Je moet het ook andersom zien. Hoe krijg je het stof erop na een dingetje met je motor. Alleen tuning goochelaars friemelen aan die dingen buiten je MB monteur om. Zeker als je auto dealer onderhouden is en nog in de garantie zit.Kami schreef:Ok, dat risico van een afgestofte ECU wil ik wel nemen.
Maar kan ik er straffeloos een andere ECU in hangen ?
Of moet ik dan ook sleutels etc opnieuw inleren ?
Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
Only dead fish go with the flow
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 29 dec 2014 11:34
- Mercedes-Benz: E280 3.0 CDI 7G Avant. Sel en C320 CDI 7G AMG - Avantgarde
Ik heb zelf mijn E280 V6 CDI uit laten chippen bij PK Chiptuning in Utrecht. Deze kan ik zeker aan iedereen hier aanraden. Je krijgt in het begin netjes te horen wat ze precies gaan doen. Na uitlezen van mijn auto, zonder foutcodes , zijn ze er aan begonnen. Na 1,5 uur kon ik mijn weg vervolgen met een behoorlijke glimlach.
chiptuning is helemaal het verkeerde begrip volgens mij: ze halen toch niet net als vroegah de chip er uit? gewoon nieuwe software op de ecu want die supersterke mb motoren hebben zoveel marge en daar maken huistuners (brabus / amg ) dankbaar gebruik van en wij zijn hen weer dankbaar!
Volgens mij doen die meer als de boel wat herschrijven en een tupperwarepakket op een waggel plakken. Bij dat hok van mij valt weinig te chippen en die heeft ~40pk meer dan een standaard 500.ReinO schreef:chiptuning is helemaal het verkeerde begrip volgens mij: ze halen toch niet net als vroegah de chip er uit? gewoon nieuwe software op de ecu want die supersterke mb motoren hebben zoveel marge en daar maken huistuners (brabus / amg ) dankbaar gebruik van en wij zijn hen weer dankbaar!
Only dead fish go with the flow
Vandaar dat het ook vaak OBD tuning wordt genoemdReinO schreef:chiptuning is helemaal het verkeerde begrip volgens mij: ze halen toch niet net als vroegah de chip er uit? gewoon nieuwe software op de ecu want die supersterke mb motoren hebben zoveel marge en daar maken huistuners (brabus / amg ) dankbaar gebruik van en wij zijn hen weer dankbaar!
precieees..... .
wel jammer dat mijn beoogde ML geen turbo heeft want dan valt er weinig winst te halen met een andere tune.
Maar goed: ook minder gevoelig zo'n atmosferische motor.
Het geheim van de smid zal wel niet op het forum staan? Snap ik ook wel, maar vervroegen ze alleen de ontsteking en meer brandstofinspuiting?
wel jammer dat mijn beoogde ML geen turbo heeft want dan valt er weinig winst te halen met een andere tune.
Maar goed: ook minder gevoelig zo'n atmosferische motor.
Het geheim van de smid zal wel niet op het forum staan? Snap ik ook wel, maar vervroegen ze alleen de ontsteking en meer brandstofinspuiting?
helemaal niet strafbaar maar hou je originele ecu origineel: oppassen daarmee want je kunt hem 'verknallen' in die zin dat je iets verandert in de setup wat je niet kan herstellen.
Aan je vraagstelling te merken zou ik dit aan een deskundige overlaten. Je brengt hem daarheen met medeneming van je voertuiggegevens en dan kunnen ze binnen 10 minuten de software flashen. Het kan zijn dat ze willen testen op je auto, maar dat is een kwestie van overleg.
Aan je vraagstelling te merken zou ik dit aan een deskundige overlaten. Je brengt hem daarheen met medeneming van je voertuiggegevens en dan kunnen ze binnen 10 minuten de software flashen. Het kan zijn dat ze willen testen op je auto, maar dat is een kwestie van overleg.
- MrBusy
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 11 sep 2015 22:12
- Mercedes-Benz: Gehad: a140, b200t, s500l clk200 Huidig: c320
- Specialisatie: Matroos
- Locatie: Renkum
Zoals de titel al een beetje beschrijft wil ik graag weten wat de tuning mogelijkheden zijn.
Heeft het bijvoorbeeld nut om een sportuitlaat op maat te laten maken of maakt dat alleen een ander geluid?
