Remschijven met zinkverf behandelen

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Hutspot
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 okt 2013 21:56
Mercedes-Benz: S204 C180 Estage Avantgarde 7G-tronic Paladium Silver
Locatie: Uden, NBr

19 apr 2014 20:02

Ik was op een engelstalig MB forum aan het snuffelen en kwam een thread tegen waar ze de remschijven met zinkverf behandelde hebben tegen roestvorming.

http://mbworld.org/forums/c-class-w204/ ... clean.html

Heeft iemand hier zoiets gedaan?
Is het zinvol?
Het ziet er wel netjes uit.
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7293
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

19 apr 2014 20:10

Je kunt ze ook verchromen en op een VW meeting gaan staan 8-) :P

Zonder flauwekul. Als je gewoon regelmatig met een auto rijd is er toch niets aan de hand? Randen van nieuwe schijven zijn meestal al behandeld maar op de lange termijn zal daar toch wel iets van roest op komen. Geeft niets.
E280jos
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 jun 2013 17:57
Mercedes-Benz: E200
Locatie: Gapinge

19 apr 2014 20:18

Tsja.
Moet toegeven dat de foto's er erg goed uitzien.
Inderdaad alsof je net nieuwe schijven hebt gemonteerd.
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7293
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

19 apr 2014 20:34

Je moet ook geen velgen nemen met zulke grote openingen (geen gezicht als je het mij vraagt). Dan heb je hier sowieso al geen "last" van.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

19 apr 2014 20:40

Tom schreef:Als je gewoon regelmatig met een auto rijd is er toch niets aan de hand?
Zinkverf doe je niet op de delen waar je remblok op komt he ;)
Prima optie om te doen, of als je originele schijven neemt dan is dat al gedaan (met een ander soort coating).
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7293
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

19 apr 2014 21:07

nee ok, maar ik zie het probleem niet zo bij een set normale velgen.

En de enige manier is eigenlijk om het bij nieuwe schijven te doen aangezien je anders over de roest heen gaat zitten pappen.
Hutspot
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 okt 2013 21:56
Mercedes-Benz: S204 C180 Estage Avantgarde 7G-tronic Paladium Silver
Locatie: Uden, NBr

19 apr 2014 21:52

Bij de meeste LM velgen zie je de hub en ook delen van de ventilatiegaten in de schijf. Ik weet dat dit op zich helemaal niet erg is maar ik vond het wel een mooier gezicht zoals die persoon het had gedaan. Ik was eigenlijk aan het kijken naar berichten van mensen die de remklauwen hadden geverfd. Ik vind dat ook mooi staan als je LM velgen veel doorkijk hebben.

Ik was benieuwd of iemand hier ook ziets had gedaan. Ik ben het niet veel tegengekomen op de verschillende fora.
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7293
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

19 apr 2014 22:06

Als je dat netjes doet kan dat vrij lang mooi blijven. Hammerite werkt ook vrij aardig. Heb ooit klauwen zwart gemaakt met hammerite en dat bleef jaren mooi en zo'n potje kost geen drol.
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 3809
Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
Specialisatie: W126/140 + LPG
Locatie: Ouderkerk

20 apr 2014 10:09

Ik heb de naven van mijn schijven ook gespoten, blijft gewoon goed en roest niet.

Frits
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden

*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
Gebruikersavatar
benz 190
Berichten: 1740
Lid geworden op: 11 okt 2005 22:21
Mercedes-Benz: W210 2.2 CDI W126 300se W124 300 e
Locatie: emmen

20 apr 2014 10:18

Of het zinvol is weet ik niet meestal worden de riemschijven gewisseld omdat ze te dun/krom zijn.
Maar als je open velgen hebt is het zeker een leuke aanblik.
Je moet doen wat je leuk vindt.
Ik vindt het een leuk idee om het zelf ook eens te gaan doen.
En je hoeft niet te wachten als je er nieuwe erop zet je kan ook met een staalborteltje de schijf blank maken en het gaan overspuiten.
Johnnie
jedem Auto kann mann fahren,aber wenn ein Stern drauf ist !
fährt er besser
Gebruikersavatar
c280 harderwijk/almere
Berichten: 270
Lid geworden op: 16 jul 2005 20:23
Mercedes-Benz: w202 c280 , w201 2.3-16v
Specialisatie: schilder/afwerking
Locatie: lelystad

20 apr 2014 17:09

om te beginnen neem ik altijd ATE schijven deze zijn net zoals origineel al voorzien van een licht grijze coating

als ik de tijd heb spuit ik ze nogmaals met hittebestendig motip antraciet

zo blijven ze best heel lang netjes , bij de winter wissel loop ik het effe na ( slechts 5 min werk )
Bijlagen
10004041_447791925324306_1025096019_n (675x900).jpg
10004041_447791925324306_1025096019_n (675x900).jpg (278.96 KiB) 2016 keer bekeken
Gebruikersavatar
lenco2001
Berichten: 140
Lid geworden op: 09 sep 2012 21:30
Mercedes-Benz: C270 CDI

21 apr 2014 17:52

Mijn Zimmermann setje heeft dat ook, hun noemen het Z-Coat ofzoiets
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

21 apr 2014 18:02

netjes :goedzo:
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Ron89
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 feb 2014 18:36
Mercedes-Benz: C200 sport
Locatie: Enschede

21 apr 2014 18:31

c280 harderwijk/almere schreef:om te beginnen neem ik altijd ATE schijven deze zijn net zoals origineel al voorzien van een licht grijze coating

als ik de tijd heb spuit ik ze nogmaals met hittebestendig motip antraciet

zo blijven ze best heel lang netjes , bij de winter wissel loop ik het effe na ( slechts 5 min werk )
Je spuit toch niet de schijf in dit heeft toch invloed op t remmen. En slijt er ja zo af...de naaf en de klant is nog niet eens zo gek idee... :P 8-)
Mvg ron
Gebruikersavatar
c280 harderwijk/almere
Berichten: 270
Lid geworden op: 16 jul 2005 20:23
Mercedes-Benz: w202 c280 , w201 2.3-16v
Specialisatie: schilder/afwerking
Locatie: lelystad

21 apr 2014 18:47

Ron89 schreef:
c280 harderwijk/almere schreef:om te beginnen neem ik altijd ATE schijven deze zijn net zoals origineel al voorzien van een licht grijze coating

als ik de tijd heb spuit ik ze nogmaals met hittebestendig motip antraciet

zo blijven ze best heel lang netjes , bij de winter wissel loop ik het effe na ( slechts 5 min werk )
Je spuit toch niet de schijf in dit heeft toch invloed op t remmen. En slijt er ja zo af...de naaf en de klant is nog niet eens zo gek idee... :P 8-)
Natuurlijk weet ik dat het van de schijf thv waar de blokken knijpen het er af slijt ,
maar een roest plekje op het lak werk en iedereen is in paniek en van die vieze roestige remmen daar lult niemand over
ik vind dat daar ook wel iets aandacht aangegeven kan worden

wel moet ik zeggen voor mij is het een hobby 3e auto is waar maximaal 5000km per jaar mee word gereden
Plaats reactie