thnkx Raphie,
Dit is wat ik zocht denk ik heb jij er ervaring mee?
Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
-
- Berichten: 1633
- Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
- Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
- Specialisatie: Detailing
Ja, zit bij mij in m'n E200 Coupe, door de dealer ingebouwd, rijdt fantastisch. Stuk duurder als een simpele remap, maar het is dynamische tuning, de auto blijft dus gewoon stock, totdat alle lichten op groen gaan qua sensoren en alleen dán komt het extra vermogen vrij.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 21 jun 2016 05:06
oke top Bedankt rij zo langs mn dealer laat ik het bestellen
bedankt voor je advies zat al een tijdje te zoeken.
bedankt voor je advies zat al een tijdje te zoeken.
-
- Berichten: 1633
- Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
- Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
- Specialisatie: Detailing
Dealer kan evt bestellen bij Cor Millenaar in Aalsmeer, zij zijn officieel BRABUS partner voor NL kunnen ook ondersteuning geven voor inbouw, garantie e.d.huseyinmanav schreef:oke top Bedankt rij zo langs mn dealer laat ik het bestellen
bedankt voor je advies zat al een tijdje te zoeken.
-
- Berichten: 1633
- Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
- Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
- Specialisatie: Detailing
Wie zegt dat dit een standaard piggyback is? Volgens BRABUS is dit géén standaard ODB kastje, maar hun eigen IPml280 schreef:Denken jullie als er Brabus op een piggyback staat deze techniek dan ineens wel goed is?
-
- Berichten: 1633
- Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
- Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
- Specialisatie: Detailing
Kan je opzoekenReinO schreef:en wat is dan de beloofde vermogenstoename?
cq prijs-pk verhouding?
http://www.brabus.com/deliver.php?id=96 ... %20CGI.pdf
In mijn geval 31pk meer, samen met de race uitlaat zal hij schalen richting de 225-230 pk
Niet slecht voor een 184pk blok, rij nu de e250 (zelfde blok maar 209pk) al eruit
prijzen worden niet genoemd en ik vind het wel een magere winst voor een mb met turbo en zoveel kwaliteit in huis.
Daar is veel meer mee te doen volgens mij. en dan heb ik ook nog zo n doos ergens liggen.
Terwijl het gaat om iets meer bar, vroegere inspuiting, meer inspuiting icm de al aanwezige adaptatie.
Maar het lijkt allemaal erg afgeschermd bij MB. En wanneer je a45 al 400 pk heeft tja dan hoef je ook niet veel meer natuurlijk.
Daar is veel meer mee te doen volgens mij. en dan heb ik ook nog zo n doos ergens liggen.
Terwijl het gaat om iets meer bar, vroegere inspuiting, meer inspuiting icm de al aanwezige adaptatie.
Maar het lijkt allemaal erg afgeschermd bij MB. En wanneer je a45 al 400 pk heeft tja dan hoef je ook niet veel meer natuurlijk.
-
- Berichten: 1633
- Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
- Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
- Specialisatie: Detailing
Prijzen worden wel genoemd, begint bij €1.560ReinO schreef:prijzen worden niet genoemd en ik vind het wel een magere winst voor een mb met turbo en zoveel kwaliteit in huis.
Daar is veel meer mee te doen volgens mij. en dan heb ik ook nog zo n doos ergens liggen.
Terwijl het gaat om iets meer bar, vroegere inspuiting, meer inspuiting icm de al aanwezige adaptatie.
Maar het lijkt allemaal erg afgeschermd bij MB. En wanneer je a45 al 400 pk heeft tja dan hoef je ook niet veel meer natuurlijk.
Ik vind 15% geen magere winst
Gaat bij BRABUS om iets meer, zo gaat het bijv om conditionele tuning zodat je niet je aandrijfassen en andere spullen de vernieling in jaagt
Ik weet zeker dat je deze "doos" (want nogmaals het gaat hier niet om een simpele remap in een doosje) niet nog ergens thuis hebt liggen.
Ik heb geen A45, maar een bescheiden e200
BRABUS heeft een specialisten reputatie qua tuning hoog te houden en je kan ze niet vergelijken met de eerste de beste prutser met een garagebox, dyno en laptop voor een simpele remap. Dáár zou ik nou nooit zonder trackrecord €400-€600 voor uitgeven, statische tuning, waar de boel al vanaf koude start boven specs staat te loeien.
En om 09.00 doet die jouw auto, om 10.00 weer een GTI'tje.
Maar onder aan de streep kan een ieder natuurlijk gewoon doen waar hij zich goed bij voelt.
