W204 200CDI Verlies vermogen / defecte turbo?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kimmonkhorst
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 feb 2014 08:53
Mercedes-Benz: W204 200CDI combi 2009

19 feb 2014 09:22

Hallo,

Sinds kort heb ik een probleem met het vermogen van mijn w204 200CDI uit 2009. 150.000km. Ik heb deze auto een half jaar en rij er elke dag mee naar mn werk (80km) tot nu toe vol tevredenheid.

Alleen sinds vorig weekend kom ik soms vermogen tekort kom en lijkt het alsof de turbo niet pakt.

Normaal pakt de turbo bij 1800 toeren maar nu pas bij 2400 toeren oid. Dit is met name als ik al een tijdje rij, bijvoorbeeld op de snelweg, en ik wil van 80km/h iemand inhalen in bv mijn 4de versnelling met 2000 toeren. Na gas geven pakt de turbo niet (iig bijna geen vermogen) en ik kan het gas volledig indrukken zonder dat de auto versnelt. Plotseling pakt de turbo het op en schiet de auto vooruit.

Als ik vanuit stilstand optrek dan is er meestal niets aan de hand tenzij je niet goed doortrekt dan wil die ook wel eens inhouden.

Ik heb de auto niet bij een dealer gekocht maar wel met garantie. Nou is de garantie bijna verlopen en wil ik dit probleem heel graag opgelost zien. Ik heb hem al weggebracht maar ze konden niets vinden en er waren geen foutmeldingen bij het uitlezen. Ze dachten dat het aan de roetfilter lag en dat ik verder moet doortrekken om deze een beetje schoon te houden.

Hebben jullie advies of een idee wat er kapot zou kunnen zijn??

Groeten Kim.
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44431
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

19 feb 2014 10:55

Hoe/waarmee hebben ze je auto uitgelezen?
Rookt de auto?
#doeslief
Gebruikersavatar
kimmonkhorst
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 feb 2014 08:53
Mercedes-Benz: W204 200CDI combi 2009

19 feb 2014 11:01

De auto rookt niet, ook niet als je hem doortrekt naar 3500 toeren.

Ik weet niet met wat voor apparaat ze hem hebben uitgelezen. Daar ga ik ze even over bellen.
Gebruikersavatar
kimmonkhorst
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 feb 2014 08:53
Mercedes-Benz: W204 200CDI combi 2009

24 mar 2014 18:42

De garage heeft geadviseerd om flink door te trekken maar dit mocht niet baten. Nu 3 keer gehad dat de auto niet lijkt te reageren als je het gaspedaal indrukt en soms ook stottert. Dit is dan weer over na een dag en dan doet hij het een week weer zonder problemen.

De garage leest hem uit met een Bosch apparaat, maar zegt geen melding te zien.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn. Het zou fijn zijn want ik krijg hem waarschijnlijk terug zonder dat ze iets gedaan hebben omdat ze niets kunnen vinden..

Groeten Kim.
Gebruikersavatar
lenco2001
Berichten: 140
Lid geworden op: 09 sep 2012 21:30
Mercedes-Benz: C270 CDI

24 mar 2014 19:52

Bij de dealer laten uitlezen of een specialist met Mercedes Diagnose, universele lezen niet alles tot niets.
Gebruikersavatar
kimmonkhorst
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 feb 2014 08:53
Mercedes-Benz: W204 200CDI combi 2009

17 apr 2014 17:04

Hola,

inmiddels is het probleem nog niet opgelost. Ik heb aangedrongen op een diagnose bij de mercedes dealer in Leiden, maar daar kwam niets uit en koste iets van 35 Euro. Wel kreeg ik een een flesje in de diesel waarmee ik mn tank leeg moest rijden, Dieseltune van MotorVac. De motor liep echt prima met dit spul in de tank alleen toen de tank leeg was waren de problemen er ook weer. Hij stottert als je gas geeft tussen de 1500 en 2000 toeren en reageert heel onvoorspelbaar op het gaspedaal. Dat er echt geen vermogen meer was heb ik na het flesje niet meer gehad.

Iemand nog ideeën wat het zo kunnen zijn. De garage heeft het erover om de roetfilter schoon te laten maken / branden?

Alvast bedankt weer!

