Ik heb een SL (r129) waar ik een afneembare trekhaak onder gebouwd heb mag ik dan de breekkabel ook aan het sleepoog zetten?
dit omdat de haak taps is en schuin is en ik er geen extra beugel goed op vast op kan zetten, of weet iemand een passende?
R129 Trekhaak
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
Heb je vraag even losgekoppeld van het GLK topic van 5 jaar geleden
Ik kan de vraag alleen niet beantwoorden, geen idee hoe het wettelijk zit.
Ik kan de vraag alleen niet beantwoorden, geen idee hoe het wettelijk zit.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Volgens mij gaat het er uitsluitend om dat de losbreekkabel niet om de trekhaak zelf
mag zitten omdat deze niet werkt als de volledige haak afbreekt.
Aan het sleepoog lijkt me dan ook geen probleem. Bij mijn afneembare haak zitten bij de
de bevestiging 2 ogen maar deze zitten te ver onder de auto achter de de bumper.
Ik heb een stukje rvs ketting van 5 schakels en 2 rvs karabijnhaakjes tussen de kabel en
het vaste punt van de trekhaak. Gekocht bij een watersportzaak.
Je kan overwegen om op de balk van de trekhaak een oogje te laten lassen.
mag zitten omdat deze niet werkt als de volledige haak afbreekt.
Aan het sleepoog lijkt me dan ook geen probleem. Bij mijn afneembare haak zitten bij de
de bevestiging 2 ogen maar deze zitten te ver onder de auto achter de de bumper.
Ik heb een stukje rvs ketting van 5 schakels en 2 rvs karabijnhaakjes tussen de kabel en
het vaste punt van de trekhaak. Gekocht bij een watersportzaak.
Je kan overwegen om op de balk van de trekhaak een oogje te laten lassen.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Er is ook een fabrikant die beweert dat zijn koppelingen passen op orginele af fabriek tekhaken
http://safety-guard.nu/Alcochem_steel-S ... on2012.pdf
http://safety-guard.nu/Alcochem_steel-S ... on2012.pdf
- MartijnS
- Dealermedewerker
- Berichten: 2826
- Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
- Mercedes-Benz: W211 E240 2003
- Specialisatie: Monteur MB dealer / APK
Deze koppelingen leveren wij ook vaak.gerardwb schreef:Er is ook een fabrikant die beweert dat zijn koppelingen passen op orginele af fabriek tekhaken
http://safety-guard.nu/Alcochem_steel-S ... on2012.pdf
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 22 jul 2011 12:20
- Mercedes-Benz: W114-250 1973, w451 Passion w207 E Cabrio 2011, w168 2000
- Locatie: Utrecht
Die koppeling in de PDF heb ik ook op het web gezien maar dat past niet op de haak.
Wellicht ligt dat aan het feit dat ik een Oris w124 kop op de R129 gebruik want er zat geen orignele bij (a 900 E) en "men" zei dat deze ook goed is.
Afgelopen weekend hebben wij met SL zijn Caravan trekker tentamen laat doen om via het Ruhr gebied naar Roermond te rijden.
De 1200 Kg caravan staat recht en rijd stabiel, is ook een rustig combinatie om me te rijden, qwa trakkracht kan de 300-24 goed meekomen. We kijken er naar uit om er in Italië mee rond te toeren nadat we daar in alle rust heen gereden zijn.
Gisteren heb ik de lengte van de breekkabel gemeten en is lang genoeg zelfs bij volledig dwars staan om aan het oog te zetten.
Denk dus dat mijn onrust tot rust komt.
Wellicht ligt dat aan het feit dat ik een Oris w124 kop op de R129 gebruik want er zat geen orignele bij (a 900 E) en "men" zei dat deze ook goed is.
Afgelopen weekend hebben wij met SL zijn Caravan trekker tentamen laat doen om via het Ruhr gebied naar Roermond te rijden.
De 1200 Kg caravan staat recht en rijd stabiel, is ook een rustig combinatie om me te rijden, qwa trakkracht kan de 300-24 goed meekomen. We kijken er naar uit om er in Italië mee rond te toeren nadat we daar in alle rust heen gereden zijn.
Gisteren heb ik de lengte van de breekkabel gemeten en is lang genoeg zelfs bij volledig dwars staan om aan het oog te zetten.
Denk dus dat mijn onrust tot rust komt.
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Bij mijn afneembare trekhaak heb ik de middelste bevestigingsbout van mijn bumperbalk vervangen door een oogbout. (ook uit de watersportzaak ) Daar gaat een karabijnhaak (en een hangslot) aan die weer naar mijn hulpkoppeling/rembreekkabel gaan.
Geen idee of dat bij een R129 ook gaat.
Enne... Goed beladen en wegen (kogeldruk en totaalgewicht) zorgen dat dingen stabiel blijven.
Veel plezier en succes!
gr J
Geen idee of dat bij een R129 ook gaat.
Enne... Goed beladen en wegen (kogeldruk en totaalgewicht) zorgen dat dingen stabiel blijven.
Veel plezier en succes!
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 22 jul 2011 12:20
- Mercedes-Benz: W114-250 1973, w451 Passion w207 E Cabrio 2011, w168 2000
- Locatie: Utrecht
Jeroen,
Klopt kogeldruk is belangrijk, goede antislip koppeling en belading laag houden en zware zaken bij de as zo veel als mogelijk.
En natuurlijk niet te veel meenemen he
Dat doe ik dus en dan heb je een stabiele combinatie die er ook goed uitziet
We gaan ervoor
Klopt kogeldruk is belangrijk, goede antislip koppeling en belading laag houden en zware zaken bij de as zo veel als mogelijk.
En natuurlijk niet te veel meenemen he
Dat doe ik dus en dan heb je een stabiele combinatie die er ook goed uitziet
We gaan ervoor
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Veel plezier !
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Wieger
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 14 okt 2013 10:41
- Mercedes-Benz: W169 A200; W906 313cdi; W906 314cdi; W639 113cdi; W639 cdi 3.0
- Locatie: Westerkwartier (Gr.)
Bij mij zat onderstaande koppeling om de originele afneembare Oris trekhaak (w202).
Is bij aanschaf door de dealer aan mij geleverd.
Zit overigens wel om het afneembare deel.
Is evt. te koop mocht je er belang bij hebben...
Is bij aanschaf door de dealer aan mij geleverd.
Zit overigens wel om het afneembare deel.
Is evt. te koop mocht je er belang bij hebben...
- Bijlagen
-
- hulpkop-oris.jpg (92.01 KiB) 1466 keer bekeken