Voor de één is dat niks, voor de ander een simpele remap, wil je iets geavanceerder, kies je BRABUS
Je hebt gelijk dat er veel kaf onder koren zit van de tuners. Een koop file is voornamelijk snel op meerdere mappen tegelijk op een bepaald toeren gebied en gaspedaal stand range verhoogd met een vast percentage door een tuner op afstand, zonder enige feedback van de auto zelf. Tijd die dit bij zulke tuners in beslag neemt is ongeveer een uur (tijd waarop ze op de file moeten wachten), aangevuld met inbouwen uitbouwen Ecu en eventuele runs op een te manipuleren bank. Al beweren vrijwel alle tuners maatwerk tuners te zijn, er zijn er feitelijk maar enkele in Nederland die zelf software schrijven. Voor Mercedes ken ik er zelfs maar eentje (minstens een dag bezig per auto).
Feit is echter dat een piggyback sensoren voor de gek houdt! De piggyback kan ook niet goed omgaan met de wisselende omstandigheden waar de ecu veelal tientallen mappen voor heeft. Heeft meestal een zeer beperkte en simpele processor, die slechts met een beperkt aantal variabelen rekening houdt, en zeer grof te werk gaat. Met dieselmotoren is dit misschien nog wel te doen, maar met hoogwaardige benzine motoren kan daadwerkelijk schade aangericht worden. Bijvoorbeeld bij te arm op hoge toeren. Prijs moet hoog zijn om eventuele claims op te kunnen vangen. (Schade wordt soms bij de dealer of distributeur geclaimd na verwijderen piggyback.)
Grote namen als ABT en MTM staan niet automatisch garant voor goede kwaliteit (genoeg over te Googlen). Zelf geen ervaring met Brabus, maar simpelweg naar de techniek kijkend kan dit niet geweldig zijn. Ook het feit dat er met geen mogelijkheid naar de toestand en staat van de motor zelf wordt gekeken, en dat de piggyback vaak niet eens door tuners wordt aangebracht en getest, (aanpassing is niet mogelijk), adviseer ik dit niemand van dit forum aan. Uiteraard staat het iederen vrij om een andere mening te hebben, en ook die hoor ik graag.
Feit is echter dat een piggyback sensoren voor de gek houdt! De piggyback kan ook niet goed omgaan met de wisselende omstandigheden waar de ecu veelal tientallen mappen voor heeft. Heeft meestal een zeer beperkte en simpele processor, die slechts met een beperkt aantal variabelen rekening houdt, en zeer grof te werk gaat. Met dieselmotoren is dit misschien nog wel te doen, maar met hoogwaardige benzine motoren kan daadwerkelijk schade aangericht worden. Bijvoorbeeld bij te arm op hoge toeren. Prijs moet hoog zijn om eventuele claims op te kunnen vangen. (Schade wordt soms bij de dealer of distributeur geclaimd na verwijderen piggyback.)
Grote namen als ABT en MTM staan niet automatisch garant voor goede kwaliteit (genoeg over te Googlen). Zelf geen ervaring met Brabus, maar simpelweg naar de techniek kijkend kan dit niet geweldig zijn. Ook het feit dat er met geen mogelijkheid naar de toestand en staat van de motor zelf wordt gekeken, en dat de piggyback vaak niet eens door tuners wordt aangebracht en getest, (aanpassing is niet mogelijk), adviseer ik dit niemand van dit forum aan. Uiteraard staat het iederen vrij om een andere mening te hebben, en ook die hoor ik graag.
-
- Berichten: 1633
- Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
- Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
- Specialisatie: Detailing
Mijn mening is anders BRABUS heeft duidelijk aangegeven dat dit geen simpele remap in de ODB kastje is.
Zij noemen het een extentie op de ECU die signalen ontvangt op diverse controlepunten en op basis daarvan dynamisch tuned/waarden aanpast. Is er dus iets niet optimaal, of op temp, dan treedt de tuning niet in werking.
Dit is compleet anders dan een simpel kastje wat de ECU voor de gek houdt en zegt als jij 2 leest dan geef je 3.
Zij noemen het een extentie op de ECU die signalen ontvangt op diverse controlepunten en op basis daarvan dynamisch tuned/waarden aanpast. Is er dus iets niet optimaal, of op temp, dan treedt de tuning niet in werking.
Dit is compleet anders dan een simpel kastje wat de ECU voor de gek houdt en zegt als jij 2 leest dan geef je 3.
Raphie, je bent nog niet zo heel lang op het forum, maar ga op een volgende meeting eens met Peter praten over bovenstaande zaken .Raphie schreef: Gaat bij BRABUS om iets meer, zo gaat het bijv om conditionele tuning zodat je niet je aandrijfassen en andere spullen de vernieling in jaagt
BRABUS heeft een specialisten reputatie qua tuning hoog te houden en je kan ze niet vergelijken met de eerste de beste prutser met een garagebox, dyno en laptop voor een simpele remap.
Voor de één is dat niks, voor de ander een simpele remap, wil je iets geavanceerder, kies je BRABUS
Groet,
Pieter
Pieter