Mijn Mercedes w220 S-klasse 320CDi bj 2003 is in de laatste week 2x in noodloop gegaan .
Vandaag laten uitlezen en daar komt CODE P2346 uit , uitlaatlaat circulatie , dus zou de EGR klep zijn , zegt de monteur.
Ik vroeg of hij een star diagnose apparaat had , hij zegt van wel , maar nu ik wat gelezen heb begin ik te twijfelen of dat wel echt zo is , zijn computer net nieuw is een universele computer voor alle auto's en merken .
Met een stardiagnose komt er dan meer info tevoorschijn?
Als bijvoorbeeld de LMM niet goed is , ziet een stardiagnose dat ?
m.v.g
Sander.
W220 foutcode P2346
- MartijnS
- Dealermedewerker
- Berichten: 2826
- Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
- Mercedes-Benz: W211 E240 2003
- Specialisatie: Monteur MB dealer / APK
Er zijn wel een paar dozijn aan EGR/luchtmassa gerelateerde foutcodes dus dat is zo een beetje lastig om daar een antwoord op te geven. Een heleboel foutcodes geven bv alleen maar aan dat er "iets" in het EGR systeem niet in orde is maar dat wil nog niet zeker dat de klep kapot is. Vaak worden fouten ook veroorzaakt door vervuiling en een Star Diagnose geeft daar wel wat meer uitleg over.
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 20 okt 2013 15:57
Bedankt , dus wat ik al dacht , geen stardiagnose .
Ik heb vandaag de EGR klep schoongemaakt , klepje en mechanisme werkt prima , niet extreem vervuild , weet niet of de electrische aansturing ok is .
De monteur heeft wel de fout gereset , als ik nu naar een garage ga die wel een stardiagnose heeft , zien zij deze fout nu nog? of moet ik eerst wachten totdat de auto een keer in noodloop is gegaan .
Is het met stardiagnose te zien of een LMM defect is ? is dat zelf te testen ?
alvast bedankt
Sander.
Ik heb vandaag de EGR klep schoongemaakt , klepje en mechanisme werkt prima , niet extreem vervuild , weet niet of de electrische aansturing ok is .
De monteur heeft wel de fout gereset , als ik nu naar een garage ga die wel een stardiagnose heeft , zien zij deze fout nu nog? of moet ik eerst wachten totdat de auto een keer in noodloop is gegaan .
Is het met stardiagnose te zien of een LMM defect is ? is dat zelf te testen ?
alvast bedankt
Sander.
Mercedes S 320 cdi w220 2003
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Als hij gewist is dan zie je hem met een stardiagnose ook niet meer.
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
En nu zou TS eens moeten afvragen hoeveel tijd en geld deze universele 'uitlezing' al gekost heeft en je weet nog steeds niets..Raimon schreef:Als hij gewist is dan zie je hem met een stardiagnose ook niet meer.
#doeslief
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 20 okt 2013 15:57
update :
Uit laten lezen bij Mercedes dealer Wust in Hellevoetsluis , 4 foutcodes :
2025-002 Bauteil B28/5 (Druckgeber nach Luftfilter) prufen . Die signalspannung ist zu niedrig.
2346-002 System abgasruckfuhrregelung prufen . Die luftmasse ist zu gross
2024-001 Bauteil B2/5b1 (Temperaturfuhler ansaugluft) prufen . Die signalspanning ist zu hoch
0100-002 Ladeluftsystem prufen . Die luftmasse ist zu gering. Der Grenzwert ist unterschritten.
foutcodes gereset , maar komt weer in noodloop , wanneer de motor warm is , meestal als ik een stukje rustig heb gereden 80 km/u , tijdens ritten naar Frankrijk 130 km/u geen probleem , het is een 6 cilinder in lijn motor
met een universele OBD uitgelezen en code P2346 staat in .
