Graag jullie tips of ervaringen over het volgende probleem. Mijn Climate systeem van mijn SL500 (R230 uit 2002) blaast zins kort alleen nog maar koude (airco gekoelde) lucht. Motor temperatuur staat netjes op 90 graden. Verhogen van de temperatuur naar b.v. 28 graden resulteert in harder blazende ventilator maar dan wel ijskoude lucht. Ik lees op het forum zaken als defecte kachelkraan of duoklep.
Iemand suggesties of dit misschien al eerder bij de hand gehad ?
SL500 climate controle geeft alleen koude lucht
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ik weet niet of dit het zelfde systeem is als de E, maar bij mij was de kachelkraan kapot.
Hij deed het wel weer goed de volgende dag, echter na terugkomst van vakantie destijds toch laten vervangen.
Ik had ook alleen maar koude lucht, komende uit Italie met temps van +23 buiten, in DE echter -1, en dan wordt het best wel koud in de auto...
Hij deed het wel weer goed de volgende dag, echter na terugkomst van vakantie destijds toch laten vervangen.
Ik had ook alleen maar koude lucht, komende uit Italie met temps van +23 buiten, in DE echter -1, en dan wordt het best wel koud in de auto...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- fundrive
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 30 dec 2013 19:07
- Mercedes-Benz: R230 - SL500
- Locatie: Hoorn
Mocht nou de kachelkraan en/of het duoklep defect zijn, bestaan deze dan uit afzonderlijke onderdelen of besteld je die als een unit ? En waar is de kachelkraan/duoklep te vinden. In de parafaan ruimte ?
- fundrive
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 30 dec 2013 19:07
- Mercedes-Benz: R230 - SL500
- Locatie: Hoorn
Inmiddels de gok genomen en voor ca. € 45,- een nieuwe kachelkraan besteld en gemonteerd Dit was ca. 3 uurtjes werk en daarna blies de kachel gewoon weer warme lucht. Probleem opgelost en daarna nog even de boosdoener opengemaakt. Zie hieronder het resultaat.
- Bijlagen
-
- foto A.jpg (147.85 KiB) 1315 keer bekeken
-
- fotoB.jpg (181.24 KiB) 1315 keer bekeken
- John Kort
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 11 nov 2011 22:30
- Mercedes-Benz: W203 C240 2001
- Specialisatie: Detailen/poetsen
- Locatie: Den Oever
Enig idee wat de oorzaak is dat het er zo roestig uitziet?
Waarschijnlijk de airco niet veel gebruikt...?
Perfect dat alles weer werkt
Groet John
Waarschijnlijk de airco niet veel gebruikt...?
Perfect dat alles weer werkt
Groet John
Zie mijn Logboek voor meer informatie CLK 270 CDI.
- MartijnS
- Dealermedewerker
- Berichten: 2826
- Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
- Mercedes-Benz: W211 E240 2003
- Specialisatie: Monteur MB dealer / APK
Ik denk eerder gewoon kunststof afdichtingen van 10 jaar oud die niet zo goed meer afsluiten. Het gebruik van de airco lijkt me nier niet zo relevant aangezien deze kraan alleen maar het verwarmings circuit bedient.
Verder zie ik volgens mij ook een aardig opgevreten tandwiel.
Verder zie ik volgens mij ook een aardig opgevreten tandwiel.
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
Ik heb met mijn SL 500 hetzelfde probleem doet het maar heel af en toe niet. Ik had deze oorzaak ook al bij de monteur aangegeven.Star Diagnose geeft geen storing. Ik kijk het nog even aan en laat de kraan anders ook maar vervangen.
- John Kort
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 11 nov 2011 22:30
- Mercedes-Benz: W203 C240 2001
- Specialisatie: Detailen/poetsen
- Locatie: Den Oever
Ben geen monteur, maar verwacht wel dat de kachelkraan het heeft begeven.
Je zou de kachel kraan eerst kunnen demonteren om hem schoon te maken.
Misschien is het voldoende.
Je zou de kachel kraan eerst kunnen demonteren om hem schoon te maken.
Misschien is het voldoende.
Zie mijn Logboek voor meer informatie CLK 270 CDI.
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
En ik gok zomaar dat (zelfs) Star geen kachelkraan ziet
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Star is ook niet altijd het antwoord op (elektro-)mechanische problemen...
Misschien komt er nog eens een optie in dat je de speling op je fuseekogels kunt uitlezen
Misschien komt er nog eens een optie in dat je de speling op je fuseekogels kunt uitlezen
Logboek S500.
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
In de Formule 1 worden de auto's met zoveel sensoren volgehangen dat (bijna) alles uitleesbaar is. Wellicht dat dat ook zijn weg gaat vinden naar onze huis-tuin-en-keuken-mobielen.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)