Groeten Kim
Gebruikersavatar
MartijnS
Dealermedewerker
Dealermedewerker
Berichten: 2826
Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
Mercedes-Benz: W211 E240 2003
Specialisatie: Monteur MB dealer / APK

17 apr 2014 17:47

kimmonkhorst schreef: De garage heeft het erover om de roetfilter schoon te laten maken / branden?
Dat doet de auto zelf. Mits er geen relevante storingen in het motormanagement staan...
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***


===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
Gebruikersavatar
kimmonkhorst
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 feb 2014 08:53
Mercedes-Benz: W204 200CDI combi 2009

17 apr 2014 19:22

Maar die is nu uitgelezen toch?

Wat is nou wijsheid om te doen? Naar een dealer of een tuner brengen?
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8041
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

17 apr 2014 19:26

Als jou vraag op de twee opties slaat die je zelf aangeeft:
Niet naar de tuner...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
kimmonkhorst
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 feb 2014 08:53
Mercedes-Benz: W204 200CDI combi 2009

17 apr 2014 19:55

scho2684 schreef:Als jou vraag op de twee opties slaat die je zelf aangeeft:
Niet naar de tuner...
nee niet speciaal op deze twee opties, gewoon wat het beste is.
Of Ik hoop dat iemand mij kan vertellen in welke hoek het euvel gezocht moet worden zodat ik het een beetje kan sturen.
frankverberne
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2014 16:37

24 sep 2014 17:05

ik heb hier een auto die hetzelfde probleem heeft,
is de auto gemaakt? en wat was het probleem?

mvg
Pakeha0316
Berichten: 953
Lid geworden op: 19 dec 2009 20:40
Mercedes-Benz: 220 CDI Sportcoupe
Specialisatie: Technisch

26 sep 2014 21:21

Hoi, je schrijft dat de auto NIET rookt als je flink door trekt, terwijl hij wel wat rook zou moeten produceren, daarbij werkt een turbo ALTIJD omdat hij werkt op de snelheid van het uitstromende uitlaatgas. Dus denk ik aan een lekkende verbinding tussen de turbo en het inlaatspruitstuk want bij veel motorlawaai hoor je dat lichte sissen niet, of te weinig brandstof waardoor hij niet rookt dus kijk ook eens naar de druksensor achter op de commonrail, als je deze losmaakt dan zie je er twee ringetjes op zitten, een van rubber en een van teflon, die willen ook van tijd tot tijd wel eens lekken, hetzij door slijtage of misschien een vuiltje omdat je schrijft dat na dat blikje dinges het probleem minder was en dan ben je met het brandstofsysteem bezig en NIET met de turbo.
Die ringetjes hebben nogal wat te verduren, motor 3000 rpm. nokkenas dus 1500 rpm. de hogedrukpomp op de nokkenas heeft 3 plunjer dus bij 3000 motor rpm. krijgen deze ringetjes 1500 x 3 = 4500 pulsen per minuut te verwerken, nou dan wil je ook wel slijten.
Gebruikersavatar
JoVos
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 dec 2012 13:20
Mercedes-Benz: S204 C220 Break avantgarde
Locatie: België

30 sep 2014 00:09

Heb gelijkaardig probleem enkel zonder vermogensverlies. Heb begin dit jaar turbo laten vervangen doordat hier een gat in zat en nu merkt ik sinds enkele dagen ook een sissend geluid op bij het optrekken. Wanneer ik zelfde snelheid aanhoud geen probleem.
Heb zelf een S204 van 2008..
fritkotbompa
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 sep 2012 16:08
Mercedes-Benz: S203 C220cdi 136pk 100kw 2006 automaat

08 jul 2018 15:03

en is er een oplossing ?
Ik heb ook op de w204 c200 , een vermogen probleem , automaat schakelt goed , maar voel dat hij inhoud , ook toerental valt naar beneden bij lage versnellingen , eenmaal naar de 100/120km gaat alles goed ,
precies ergens een luchtverlies ergens , uitgelezen , geen problemen , automaat laten checken bij ZF , geen problemen , automaat olie vervangen ,
maar toch zit er iets fout , ik zoek , ik zoek ,
ik dacht iets aan de LLM , de lucht debietmeter sensor of de druksensor ! kan iemand mij helpen , met een plan waar deze 3 zitten ,
de LLM zit net voor de luchtfilter , dus die weet ik zitten , en de lucht debietmeter sensor ? en de druksensor , of in jullie beschrijving hierboven , wat was jullie oplossing ?
Plaats reactie