Ik heb de EGR klep schoongemaakt , huis waar die in zit niet echt vervuild , alleen zit er wat speling op het asje. Luchtmassa meter vervangen (Bosch)
Luchtinlaat tot aan turbo gecontroleerd op scheurtjes etc
Auto blijft in noodloop gaan
update : Nadat ik op het forum had gelezen over 2 types luchtfilters , 1 met en 1 zonder "schoepjes" in het laatste stuk van het luchtfilter , heb ik het luchtfilter vervangen door 1 zonder schoepjes .
Voorlopig komt de auto niet meer in noodloop , dus lijkt het luchtfilter het probleem te zijn geweest ?
Blijf het vreemd vinden , bij 2 automaterialen zaken geweest , en beide schreven een Mann filter voor MET schoepjes erin .
Nu zit er een Mann filter in zonder schoepjes .
Wordt de snelheid door de schoepen zo veranderd dat daardoor de luchtmassameter te veel meet ?
Sander.
Uit laten lezen bij Mercedes dealer Wust in Hellevoetsluis , 4 foutcodes :
2025-002 Bauteil B28/5 (Druckgeber nach Luftfilter) prufen . Die signalspannung ist zu niedrig.
2346-002 System abgasruckfuhrregelung prufen . Die luftmasse ist zu gross
2024-001 Bauteil B2/5b1 (Temperaturfuhler ansaugluft) prufen . Die signalspanning ist zu hoch
0100-002 Ladeluftsystem prufen . Die luftmasse ist zu gering. Der Grenzwert ist unterschritten.
foutcodes gereset , maar komt weer in noodloop , wanneer de motor warm is , meestal als ik een stukje rustig heb gereden 80 km/u , tijdens ritten naar Frankrijk 130 km/u geen probleem , het is een 6 cilinder in lijn motor
met een universele OBD uitgelezen en code P2346 staat in .
Ik heb de EGR klep schoongemaakt , huis waar die in zit niet echt vervuild , alleen zit er wat speling op het asje. Luchtmassa meter vervangen (Bosch)
Luchtinlaat tot aan turbo gecontroleerd op scheurtjes etc
Auto blijft in noodloop gaan
update : Nadat ik op het forum had gelezen over 2 types luchtfilters , 1 met en 1 zonder "schoepjes" in het laatste stuk van het luchtfilter , heb ik het luchtfilter vervangen door 1 zonder schoepjes .
Voorlopig komt de auto niet meer in noodloop , dus lijkt het luchtfilter het probleem te zijn geweest ?
Blijf het vreemd vinden , bij 2 automaterialen zaken geweest , en beide schreven een Mann filter voor MET schoepjes erin .
Nu zit er een Mann filter in zonder schoepjes .
Wordt de snelheid door de schoepen zo veranderd dat daardoor de luchtmassameter te veel meet ?
Sander.
Mercedes S 320 cdi w220 2003
- Diag-Support
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 sep 2014 15:30
- Mercedes-Benz: Benz
- Contacteer:
Wij hebben de oplossing voor uw probleem.
2346-002 0100-002 en in het storingsgeheugen als de juiste luchtfilter is geplaatst en de fouten worden opgeslagen samen, dan is er waarschijnlijk een injector voor slijtage.
Met vriendelijke groet, Team-Diag-Support
2346-002 0100-002 en in het storingsgeheugen als de juiste luchtfilter is geplaatst en de fouten worden opgeslagen samen, dan is er waarschijnlijk een injector voor slijtage.
Met vriendelijke groet, Team-Diag-Support
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Is een duitse site klik maar eens op http://www.diag-support.com/
- MartijnS
- Dealermedewerker
- Berichten: 2826
- Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
- Mercedes-Benz: W211 E240 2003
- Specialisatie: Monteur MB dealer / APK
gerardwb schreef:Is een duitse site klik maar eens op http://www.diag-support.com/
Vandaar de google translate achtige vertaling?
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
pffff wat een figuur, even snel zijn naam spammen om handel te halen , hij lijkt niet alleen hier te spammen, maar ook in de rest van de wereld, google maar eensMartijnS schreef:gerardwb schreef:Is een duitse site klik maar eens op http://www.diag-support.com/
Vandaar de google translate achtige vertaling?
Lekker negeren zulke gasten (vind ik)
#doeslief