w126, 280SE loopt niet op benzine

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
LordVader
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 jun 2014 01:48
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz W126 (280SE)

18 jul 2014 12:16

Hierbij een video
maar juist op het moment dat ik film.. loopt de motor sneller en volgens mij wel gewoon op 6 cilinders?? maar weet het niet zeker
Ik laat het aan jullie over :)
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5148
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

18 jul 2014 15:37

Als ik zo hoor klinkt het niet verkeerd
Je motor ligt mooi stil dus klepspeling is goed ik hoor / zie geen vreemde dingen


Heb je zo ook ge Robert te rijden ? Zo ja wat waren je bevindingen ?

Dit was lopen op benzine neem ik aan ?
LordVader
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 jun 2014 01:48
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz W126 (280SE)

18 jul 2014 16:06

Naja hij liep op de video beter dan eerst, zal zo even een nieuwe maken, waar wel hopelijk duidelijk te horen/zien is dat hij niet 100% loopt
was de 1e keer in al de tijd dat die tank er uit is dat hij redelijk goed loopt

En nee had niet geprobeerd te rijden, gister wel.. maar sloeg af met afremmen en terug schakelen naar 2
En was inderdaad lopen op benzine want er zit geen gas meer op

Maar kwam er achter dat de olie ook naar benzine ruikt .. had eerst al zo iets dat als je auto start dat hij enorm naar benzine begint te ruiken, mja dach misschien omdat hij in jaren nietop benzine heb gereden (ervaring met opel met langdurig niet op benzine rijden endan wel)
maar goed benzine in olie klopt niet volgens mij :)

video komt er aan
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11200
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

18 jul 2014 16:16

Als de olie daadwerkelijk naar benzine ruikt dan verbrandt de benzine kennelijk
niet in 1 van de cilinders (ik zeg 1 omdat je zelf aangeeft het vermoeden te hebben
dat de auto op 5 poten loopt ipv 6) en loopt via de zuiger langs de zuigerveren naar het carter.
Nou ben je al de hele tijd bezig om de oorzaak te zoeken in het verwijderen van het lpg
gedeelte en de toevoer van een goed benzine luchtmengsel.......
Hoe zit het eigenlijk met alle ontstekingsdelen en de bougies ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25792
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

18 jul 2014 16:25

Volgens mij staat dit onderwerp vol met suggesties, maar ik kan maar niet ontdekken wat daarmee gedaan wordt.
Nogmaals: Als de basis niet goed is, kan die M110 nooit lekker lopen.
Een goed lopende, handgeschakelde M110 zou redelijk simpel 1 : 10 moeten kunnen lopen. Dat lukte mij zelfs met een automaat.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20874
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

18 jul 2014 18:02

Problemen zoeken begint idd bij de basis: slijtagedelen moeten in orde zijn, daarna pas verder kijken. Wat ik tot nu toe heb gelezen zijn in elk geval het stripje/blokje over die schijf, lekke vacuümslangen en mogelijk achterstallig onderhoud qua ontsteking. Maak dat eerst in orde en kijk dan verder, nu wordt de chaos des te groter.
Logboek S500.
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

18 jul 2014 21:30

Het lijkt alsof je wacht op het antwoord: "Plak een stuk ductape op de derde slang van links". Een dergelijke oplossing gaat er niet zijn. Gooi er €500,00 tegenaan bij een kundige en ga rijden met dat ding.

