W203 2005 draagarmen vervangen

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Mercedesdriver
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:14
Mercedes-Benz: W203 2005

08 mei 2013 18:29

Inmiddels 1000 km gereden met de nieuwe remschijven/blokken en het resonerende probleem bij het remmen komt langzaam maar zeker terug.
Ook een trilling in het stuur bij rond de 120 km.
Heb hem vandaag naar de Merc dealer gebracht met een duidelijke uiteenzetting van de klacht. Monteur is meegereden en heeft geconstateerd dat dit in de voorkant van de auto zat.
Ben later op de dag gebeld met de mededeling dat ze de naven gingen schoonmaken en daarna nameten volgens eigen zeggen.
Gebeld dat hij klaar was en einde van de dag vlak voor sluitingstijd de auto opgehaald. Hij was weer in orde kreeg ik te horen.
Op de weg naar huis merk ik dat het probleem eerder erger is dan dat het was en ik ben weer €350 lichter. Dit was de 3e keer dat de dealer naar het probleem heeft gekeken.
Schiet dus ook niet erg op.
Iemand nog suggesties?

Mvgr, Nick
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11520
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

08 mei 2013 18:49

Hebben ze ook iets vervangen? Voor 350 euro kan je namelijk best veel schoonmaken :S.

Ik heb wel mijn twijfels of ze bij het vervangen van je schijven 1000 km geleden de naven wel goed schoon hebben gemaakt. Ook is het vaak zo dat als je op vuile naven nieuwe schijven zet dat ze dan heel snel weer krom zijn en heeft het schoonmaken van alleen de naaf geen zin.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25792
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

08 mei 2013 19:10

Jeroen schreef:Trillingen bij 120-140 komen (in mijn ervaring) meestal van de achterkant. Een deukje aan de binnenkant van een achtervelg is al voldoende.

gr J
Ik dacht: Voordat ik mezelf ga lopen herhalen, eerst maar even kijken hoe ik eerder had gereageerd in dit topic.
Trillingen bij 80-90 zijn vaker terug te voeren tot de voorzijde.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Mercedesdriver
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:14
Mercedes-Benz: W203 2005

08 mei 2013 19:16

Nee ze hebben behalve mijn geld voor een factuur niets vervangen.
Na 1000 km de schijven alweer krom vanwege wat roest op de naaf? Dat lijkt me erg snel. Ik heb het vermoeden dat er ergens in de voortrein een ander probleem zit. Maar om dat uit te laten zoeken door de dealer lijkt me een te tijdrovende dure klus.
Ik ga de dealer vrijdag nog wel even bellen om te kijken wat hij te melden heeft maar om nu weer de schijven en blokken te laten vervangen voel ik niet zo veel voor. Deze grap heeft me nu al met al zo'n €850 gekost. 3x na laten kijken en 2 sets schijven en ik ben niets opgeschoten.
Gebruikersavatar
Xelaw210
Berichten: 3151
Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
Specialisatie: Tuning, audio.
Locatie: Valletta (Malta)

08 mei 2013 19:29

volgens mij heb je garantie hierop, dat kan gewoon niet!

Grtz
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11520
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

08 mei 2013 19:50

Het kan natuurlijk iets raars zijn want een kromme schijf o.i.d. is niet zo heel moeilijk om op te lossen.

Die roest die ze nu van de naaf af hebben gehaald zouden ze 1000km geleden al schoon gemaakt moeten hebben. Verder kunnen de meeste remmenbanken redelijk goed een kromme schijf aangeven. Wanneer de schijf krom is door roest achter de schijf dan zou dit naar mijn mening garantie moeten zijn.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
Vijay
Berichten: 320
Lid geworden op: 12 mar 2007 15:18
Mercedes-Benz: W211 320 CDI V6 7G Amg-Pack
Locatie: Utrecht
Contacteer:

08 mei 2013 20:06

Ik heb zelf dit probbleem ook gehad met een C-klasse van 2005 wel met een Sport pakket.

Ook nieuwe draagarmen remschrijven en remblokken, en wat bleek achteraf het heeft aan mij banden gelegen verkeerd gesleten, kan ook slect merk banden liggen, kijk hier is naar.
Mercedesdriver
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:14
Mercedes-Benz: W203 2005

08 mei 2013 22:40

Thnx heren reageerders,
Kan een remschijf na 1000 km voornamelijk snelweg dan al krom zijn als de naaf niet goed schoon was? Ik vind dat vrij vlot.
De auto remt schokkend. Dat deed hij ook toen de remschijven net vervangen waren.

