Beste mensen, ik heb een W212 E200 CGI uit 2010.
Ik weet dat de motor van de E250 CGI hetzelfde is als die van een E200 CGI, maar de 200 is qua vermogen elektronisch begrensd ( 184 pk ). Ik ben benieuwd of ik het vermogen naar 204PK (= originele vermogen van een e250) kan laten brengen, dus niet meer of minder. Hebben mensen ervaringen hiermee? Waar kan ik eventueel hiervoor terecht? Is dit zelf te doen? Benodigdheden? Kosten?
Grtjs
Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
van waar haal je dat?
de 250 is totaal anders dan de 200. enkel het motorblok is hetzelfde.
injectoren, turbo's, intercooler,... allemaal anders.
nu dat terzijde, 204 pk halen uit de 200 CGI is zeker mogelijk en nog binnen de veilige marges
de 250 is totaal anders dan de 200. enkel het motorblok is hetzelfde.
injectoren, turbo's, intercooler,... allemaal anders.
nu dat terzijde, 204 pk halen uit de 200 CGI is zeker mogelijk en nog binnen de veilige marges
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 29 aug 2014 17:21
O dan zit ik er blijkbaar finaal naast. Ik dacht dat alles hetzelfde is, alleen dat ie electronisch anders afgesteld is door middel van electronische begrenzing! Ik was eigenlijk alleen geinteresseerd om dit te doen als het inderdaad binnen veilige marge blijft en als alles hetzelfde is....nu ga ik twijfelen of ik het wel wil doen. In wat voor zijn zijn die onderdelen anders Doa?Doa schreef:van waar haal je dat?
de 250 is totaal anders dan de 200. enkel het motorblok is hetzelfde.
injectoren, turbo's, intercooler,... allemaal anders.
nu dat terzijde, 204 pk halen uit de 200 CGI is zeker mogelijk en nog binnen de veilige marges
Grtz
Niemand een antwoordt hierop?
Mij is in het verleden medegedeeld door verkoper van MB dan het verschil tussen een E220 163 pk en een E250 204 het verschil hem enkel in de software van de wagen zit, dit lagere vermogen is softwarematig verlaagd wegens fiscaliteit, weet niet of dit waar is, vraagje voor de specialisten.
Was me zelf vertelt dat de MB dealer dit zelf kan aanpassen(software) maar ze mogen dit niet doen.
Mij is in het verleden medegedeeld door verkoper van MB dan het verschil tussen een E220 163 pk en een E250 204 het verschil hem enkel in de software van de wagen zit, dit lagere vermogen is softwarematig verlaagd wegens fiscaliteit, weet niet of dit waar is, vraagje voor de specialisten.
Was me zelf vertelt dat de MB dealer dit zelf kan aanpassen(software) maar ze mogen dit niet doen.
- S300turbodiesel
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 08 aug 2009 17:28
- Mercedes-Benz: w213 e350e
- Specialisatie: Water transport
- Locatie: NL/BE
in brede lijnen heeft de verkoper gelijk maar een 250 heeft misschien wel wat modificatief voor het hogere vermogen.Freddy-H schreef:Niemand een antwoordt hierop?
Mij is in het verleden medegedeeld door verkoper van MB dan het verschil tussen een E220 163 pk en een E250 204 het verschil hem enkel in de software van de wagen zit, dit lagere vermogen is softwarematig verlaagd wegens fiscaliteit, weet niet of dit waar is, vraagje voor de specialisten.
Was me zelf vertelt dat de MB dealer dit zelf kan aanpassen(software) maar ze mogen dit niet doen.
-
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
- Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
- Locatie: Zwolle
Wikipedia zegt:
De OM651 zal beschikbaar zijn in de volgende uitvoeringen:
180 CDI: 88kW/120 pk bij 3000–4600 t/min en 360 Nm bij 1400–2800 t/min (enkele VTG-turbo)
200 CDI: 100 kW/136 pk bij 3000–4600 t/min en 360 Nm bij 1600–2800 t/min (enkele VTG-turbo)
220 CDI: 125 kW/170 pk bij 3200–4800 t/min en 400 Nm bij 1400–2800 t/min (tweetraps-turbo)
250 CDI: 150 kW/204 pk bij 4200 t/min en 500 Nm bij 1600–1800 t/min (tweetraps-turbo)
Qua vermogen is de motor volgens Mercedes-Benz echter nog niet aan de limiet. Op zijn minst 162 kW (220 pk) is mogelijk. Echter is de motor wel minder rustig dan zijn V6 broer.
In de Vito, Viano en Sprinter is de OM651 beschikbaar in resp. 90, 110, 130 en 160 pk.
De bedrijfswagens met 90 en 110 pk zijn uitgerust met een enkele uitlaatgasturbolader, de 130 en 160pk zijn uitgerust met een tweetraps turbolader.
Technisch de 220 en 250 dus identiek.
Softwarematige differentiatie.