PS: bij de mijne ligt het verbruik tussen 1 op 7,0 en 1 op 8,4
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Xelaw210
Berichten: 3151
Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
Specialisatie: Tuning, audio.
Locatie: Valletta (Malta)

18 jul 2014 21:36

maar dat jij met je grote "poten" op dat gaspedaal loop te rammen wordt henk niet zuiniger van Knudde :owja:

Grtz
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11200
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

18 jul 2014 21:54

Xelaw210 schreef:maar dat jij met je grote "poten" op dat gaspedaal loop te rammen wordt henk niet zuiniger van Knudde :owja:

Grtz
Maar die grote poten worden weer gecompenseerd door de veel te lange eindoverbrenging
van Henk 8-)
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

18 jul 2014 22:01

Xelaw210 schreef:maar dat jij met je grote "poten" op dat gaspedaal loop te rammen wordt henk niet zuiniger van Knudde :owja:

Grtz
Correctie: het pedaal wordt delicaat versneld naar beneden geduwd. Dat dit met schoeisel ontwikkeld voor de arbeidersklasse in maat 46 gebeurd berust louter op toeval.
Only dead fish go with the flow
LordVader
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 jun 2014 01:48
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz W126 (280SE)

19 jul 2014 14:37

Ondertussen:

Bougies: Besteld
Bougiekabels: Besteld
Rotor: Besteld
Verdelerkap: Besteld
Spinnekop: Vervangen
Stuwschijf: tussen 2 balken recht gemaakt.
Handrem Kabel: Vervangen (pedaaltje bleef te gevoelig dat steeds het rode lampje met ! bleef branden)

Tot heden nog geen succes :( even wachten tot de spullen binnen zijn, en dan maar eens weer zien of het beter loopt.
Gebruikersavatar
johnprins12
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 jul 2006 22:52
Mercedes-Benz: W211 320 CDI - W123 300 D turbodiesel
Specialisatie: W126 300 SD
Locatie: Numansdorp

19 jul 2014 17:37

hoi,

spinnekop vervangen, waarom heb je het luchtfilter niet gelijk deugdelijk gemonteerd en wat is de herrie als je naast de wagen staat.
zoals als door andere aangegeven zorg dat de basis goed is.

op het filmpje is duidelijk te zien dat je luchtfilter andere bewegingen maakt als je motor dus denk ik dat ook daarin een oorzaak van je probleem kan liggen ivm vacuum verlies.
het lijken mischien onnozele dingen maar alles hang of staat met een goede montage van van dat soort dingen.
en als dat luchtfilter goed vast zit ben je misschien ook wat bijgeluiden kwijt.

succes en gr John
JOHN PRINS
W 211- 320 CDI 2008
W 123- 300 D TURBODIESEL 1983
Gebruikersavatar
Lorinser sr
Moderator
Berichten: 11978
Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
Specialisatie: Mediazaken
Locatie: achterhoek
Contacteer:

19 jul 2014 17:56

Deze al open gehad en van binnen schoon gemaakt , zit vast met torx en binnenin zit een stift die wel eens vast wil gaan zitten .
Zeker omdat hij lang niet op benzine gelopen heeft kan het daar wel eens knap vervuilt zijn .

Is maar een idee en hoop dat je er iets aan hebt .
Bijlagen
SDC13451.JPG
SDC13451.JPG (289.03 KiB) 675 keer bekeken
Groetjes Richard

1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat . :sst:
LordVader
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 jun 2014 01:48
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz W126 (280SE)

19 jul 2014 22:35

Bij de luchtfilter zit onderop een slangetje die is gescheurd, maar of die onder de Vacuum valt.. dat weet ik niet.. maar daar ga ik morgen een ander slangetje voor halen
En dat hij wat meer trilt kom ook om dat de schroef voorop de filterhuis niet goed vast houd

Naast die foto van die spinnekop.. ik heb dat apperaat vervangen voor een splinternieuwe (goedkoper merk dan orgineel mercedes)
Dus lijkt me niet dat die nog vast kan zitten :),
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5148
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

19 jul 2014 23:59

Loop er eens om je inlaat stuk met remmen reiniger begint ie slechter of anders te lopen dan heb je last van valse lucht

Op je in laat stuk zit een rubber slangetje met daar een plastiek leiding aan haal de plastiek leiding er ff uit en draai in het rubbere slang een bout die er lekker strak ingaat dacht m6 ?
Dan kan je facuum uit de cabine uitsluiten

Gr pascal
Plaats reactie