Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 16 mar 2015 20:36
Er is een filmpje van 179.2 pk met 327 nm. Niet van de 185 pk met 340 nm maar wel op de bank gehad. en daar met eigen ogen gezien dat er 6 pk extra had en 13 nm.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 dec 2009 13:01
- Mercedes-Benz: MB E350 CDI BE 2009 automatic 170Kw (231Pk) 480Nm
Hallo,
Heb mijn W211 280CDI 4matic V6 laten tunen bij Tunex 's-Heerenberg april 2014 (Km stand ca 260.000).
Vermogen van 139Kw (190Pk) naar 200Kw (270Pk) ca 60Kw (80Pk) meer.
Koppel van 440Nm naar 660Nm
Ben hier zeer tevreden over, Reductie van het brandstof gebruik (bij de zelfde snelheid minder motortoeren), verschil in optrekken is enorm en met de caravan in de bergen van Frankrijk en Noorwegen een waar genoegen. Zou dit bij de volgende MB weer laten doen. Km stand nu 310.000
Gr. Gerard
Heb mijn W211 280CDI 4matic V6 laten tunen bij Tunex 's-Heerenberg april 2014 (Km stand ca 260.000).
Vermogen van 139Kw (190Pk) naar 200Kw (270Pk) ca 60Kw (80Pk) meer.
Koppel van 440Nm naar 660Nm
Ben hier zeer tevreden over, Reductie van het brandstof gebruik (bij de zelfde snelheid minder motortoeren), verschil in optrekken is enorm en met de caravan in de bergen van Frankrijk en Noorwegen een waar genoegen. Zou dit bij de volgende MB weer laten doen. Km stand nu 310.000
Gr. Gerard
M.vr.gr.
Gerard01
MB W212 E350CDI BE Automatic 216Kw (295Pk) 600Nm
Gerard01
MB W212 E350CDI BE Automatic 216Kw (295Pk) 600Nm
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Knudde1969 schreef:Zelfs tandwiel verhoudingen gechipt?? Da's echt knap!Gerard01 schreef: (bij de zelfde snelheid minder motortoeren
Gr. Gerard
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Knudde1969 schreef:Zelfs tandwiel verhoudingen gechipt?? Da's echt knap!Gerard01 schreef: (bij de zelfde snelheid minder motortoeren
Gr. Gerard
Inderdaad toffe tuning daar.
greetings Evan
Hoogstwaarschijnlijk heeft je (afgeknepen)280cdi een 3.2L motor, waar je sws standaard veel vermogen mee uit kunt halen vergeleken met iemand die een 320cdi chipt.Gerard01 schreef:Hallo,
Heb mijn W211 280CDI 4matic V6 laten tunen bij Tunex 's-Heerenberg april 2014 (Km stand ca 260.000).
Vermogen van 139Kw (190Pk) naar 200Kw (270Pk) ca 60Kw (80Pk) meer.
Koppel van 440Nm naar 660Nm
Ben hier zeer tevreden over, Reductie van het brandstof gebruik (bij de zelfde snelheid minder motortoeren), verschil in optrekken is enorm en met de caravan in de bergen van Frankrijk en Noorwegen een waar genoegen. Zou dit bij de volgende MB weer laten doen. Km stand nu 310.000
Gr. Gerard
Wat tunex betreft, wat ik daar heb gezien is dat ze enkel op je ecu een van te voren geprogrammeerde software(map) erop zetten en klaar. Geen testbank of iets dergelijks, geen fine tuning.
Ik heb een Mercedes C200 W204 bj 2012 100kw 136pk.
Nu zou ik die willen laten herprogrammeren ( motorvermogen opdrijven softwarematig). Ze zouden die tot een 190pk krijgen. Nu is mijn vraag:
de C220 heeft ook een 2200cc ( net zoals mijn C200) en die C220 heeft 186pk. Is dit dezelfde motor als diegene die ik heb? En is die van mij enkel softwarematig 'begrensd' tot 136pk?
Of is er een andere reden waarom de C220 een 50PK meer heeft dan mijn C200?
Alsook wat is jullie standpunt t.o.v het herprogrammeren van de motor? Zijn er gevolgen op de levensduur van de wagen of kwaliteit/rijcomfort van de wagen?
grts
Nu zou ik die willen laten herprogrammeren ( motorvermogen opdrijven softwarematig). Ze zouden die tot een 190pk krijgen. Nu is mijn vraag:
de C220 heeft ook een 2200cc ( net zoals mijn C200) en die C220 heeft 186pk. Is dit dezelfde motor als diegene die ik heb? En is die van mij enkel softwarematig 'begrensd' tot 136pk?
Of is er een andere reden waarom de C220 een 50PK meer heeft dan mijn C200?
Alsook wat is jullie standpunt t.o.v het herprogrammeren van de motor? Zijn er gevolgen op de levensduur van de wagen of kwaliteit/rijcomfort van de wagen?
grts
zoals gezegd in je gesloten topic, de 220 en 250 en een bi turbo, de 180 en 200 een single.NicoDC schreef:Ik heb een Mercedes C200 W204 bj 2012 100kw 136pk.
