Mooi voorbeeld van een luchtrem, ik wist niet dat de 300SLR ( 1955) toendertijd dus een luchtrem had!? Dan is het niet zo vreemd dat Stirling Moss de Miglia Milia met 160km/u gemiddeld heeft gereden
Weer wat geleerd! Mijn schaalmodel heeft die niet
En de "nieuwe" SLR had m ook. Geweldig he Mercedes-Benz! "Wie het ouwe niet eert is het nieuwe niet weert"
On Topic.. Wáár is TS
W211 Waar op te letten tijdens proefrit
- kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
- Bijlagen
-
- MERCEDES-BENZ_300SLR_12.jpg (41.73 KiB) 440 keer bekeken
-
- MERCEDES-BENZ_300SLR_6.jpg (15.09 KiB) 440 keer bekeken
-
- MERCEDES-BENZ_300SLR_7.jpg (29.13 KiB) 440 keer bekeken
-
- MERCEDES-BENZ_300SLR_8.jpg (31.12 KiB) 440 keer bekeken
Ik bewaar alle rekeningen daar kun je al een hoop in terugzien wat betreft onderhoud, en idd vanaf juli 2008 heb je alleen nog een zg digitaal servicerapport waar je met een code alle onderhoud vanaf de aankoop in kunt zien en ook kunt downloaden werkt goed en is ook geldig voor importauto's.
grt.aow
grt.aow
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18 okt 2014 21:27
- Mercedes-Benz: 300d
Ik heb drie manden gelden een E 300D gekocht, uiteraard met het onderhoudsboekje en gestempeld door van Dijk Rotterdam maar heb ik nu twijfels over de betreffende dealerstempels! Namelijk die zijn bijna onlesbaar…en inderdaad navragen bij Van Dijk is geen optie. Zou je zo vriendelijk willen zijn om een foto of scan te maken van een pagina van je onderhoudsboekje met delerstempels van Van Dijk ter vergelijking?schim schreef:Moet je wel weten welke dealer voor de eerste eigenaar geen probleem natuurlijk, maar een aantal eigenaren later wordt het wel moeilijk.scho2684 schreef:Dat is tegenstrijdig....schim schreef:Klopt helemaal, en voor de dealer maakt het niet uit - daar staat alles genoteerd in het bestand - alleen als de auto verkocht moet worden raak je hem niet kwijt omdat hij geen sluitende onderhoudshistorie heeft en niemand de historie kan achterhalen
Dat kun je dan toch bij de dealer opvragen?
Het boekje van mijn CLK staat vol met stempels van Van Dijk..als die er niet ingestaan hadden was het moeilijk te achterhalen of de auto een beetje onderhouden was, bij Van Dijk navragen is geen optie..
- plorie
- Berichten: 20881
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Laat je de koop afhangen van de boekjes? Als je veilig koopt bij een dealer met uitgebreide inspectie en garantie dan boeien die boekjes toch totaal niet? Een auto bij een dealer is toch wel fatsoenlijk onderhouden en die stempels zijn dan bijzaak.
Logboek S500.
der Meeren schreef:Ik heb drie manden gelden een E 300D gekocht, uiteraard met het onderhoudsboekje en gestempeld door van Dijk Rotterdam maar heb ik nu twijfels over de betreffende dealerstempels! Namelijk die zijn bijna onlesbaar…en inderdaad navragen bij Van Dijk is geen optie. Zou je zo vriendelijk willen zijn om een foto of scan te maken van een pagina van je onderhoudsboekje met delerstempels van Van Dijk ter vergelijking?schim schreef:Moet je wel weten welke dealer voor de eerste eigenaar geen probleem natuurlijk, maar een aantal eigenaren later wordt het wel moeilijk.scho2684 schreef:Dat is tegenstrijdig....schim schreef:Klopt helemaal, en voor de dealer maakt het niet uit - daar staat alles genoteerd in het bestand - alleen als de auto verkocht moet worden raak je hem niet kwijt omdat hij geen sluitende onderhoudshistorie heeft en niemand de historie kan achterhalen
Dat kun je dan toch bij de dealer opvragen?
Het boekje van mijn CLK staat vol met stempels van Van Dijk..als die er niet ingestaan hadden was het moeilijk te achterhalen of de auto een beetje onderhouden was, bij Van Dijk navragen is geen optie..
- Bijlagen
-
- 001.jpg (182.23 KiB) 195 keer bekeken
After all is said & done, a lot more is said, than done.