Ben in het bezit van een Mercedes ML 280 CDI automaat uit 2006 met 130.000 km.
De laatste tijd blijft de bak (alleen bij een volledig warme motor) in een hoge versnelling hangen. (lock up?)
Dit komt in de praktijk dus vaak voor als ik een 2e of 3e keer moet starten met warme motor.
Bij koude motor doet het probleem zich niet voor, ook niet als ik uren achterelkaar blijf doorrrijden. Stop ik, en start opnieuw dan heb ik het weer.
Ik kan dan wel gewoon blijven schakelen via mijn stuurknoppen(flippers) en dat vind ik toch wel vreemd....
Zou dit aan vervuiling van de bakolie kunnen liggen? (laten flushen) of lijkt dit meer op een defecte temperatuursensor? Wellicht moet ik de software van de automaat/boordcomputer laten updaten? Gaarne jullie advies.
W164 automaat blijft hangen in versnelling
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Uitlezen met Stardiagnose kan nooit kwaad.
Verder is sowieso een bakspoeling, olie, filter en stekker aan te raden, lees
dit topic maar eens door : http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=22286
Een spoeling is dus wezenlijk anders dan alleen verversen en een filtertje.
Aan het einde staan de recentere berichten en bedrijven in NL waar je ook
voor een spoeling terecht kan.
Verder staat ATR in Montfoort goed te boek hier op
het forum voor wat betreft diagnose en reparatie/revisie van MB automaatbakken.
Verder is sowieso een bakspoeling, olie, filter en stekker aan te raden, lees
dit topic maar eens door : http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=22286
Een spoeling is dus wezenlijk anders dan alleen verversen en een filtertje.
Aan het einde staan de recentere berichten en bedrijven in NL waar je ook
voor een spoeling terecht kan.
Verder staat ATR in Montfoort goed te boek hier op
het forum voor wat betreft diagnose en reparatie/revisie van MB automaatbakken.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 04 apr 2013 10:20
- Locatie: Montfoort
- Contacteer:
Beginnen met een goede diagnose
Na een diagnose kunnen er vanwege eventuele foutcodes acties ondernomen worden of kan er richting een bakspoeling gekeken worden.
Na een diagnose kunnen er vanwege eventuele foutcodes acties ondernomen worden of kan er richting een bakspoeling gekeken worden.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Waarschijnlijk is Iron Wire een 1-dagsvlieg hier op het forum....shuisinga schreef:Wat was nu uiteindelijk de oorzaak, ik heb nu nl. exact hetzelfde probleem!!
Laatste inlog was 28 jul 2014 22:04
Neem de adviezen hier boven maar serieus. ATR staat goed bekend hier op het
forum en bij forumleden met ervaring met dit bedrijf.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20705
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
ik zou met 7G bakproblemen eerst naar de lokale MB dealer (of echte MB specialist) gaan...9 van de 10x is het brein van de 7G bak om zeep, 0.9 van de 10x is de ISM module de probleemveroorzaker en in dat andere 0.1 van de 10 geval kun je altijd nog naar een bakspecialist
zowel het 7G brein als de ISM module zijn simpel te vervangen en online te coderen en hebben qua functie niet veel met de (ingewikkelde) werking van de automaatbak te maken
greetingz,
zowel het 7G brein als de ISM module zijn simpel te vervangen en online te coderen en hebben qua functie niet veel met de (ingewikkelde) werking van de automaatbak te maken
greetingz,
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Tip voor een nieuw forumlid " shuisinga ": neem dit advies serieus !!!MBenzNL schreef:ik zou met 7G bakproblemen eerst naar de lokale MB dealer (of echte MB specialist) gaan...9 van de 10x is het brein van de 7G bak om zeep, 0.9 van de 10x is de ISM module de probleemveroorzaker en in dat andere 0.1 van de 10 geval kun je altijd nog naar een bakspecialist
zowel het 7G brein als de ISM module zijn simpel te vervangen en online te coderen en hebben qua functie niet veel met de (ingewikkelde) werking van de automaatbak te maken
greetingz,
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Hou je ons op de hoogte van het verloop ?shuisinga schreef:Dank voor het advies, ik neem het graag ter harte!! Gr. Sjoerd
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- W204Avantgarde
- Berichten: 4070
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Het brein wel, de contact/printplaat niet.
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Wesley_O schreef:Heb het zelfde probleem met het zelfde voertuig.
Kan ik hiervoor een tweedehands module gebruiken ivm codering?
mvg? Wesley
nee officieel niet omdat in de 7 g bak ook de startonderbreking zit , maar on officieel kunnen ze de printplaat van een virgin software
voorzien .
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 15 apr 2016 14:58
Hallo,
Van Mijn w164 AMG 63 werkt de automaat ook niet meer na behoren.
Soms springt de vak gewoon weg, en als ik hem dan uitlees herkend hy de bak niet meer.
Uit en aan doen en de bak rijd weer even goed.
Auto valt ook zomaar soms uit tijden het rijden, zal het door de bak komen ?
Nieuwe bakolie erin gedaan probleem blijft zich voordoen???
Ik krijg wel de foutcode p0218 bak olie tenratuur te hoog
Kan et zo zijn je er verkeerde bakolie in zit dat de bak dan ook zo gek doet?
Zie foto's
Tips???
Van Mijn w164 AMG 63 werkt de automaat ook niet meer na behoren.
Soms springt de vak gewoon weg, en als ik hem dan uitlees herkend hy de bak niet meer.
Uit en aan doen en de bak rijd weer even goed.
Auto valt ook zomaar soms uit tijden het rijden, zal het door de bak komen ?
Nieuwe bakolie erin gedaan probleem blijft zich voordoen???
Ik krijg wel de foutcode p0218 bak olie tenratuur te hoog
Kan et zo zijn je er verkeerde bakolie in zit dat de bak dan ook zo gek doet?
Zie foto's
Tips???
- Bijlagen
-
- Olie tempratuur te hoog
- image.jpeg (112.88 KiB) 4251 keer bekeken
-
- Bak probleem
- image.jpeg (138.24 KiB) 4251 keer bekeken
-
- Bak in goede werking
- image.jpeg (120.67 KiB) 4251 keer bekeken
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Ga je daar nu ook al in andermans onderwerp voor inbreken? Je had hier toch al meerdere onderwerpen over?Ml63amg_simon schreef:Hallo,
Van Mijn w164 AMG 63 werkt de automaat ook niet meer na behoren.
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Komt nog bij dat je al herhaaldelijk de tip hebt gekregen om eerst te zorgen dat de motor goed loopt omdat dat de werking van de bak beïnvloedt...
En ik had me nog wel zo voorgenomen om niet te reageren op dit geneuzel over een verrampeneerde auto...
En ik had me nog wel zo voorgenomen om niet te reageren op dit geneuzel over een verrampeneerde auto...
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)