Mijn 420 se is vrij karig qua opties. Op zich geen probleem, maar een airco lijkt mij toch v/d zomer wel lekker.
Is dit achteraf nog in te bouwen en is dit ook betaalbaar?
Iemand tips/ ervaring hiermee?
Begrijp dat - als je genoeg betaald - alles mogelijk is, maar het moet ook nog wel een beetje economisch zijn
Alvast bedankt voor de reacties,
Groeten Rick
W126 achteraf airco inbouwen?
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Je hele dashboard moet er uit vanwege de verdamper. Dan nog een compressor (en eventueel de extra aandrijfpoelie), condensor, leidingen, droger, filter, bekabeling, ventilatoren etc.
Als je een sloper met alle onderdelen in perfecte conditie hebt en het niet erg vind om een dag of wat zelf te prutten is het misschien te doen. Zo niet zou ik er niet aan beginnen.
gr J
Als je een sloper met alle onderdelen in perfecte conditie hebt en het niet erg vind om een dag of wat zelf te prutten is het misschien te doen. Zo niet zou ik er niet aan beginnen.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Of het achteraf inbouwen van een airco in een 250D te vergelijken is met het inbouwen in een 420SE weet ik niet.
Voordat ik mijn airco heb ingebouwd, had ik 'stage' gelopen bij de inbouw in een 220TE.
Grote probleem daar was de ECU die het toerental regelt na in/uit schakelen van de airco
Zo uit de losse pols een paar "tips/tricks":
Zorg i.i.g. dat je de airco uit een identieke auto (donor) haalt.
Buiten die aanschaf om, ontkom je niet aan een aantal (extra) uitgaven:
een nieuw filter/droger, pakkingen, multi riem, compressor revisie, evt. nieuwe condensor, opnieuw vullen enz. enz.
In mijn diesel moest ook een grotere radiateur en heb ook de waterpomp en thermostaat vervangen.
Allemaal relatief kleine bedragen maar totaal loopt het al snel in de 100derden Euro's....
Voordat ik mijn airco heb ingebouwd, had ik 'stage' gelopen bij de inbouw in een 220TE.
Grote probleem daar was de ECU die het toerental regelt na in/uit schakelen van de airco
Zo uit de losse pols een paar "tips/tricks":
Zorg i.i.g. dat je de airco uit een identieke auto (donor) haalt.
Buiten die aanschaf om, ontkom je niet aan een aantal (extra) uitgaven:
een nieuw filter/droger, pakkingen, multi riem, compressor revisie, evt. nieuwe condensor, opnieuw vullen enz. enz.
In mijn diesel moest ook een grotere radiateur en heb ook de waterpomp en thermostaat vervangen.
Allemaal relatief kleine bedragen maar totaal loopt het al snel in de 100derden Euro's....
- ElGriffo
- Berichten: 8346
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Das een aardig klusje ..., weet waar je aan begint
Heb wel een 420Se uit 1990 staan met een airco
Heb wel een 420Se uit 1990 staan met een airco
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ben je van plan om de auto te houden?
Ik heb 'm tot nu toe toch al diverse keren aangeboden gezien....
Lijkt me niet dat je die investering weer terug krijgt als je 'm binnenkort weer wil verkopen.
Dus als je de auto de komende tijd houd kun je natuurlijk naar hartelust opties achteraf inbouwen, wil je hem toch verkopen dan zou ik er nog maar eens over nadenken...
Ik heb 'm tot nu toe toch al diverse keren aangeboden gezien....
Lijkt me niet dat je die investering weer terug krijgt als je 'm binnenkort weer wil verkopen.
Dus als je de auto de komende tijd houd kun je natuurlijk naar hartelust opties achteraf inbouwen, wil je hem toch verkopen dan zou ik er nog maar eens over nadenken...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Lecram
- Berichten: 2053
- Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
- Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
- Locatie: Barendrecht
Ik heb ooit een airco ingebouwd in mijn toenmalige W123 280 TE. Dat was een behoorlijke, maar ook leuke klus. Ik heb een airco gebruikt van een identieke 280ce.
Je moet inderdaad alle o ringen, pakkingen, filterdroger, vulnippels enz vervangen. Gebruik wel speciale o ringen (groene), die geschikt zijn vor r134a
Je moet inderdaad alle o ringen, pakkingen, filterdroger, vulnippels enz vervangen. Gebruik wel speciale o ringen (groene), die geschikt zijn vor r134a