goedendag ,ik heb een vraagje,
nadat ik mijn kap dicht heb gedaan en daarna na ongeveer een kwartier weer open wilde doen
doet hij het niet meer. ramen gaan wel naar beneden hoor ook getik van het motortje
maar daar blijft het dan ook bij.
iemand enig idee?
elektrische kap
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
En dat is dan de kap van?..
Met ietsje meer informatie maak je de kans op (het juiste) antwoord aanzienlijk groter.
gr J
Met ietsje meer informatie maak je de kans op (het juiste) antwoord aanzienlijk groter.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 02 mar 2014 17:51
ja ok sorry het is een clk 200 cabrio
De electrische kap van een R230 heeft een zelf beschermende functie. Als de capaciteit van je accu het niet toelaat om een keer te openen en te sluiten, dan zal de auto er niet aan beginnen. Dit krijg je met een verouderde accu of wanneer de auto een tijd stil gestaan heeft en de accu niet vol is. Draaiende motor levert wel genoeg spanning om het uit te voeren, maar de auto blijft weigeren totdat de restcapaciteit (je Ampères) op peil is. Dit systeem zal niet SL-eigen zijn.
Dit is één van de mogelijkheden wat het zou kunnen zijn.
Stefan
Dit is één van de mogelijkheden wat het zou kunnen zijn.
Stefan
Only dead fish go with the flow
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 02 mar 2014 17:51
hoi stefan ik heb een clk en als ik de kap bedien is dit altijd met draaiende motor, en de accu is goed
SL, SLK of CLK zal elkaar niet veel ontlopen op wat details na. Je motor levert de Volts (kracht) en je accu de Amps (uithoudingsvermogen). Wat ik noemde komt relatief vaak voor doordat cabrio's relatief vaker een langere tijd stil staan en een cyclus erg veel stroom verbruikt. Je auto controleert en beschermt zichzelf.freddy mercedes schreef:hoi stefan ik heb een clk en als ik de kap bedien is dit altijd met draaiende motor, en de accu is goed
Als dit het niet is, dan moet je effe geduld hebben tot je antwoord krijgt van de echte techneuten. Bovenstaand is een extreem goed verkoopargument simpel uitgelegd.
Stefan
Only dead fish go with the flow
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 02 mar 2014 17:51
hoi stefan het is opgelost. de beschermhoes (degene die je kunt inklappen voor grotere bagageruimte)
heeft idd. een bescherm klepje en deze heb ik schijnbaar iets geraakt waardoor hij geen kontact meer maakte.
ff rechtbuigen en klaar!!!!
stefan bedankt voor je uitleg en meedenken!!
heeft idd. een bescherm klepje en deze heb ik schijnbaar iets geraakt waardoor hij geen kontact meer maakte.
ff rechtbuigen en klaar!!!!
stefan bedankt voor je uitleg en meedenken!!
- Lecram
- Berichten: 2053
- Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
- Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
- Locatie: Barendrecht
Met alle respect, maar dit klopt van geen kant.Knudde1969 schreef: Je motor levert de Volts (kracht) en je accu de Amps (uithoudingsvermogen).
Vermogen wordt uitgedrukt in P (Watt) en Ampere is de stroom die door de adres stroomt, wat wordt aangeduidt met I. Volt is de spanning (U). Spanning keer Stroom is Kracht (P=U*I).
Dat staat volledig los van het feit of de dynamo (dus niet de motor!) of de accu dit levert.
De capaciteit wordt weer uitgedrukt in Ah (Ampere uur) wat dus inhoudt dat de accu gedurende een uur aan stroom kan leveren. Een 100 Ah accu kan dus gedurende een uur 100A leveren. Of gedurende 2 uur 50A.
- plorie
- Berichten: 20881
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Dat moet ik toch zeker weer tegenspreken, Stefan heeft zeker (in elk geval deels) gelijk. Spanning en stroom zijn 2 aparte dingen. Je kunt genoeg spanning hebben maar toch te weinig stroom (capaciteit). En die capaciteit is toch echt in je accu opgeslagen.
Je theorie klopt allemaal maar is niet het antwoord op bovenstaande kwestie.
Je theorie klopt allemaal maar is niet het antwoord op bovenstaande kwestie.
Logboek S500.