Ik was op een engelstalig MB forum aan het snuffelen en kwam een thread tegen waar ze de remschijven met zinkverf behandelde hebben tegen roestvorming.
http://mbworld.org/forums/c-class-w204/ ... clean.html
Heeft iemand hier zoiets gedaan?
Is het zinvol?
Het ziet er wel netjes uit.
Remschijven met zinkverf behandelen
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Je kunt ze ook verchromen en op een VW meeting gaan staan
Zonder flauwekul. Als je gewoon regelmatig met een auto rijd is er toch niets aan de hand? Randen van nieuwe schijven zijn meestal al behandeld maar op de lange termijn zal daar toch wel iets van roest op komen. Geeft niets.
Zonder flauwekul. Als je gewoon regelmatig met een auto rijd is er toch niets aan de hand? Randen van nieuwe schijven zijn meestal al behandeld maar op de lange termijn zal daar toch wel iets van roest op komen. Geeft niets.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Je moet ook geen velgen nemen met zulke grote openingen (geen gezicht als je het mij vraagt). Dan heb je hier sowieso al geen "last" van.
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Zinkverf doe je niet op de delen waar je remblok op komt heTom schreef:Als je gewoon regelmatig met een auto rijd is er toch niets aan de hand?
Prima optie om te doen, of als je originele schijven neemt dan is dat al gedaan (met een ander soort coating).
Logboek S500.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
nee ok, maar ik zie het probleem niet zo bij een set normale velgen.
En de enige manier is eigenlijk om het bij nieuwe schijven te doen aangezien je anders over de roest heen gaat zitten pappen.
En de enige manier is eigenlijk om het bij nieuwe schijven te doen aangezien je anders over de roest heen gaat zitten pappen.
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 06 okt 2013 21:56
- Mercedes-Benz: S204 C180 Estage Avantgarde 7G-tronic Paladium Silver
- Locatie: Uden, NBr
Bij de meeste LM velgen zie je de hub en ook delen van de ventilatiegaten in de schijf. Ik weet dat dit op zich helemaal niet erg is maar ik vond het wel een mooier gezicht zoals die persoon het had gedaan. Ik was eigenlijk aan het kijken naar berichten van mensen die de remklauwen hadden geverfd. Ik vind dat ook mooi staan als je LM velgen veel doorkijk hebben.
Ik was benieuwd of iemand hier ook ziets had gedaan. Ik ben het niet veel tegengekomen op de verschillende fora.
Ik was benieuwd of iemand hier ook ziets had gedaan. Ik ben het niet veel tegengekomen op de verschillende fora.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Als je dat netjes doet kan dat vrij lang mooi blijven. Hammerite werkt ook vrij aardig. Heb ooit klauwen zwart gemaakt met hammerite en dat bleef jaren mooi en zo'n potje kost geen drol.
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Ik heb de naven van mijn schijven ook gespoten, blijft gewoon goed en roest niet.
Frits
Frits
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- benz 190
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 11 okt 2005 22:21
- Mercedes-Benz: W210 2.2 CDI W126 300se W124 300 e
- Locatie: emmen
Of het zinvol is weet ik niet meestal worden de riemschijven gewisseld omdat ze te dun/krom zijn.
Maar als je open velgen hebt is het zeker een leuke aanblik.
Je moet doen wat je leuk vindt.
Ik vindt het een leuk idee om het zelf ook eens te gaan doen.
En je hoeft niet te wachten als je er nieuwe erop zet je kan ook met een staalborteltje de schijf blank maken en het gaan overspuiten.
Johnnie
Maar als je open velgen hebt is het zeker een leuke aanblik.
Je moet doen wat je leuk vindt.
Ik vindt het een leuk idee om het zelf ook eens te gaan doen.
En je hoeft niet te wachten als je er nieuwe erop zet je kan ook met een staalborteltje de schijf blank maken en het gaan overspuiten.
Johnnie
jedem Auto kann mann fahren,aber wenn ein Stern drauf ist !
fährt er besser
fährt er besser
- c280 harderwijk/almere
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 16 jul 2005 20:23
- Mercedes-Benz: w202 c280 , w201 2.3-16v
- Specialisatie: schilder/afwerking
- Locatie: lelystad
om te beginnen neem ik altijd ATE schijven deze zijn net zoals origineel al voorzien van een licht grijze coating
als ik de tijd heb spuit ik ze nogmaals met hittebestendig motip antraciet
zo blijven ze best heel lang netjes , bij de winter wissel loop ik het effe na ( slechts 5 min werk )
als ik de tijd heb spuit ik ze nogmaals met hittebestendig motip antraciet
zo blijven ze best heel lang netjes , bij de winter wissel loop ik het effe na ( slechts 5 min werk )
- Bijlagen
-
- 10004041_447791925324306_1025096019_n (675x900).jpg (278.96 KiB) 2016 keer bekeken
Je spuit toch niet de schijf in dit heeft toch invloed op t remmen. En slijt er ja zo af...de naaf en de klant is nog niet eens zo gek idee...c280 harderwijk/almere schreef:om te beginnen neem ik altijd ATE schijven deze zijn net zoals origineel al voorzien van een licht grijze coating
als ik de tijd heb spuit ik ze nogmaals met hittebestendig motip antraciet
zo blijven ze best heel lang netjes , bij de winter wissel loop ik het effe na ( slechts 5 min werk )
Mvg ron
- c280 harderwijk/almere
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 16 jul 2005 20:23
- Mercedes-Benz: w202 c280 , w201 2.3-16v
- Specialisatie: schilder/afwerking
- Locatie: lelystad
Natuurlijk weet ik dat het van de schijf thv waar de blokken knijpen het er af slijt ,Ron89 schreef:Je spuit toch niet de schijf in dit heeft toch invloed op t remmen. En slijt er ja zo af...de naaf en de klant is nog niet eens zo gek idee...c280 harderwijk/almere schreef:om te beginnen neem ik altijd ATE schijven deze zijn net zoals origineel al voorzien van een licht grijze coating
als ik de tijd heb spuit ik ze nogmaals met hittebestendig motip antraciet
zo blijven ze best heel lang netjes , bij de winter wissel loop ik het effe na ( slechts 5 min werk )
maar een roest plekje op het lak werk en iedereen is in paniek en van die vieze roestige remmen daar lult niemand over
ik vind dat daar ook wel iets aandacht aangegeven kan worden
wel moet ik zeggen voor mij is het een hobby 3e auto is waar maximaal 5000km per jaar mee word gereden