De OM651 zal beschikbaar zijn in de volgende uitvoeringen:
180 CDI: 88kW/120 pk bij 3000–4600 t/min en 360 Nm bij 1400–2800 t/min (enkele VTG-turbo)
200 CDI: 100 kW/136 pk bij 3000–4600 t/min en 360 Nm bij 1600–2800 t/min (enkele VTG-turbo)
220 CDI: 125 kW/170 pk bij 3200–4800 t/min en 400 Nm bij 1400–2800 t/min (tweetraps-turbo)
250 CDI: 150 kW/204 pk bij 4200 t/min en 500 Nm bij 1600–1800 t/min (tweetraps-turbo)
Qua vermogen is de motor volgens Mercedes-Benz echter nog niet aan de limiet. Op zijn minst 162 kW (220 pk) is mogelijk. Echter is de motor wel minder rustig dan zijn V6 broer.
In de Vito, Viano en Sprinter is de OM651 beschikbaar in resp. 90, 110, 130 en 160 pk.
De bedrijfswagens met 90 en 110 pk zijn uitgerust met een enkele uitlaatgasturbolader, de 130 en 160pk zijn uitgerust met een tweetraps turbolader.
Technisch de 220 en 250 dus identiek.
Softwarematige differentiatie.
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
Beste Mannen,
Sedert kort ben ik in het bezit van een W210 E320 CDI uit Avantgarde Select.
197 PK, 470 NM, gaat als een speer. Alleen ben ik sinds kort op de hoogte gekomen van de Carlsson 2 CD 32 Chip. Heeft iemand wellicht zo n chip liggen, die die weg wilt doen ?
PM me dan,
Groetjes
Specops
Sedert kort ben ik in het bezit van een W210 E320 CDI uit Avantgarde Select.
197 PK, 470 NM, gaat als een speer. Alleen ben ik sinds kort op de hoogte gekomen van de Carlsson 2 CD 32 Chip. Heeft iemand wellicht zo n chip liggen, die die weg wilt doen ?
PM me dan,
Groetjes
Specops
- benzfreak
- Berichten: 2720
- Lid geworden op: 21 feb 2009 21:27
- Mercedes-Benz: W906 219CDI
- Specialisatie: Banden (Vredestein)
- Locatie: Tukkerland
Moet je op Ebay kijken, wel op motortype letten.MAroc_SPecops schreef:Beste Mannen,
Sedert kort ben ik in het bezit van een W210 E320 CDI uit Avantgarde Select.
197 PK, 470 NM, gaat als een speer. Alleen ben ik sinds kort op de hoogte gekomen van de Carlsson 2 CD 32 Chip. Heeft iemand wellicht zo n chip liggen, die die weg wilt doen ?
PM me dan,
Groetjes
Specops
Best een aanrader
Groet Frank
Groet Benzfreak
Dag allemaal,
Omdat ik weet dat er een tuning topic loopt maar hem niet kan vinden meld ik het hier even.
De CGI motoren van mercedes zijn nu te chiptunen bij BR performance in belgie,dus geen externe chip.
Ik weet uit mijn hoofd dat er hier paar geintresseerden rondlopen voor het chiptunen van hun auto dus hierbij.
Heb zelf een afspraak gepland voor volgende week
MVG
Omdat ik weet dat er een tuning topic loopt maar hem niet kan vinden meld ik het hier even.
De CGI motoren van mercedes zijn nu te chiptunen bij BR performance in belgie,dus geen externe chip.
Ik weet uit mijn hoofd dat er hier paar geintresseerden rondlopen voor het chiptunen van hun auto dus hierbij.
Heb zelf een afspraak gepland voor volgende week
MVG
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02 nov 2014 19:27
- Mercedes-Benz: e 220 cdi
is het raadzaam om een Mercedes E 220 cdi bouwjaar 1999 km stand 186000 te chiptuning
of is dit af te raden ivm leeftijd
en wat is eventueel een goed adres
of is dit af te raden ivm leeftijd
en wat is eventueel een goed adres
Waarom ruil je hem niet in voor een 320? Het verschil in prijs is relatief laag, geen tunings risico's en een schitterende lijn-6mercedes 220 cdi schreef:is het raadzaam om een Mercedes E 220 cdi bouwjaar 1999 km stand 186000 te chiptuning
of is dit af te raden ivm leeftijd
en wat is eventueel een goed adres
Only dead fish go with the flow
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
ook een goede tip..Knudde1969 schreef:Waarom ruil je hem niet in voor een 320? Het verschil in prijs is relatief laag, geen tunings risico's en een schitterende lijn-6mercedes 220 cdi schreef:is het raadzaam om een Mercedes E 220 cdi bouwjaar 1999 km stand 186000 te chiptuning
of is dit af te raden ivm leeftijd
en wat is eventueel een goed adres
Maar normaal zou jij vrij vertaald toch zeggen :
"Geef een bejaarde speed en Nikes en binnen de kortste tijd zitten we aan de koffie en cake"
Omdat je nieuw bent zal ik je even een handje helpen met de zoekfunctie. De 220 cdi van Peter, de oprichter
van dit forum, is 1 van de mooiste en volste auto's (S211) van dit forum. Na lang wikken en wegen kon Peter de verleiding
toch niet weerstaan.....
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... &start=585
en hierna zijn er nog vele woorden aan besteed in diverse topics. (de tuner is een grote in de MB wereld
maar ontrekt zich aan elke verantwoordelijkheid)
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....