Nu zou ik die willen laten herprogrammeren ( motorvermogen opdrijven softwarematig). Ze zouden die tot een 190pk krijgen. Nu is mijn vraag:
de C220 heeft ook een 2200cc ( net zoals mijn C200) en die C220 heeft 186pk. Is dit dezelfde motor als diegene die ik heb? En is die van mij enkel softwarematig 'begrensd' tot 136pk?
Of is er een andere reden waarom de C220 een 50PK meer heeft dan mijn C200?
Alsook wat is jullie standpunt t.o.v het herprogrammeren van de motor? Zijn er gevolgen op de levensduur van de wagen of kwaliteit/rijcomfort van de wagen?
grts
mijn vorige 200 CDI was gewoon ecu tuned tot 196pk en heeft daar toch meer dan 300 000km probleemloos mee gereden
Beste,
Ik zit met een probleem. Ik heb een Mercedes e220 cdi bouwjaar 2003. Standaard heeft ze 150pk.
Nu heb ik een k en n luchtfilter en een open uitlaat demper laten plaatsen, ook is de roetfilter verwijderd
En is de egr uitgeschakeld. Mijn volgend probleem is dat als ik even optrek naar 180 km/u de turbo uitvalt dan
Kan ik met volgas maar 140 halen. Even aan de kant gaan staan auto uitschakelen en terug aan. En de turbo is daar terug... Kan iemand mij helpen met dit probleem? Is dit een veel voorkomend probleem aan de turbo?
M.v.g GH.
Ik zit met een probleem. Ik heb een Mercedes e220 cdi bouwjaar 2003. Standaard heeft ze 150pk.
Nu heb ik een k en n luchtfilter en een open uitlaat demper laten plaatsen, ook is de roetfilter verwijderd
En is de egr uitgeschakeld. Mijn volgend probleem is dat als ik even optrek naar 180 km/u de turbo uitvalt dan
Kan ik met volgas maar 140 halen. Even aan de kant gaan staan auto uitschakelen en terug aan. En de turbo is daar terug... Kan iemand mij helpen met dit probleem? Is dit een veel voorkomend probleem aan de turbo?
M.v.g GH.
Bedankt voor de snelle reactie,
Ik heb ook een mail gezonden naar het tuningbedrijf,
Ze gingen zo spoedig mogelijk de nodige aanpassingen treffen.
Wegens de open demper en de roetfilter die er uit is(heeft geen tegendruk meer) maakt de
Turbo te veel druk aan. Daarom gaat die in noodloop.
Nu ja 180 per uur is ook niet vr elke dag
Mvg. GH
Ik heb ook een mail gezonden naar het tuningbedrijf,
Ze gingen zo spoedig mogelijk de nodige aanpassingen treffen.
Wegens de open demper en de roetfilter die er uit is(heeft geen tegendruk meer) maakt de
Turbo te veel druk aan. Daarom gaat die in noodloop.
Nu ja 180 per uur is ook niet vr elke dag
Mvg. GH
beste,
probleem met de noodloop is nog altijd niet opgelost.
ik heb al veel gelezen over de schoepen van de variabele turbo die kunnen aangetast zijn door roest en roet.
is dit mogelijk om proper te maken?
of zou dit een nieuwe turbo betekenen?
mvg GH
probleem met de noodloop is nog altijd niet opgelost.
ik heb al veel gelezen over de schoepen van de variabele turbo die kunnen aangetast zijn door roest en roet.
is dit mogelijk om proper te maken?
of zou dit een nieuwe turbo betekenen?
mvg GH
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 31 mar 2015 22:01
- Mercedes-Benz: 2010 c200cdi blue efficiency & '99 peugeot 306 cabrio 2.0 16v
- Locatie: Oost-Vlaanderen; België
Ik heb momenteel ook een paar foutmeldingen na chippen, en dpf delete, met name turbo en verschildruk.
Tuner gaat het problem verhelpen bij mijn volgende bezoek, demper wordt verwijdert Dan.
Tuner gaat het problem verhelpen bij mijn volgende bezoek, demper wordt verwijdert Dan.
Mercedes novice
Hebben ze de egr ook dicht gezet? En wat is jouw km stand?
Bij mij hebben ze er ook al eens voor gekeken.
Waarden veranderd telkens testritten gedaan enz maar niets helpt..
volgende week word de chiptuning nog wat teruggeschroefd hopelijk helpt dit.
Voor de stage 2 had ik al stage 1 tuning gedaan toen had ik geen problemen.
Moest dit niet helpen zal het een grotere turbo en intercooler worden denk ik..
Intercooler kan ik zelf maken maar die turbo euhm die zou toch wat geld gaan geloof ik.....
Bij mij hebben ze er ook al eens voor gekeken.
Waarden veranderd telkens testritten gedaan enz maar niets helpt..
volgende week word de chiptuning nog wat teruggeschroefd hopelijk helpt dit.
Voor de stage 2 had ik al stage 1 tuning gedaan toen had ik geen problemen.
Moest dit niet helpen zal het een grotere turbo en intercooler worden denk ik..
Intercooler kan ik zelf maken maar die turbo euhm die zou toch wat geld gaan geloof ik.....