Ik lees hier en daar verhalen van dat er al een hoop cvts gesneuveld zouden zijn Door chiptuning maar kan nergens daadwerkelijk iets vindenken waar iemand dat verteld over zijn eigen 2l turbo...
Toch ben ik wel geïnteresseerd in chippen, maar de vraag is Hoe, bij brabus aanbellen of ze het even willen proberen of bij een andere chippen waar ik persoonlijk een miNder goed gevoel bij heb..
En mocht dat allemaal niet lukken of voorbij zijn zal ik ooit nog de droom hebben om net als de bekende witte b55 bij mij ook een v8je erin te proppen
Heeft het bijvoorbeeld nut om een sportuitlaat op maat te laten maken of maakt dat alleen een ander geluid?
Ik lees hier en daar verhalen van dat er al een hoop cvts gesneuveld zouden zijn Door chiptuning maar kan nergens daadwerkelijk iets vindenken waar iemand dat verteld over zijn eigen 2l turbo...
Toch ben ik wel geïnteresseerd in chippen, maar de vraag is Hoe, bij brabus aanbellen of ze het even willen proberen of bij een andere chippen waar ik persoonlijk een miNder goed gevoel bij heb..
En mocht dat allemaal niet lukken of voorbij zijn zal ik ooit nog de droom hebben om net als de bekende witte b55 bij mij ook een v8je erin te proppen
Moderator Arjen schreef:
Ik heb je vraag even verplaatst naar het grote tuning-onderwerp op het forum, in de hoop dat je daar gerichter antwoord krijgt.
tunen heeft vooral veel effect wanneer je een turbo aan boord hebt.
Ongeblazen motoren vragen veel hardware veranderingen die nogal kostbaar zijn in verhouding tot de winst.
Met turbo:
- druk verhogen
- dikke dp om doorstroming / opspoelen te versnellen
- meer lucht - meer brandstof- meer vermogen
- dikke ic: koelere lucht betere verbranding meer vermogen
enz
allemaal niet mogelijk bij non turbo's
Ongeblazen motoren vragen veel hardware veranderingen die nogal kostbaar zijn in verhouding tot de winst.
Met turbo:
- druk verhogen
- dikke dp om doorstroming / opspoelen te versnellen
- meer lucht - meer brandstof- meer vermogen
- dikke ic: koelere lucht betere verbranding meer vermogen
enz
allemaal niet mogelijk bij non turbo's
hallo allemaal ik heb een vraagje wie kan mij helpen ik heb een vito w639 111cdi dubbel cabine en nog een enkel cabine 115 cdi ik wouw vraag of ik de computer can 115cdi op die 111cdi kan wisselen dat ik 150 pk heb wat moet ik huist alles veranderen.? mvg
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
ben ik de enige hier die een paar keer per jaar de motor en motorruimte schoonspuitStefan schreef:Als het maar duidelijk is dat je een profi niet snel kan foppen.Kami schreef:Haha,
Wel een creatieve vergelijking
De dealert kent mijn auto echt niet zo goed dat ze weten of er stof onder de motorkap zit.
Daar gaan ze alleen naar kijken als ze een vermoeden hebben dat er iets niet klopt, en dan moet het overduidelijk zijn dat er gerommeld is.
Dat zullen ze uit de computer(s) uitlezen (aanname). En de vraag is of ze kunnen zien dat er wat met de stekkers is gerommeld.
Elke auto heeft stof/vuil op plaatsen waar nooit iemand komt. Je computers is er 1 van. Je stapt daar niet in en hoeft er ook niet te tanken. Degene die die je upgrade doet verstoort het vuil door hem beet te pakken etc. Je MB monteur ziet het gelijk. Het ziet er op die plek tenslotte anders uit als gangbaar is. 30 auto's met vuile computers en ineens één die op die plek brandschoon is of schone sporen heeft. Reken maar dat er een aantekening gemaakt wordt. MB heeft net zo'n hekel aan uitbetalen als de gemiddelde verzekeraar.
bij de wasbox
Ook wel zo prettig voor degene die onderhoud uitvoert
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Ik durf het eerlijk gezegd niet aan, wil jij vertellen hoe jij dat doet Cornelis??
Met draaiende motor denk ik zo.
En moet zeggen die van mij is vrij netjes onder de kap, ik poets alles wel op.
Met draaiende motor denk ik zo.
En moet zeggen die van mij is vrij netjes onder de kap, ik poets alles wel op.