaccumlek en een verkeerde afstelling

Zonder de juiste kennis een goede 4 gasmeter kom je daar moeilijk achter.

Ik denk wanneer je een kenner of specialist " inhuurt " je goedkoper uit bent als een set nieuwe zuigerveren monteren.
W126 specialist ElGriffo
-


Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
LordVader
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 jun 2014 01:48
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz W126 (280SE)

21 jul 2014 22:45

Op gas liep het goed inderdaad en olie rook naar olie..

Maar na uitbouw gas wou hij helemaal niet lopen op benzine, dat heeft iemand afgesteld.. maar kennelijk eerder verzopen dan afstellen.
Onderweg sloeg hij steeds af en liep hij motorisch op 5 poten, na compressie weg cilinder 5
de 2e vanaf de motorkap af.
Die stuwschijf was geen aandacht aan gegeven bleek maar weer, nu na recht maken geeft hij bij compressie aan dat alle 6 goed zijn.
Alleen ja die benzine .. het ruikt zo sterk als ik weer niet wat, volgens mij draait de motor op benzine met een klein beetje olie .. ook de luchtfilter ruikt naar benzine en de uitlaat ook en dat zwarte spul wat er uit komt.

Dus wat betreft die zuigerveer betwijfel ik ook wat aan ... omdat die zuigerveer ook wel in werking is met LPG na mijn weten ??
Ik kon maar 1 vacuum lek vinden, en dat was bij de luchtfilterhuis onder, die slang was gescheurd.. die heb ik vervangen.

Dus al met al, motor loopt stabiel, en netjes op 6 poten, maar naar mijn idee wel beetje te hard ivm 1500 toeren

Zit er over te twijfelen de olie filter + olie te verversen.. maar goed.. eerst ma uitzoeken waar die benzine vandaan komt die in de olie komt
Plaats reactie