Mvgr, Nick
Verwijderd28121
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mar 2013 18:06

17 mei 2013 21:32

Nou ik werd helemaal gek van die coupé en heb 'm verkocht. Kraakjes, piepjes, rammeltjes, niet uit te lijnen... pfff, wat een aanfluiting voor zo'n merk. Voor mij geen Benzen meer, terug naar Audi...
***Dit account is op verzoek verwijderd***
benzkepower
Berichten: 3853
Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
Locatie: Oost Vlaanderen

17 mei 2013 22:08

Beter een fiets kopen dan! :D :owja:
Gebruikersavatar
Clean Benz
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 mar 2008 22:00
Mercedes-Benz: A160CDI Blue Efficiency, Business Class Elegance
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

17 mei 2013 23:34

Heb zelf ook zoiets meegemaakt een aantal jaren terug met een VW Bora (ja ik weet het, een VW).
Ben in 8 maanden tijd 11 keer terug geweest naar de dealer en toen was het nog niet opgelost, alles aan de voortrein was zo een beetje vervangen maar deed nog steeds 4 weken met schijven en ze waren weer krom. Tot die knurft achter de receptiebalie vroeg:" Hoe remt u eigenlijk mijnheer". Laat ik het zo zeggen, het was goed dat mijn vrouw er bij was anders had ik over die balie heengegaan. Heb de Bora toen ingeruild op een Saab en besloten bij alles wat nog maar ruikt naar VW met een grote boog omheen te lopen, maar het was voor mij opgelost ;)
Snap dat dit geen oplossing voor jou is maar wil wel aangeven dat het een behoorlijk zoekwerk kan zijn, schokbrekers, schijven+blokken, draagarmen, stabilisatorstangen, stuurkogels alles is toen aan de beurt geweest. Wellicht eens een andere garage bezoeken om eens een andere mening te horen?
Oh Lord won't you buy me, a Mercedes Benz!
Mercedesdriver
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:14
Mercedes-Benz: W203 2005

29 mei 2013 15:13

Dank voor de reactie heren,

Het zoeken naar een oorzaak is idd een lastig verhaal.
Er zat speling op een stuurkogel. Beide stuurkogels laten vervangen.
Dit was een verbetering in het stuurgedrag en nam het trillen in het stuur tijdens het rijden weg.
Het resoneren tijdens het remmen is gebleven.
Maar of het probleem in de remmen zit? Mogelijk voel je een onderliggende oorzaak tijdens het remmen.

Daarnaast is tijdens het rollen en langzaam rijden een lagergeluid te horen. Niet het welbekende brommende lagergeluid maar meer een knarsende variant.
Je voelt niets aan de wielen als de auto opgekrikt is. Maar kan me zo voorstellen dat er dan nauwelijks gewicht op de lagers rust.

De garage heeft aangeraden een nieuwe te afspraak maken. Wordt dus vervolgd,

Mvrgr, Nick
JHRamg
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mei 2013 19:32
Specialisatie: DT'er MB
Contacteer:

29 mei 2013 17:39

hoe zien je achterremschijven eruit?
als deze vlekkerig zijn kan dit duiden of rem/roest plekken op de schijven.
dit komt regelmatig voor,dat t probleem achterzit.omdat hij nu alleen trilt met remmen.
-Mercedes 190E 2.0 met 16v ombouw '86
-Mercedes 190E 2.0 automaat '88
-Mercedes E280 '94
-Mercedes C43AMG combi '98
-Mercedes C180 combi ‘99
-Mercedes CLK230 Kompressor '99
-Mercedes C200 ‘97

huidig
-Mercedes C180 Kompressor sportcoupe '03
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

29 mei 2013 17:54

Mercedesdriver schreef:Daarnaast is tijdens het rollen en langzaam rijden een lagergeluid te horen. Niet het welbekende brommende lagergeluid maar meer een knarsende variant.
Er was laatst hier iemand die dit ook had, en daar bleek de verbinding tussen de twee losse delen van de velg wat los te zitten.
Uiteraart alleen als je op meerdelige velgen rijdt... :)

Zou natuurlijk ook gewoon de velg zelf kunnen zijn die op 1 of andere wijze niet goed aansluit op de naaf
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Mercedesdriver
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:14
Mercedes-Benz: W203 2005

31 mei 2013 17:46

Dank heren,

Nee ik heb velgen uit 1 stuk. (BBS vond ik vroeger mooi :-) ).
De naven zijn tot op het metaal schoongemaakt maar het kan zo maar zo zijn dat er eentje krom is. Het moet dan wel achter zitten want de naven voor zijn nagemeten door de dealer.
De huidige remschijven zijn 2 a 3 weken oud. Die hebben nog geen last van roestvorming.

Mvgr,
Nick
Plaats reactie