Inmiddels 1000 km gereden met de nieuwe remschijven/blokken en het resonerende probleem bij het remmen komt langzaam maar zeker terug.
Ook een trilling in het stuur bij rond de 120 km.
Heb hem vandaag naar de Merc dealer gebracht met een duidelijke uiteenzetting van de klacht. Monteur is meegereden en heeft geconstateerd dat dit in de voorkant van de auto zat.
Ben later op de dag gebeld met de mededeling dat ze de naven gingen schoonmaken en daarna nameten volgens eigen zeggen.
Gebeld dat hij klaar was en einde van de dag vlak voor sluitingstijd de auto opgehaald. Hij was weer in orde kreeg ik te horen.
Op de weg naar huis merk ik dat het probleem eerder erger is dan dat het was en ik ben weer €350 lichter. Dit was de 3e keer dat de dealer naar het probleem heeft gekeken.
Schiet dus ook niet erg op.
Iemand nog suggesties?
Mvgr, Nick
W203 2005 draagarmen vervangen
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11520
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Hebben ze ook iets vervangen? Voor 350 euro kan je namelijk best veel schoonmaken .
Ik heb wel mijn twijfels of ze bij het vervangen van je schijven 1000 km geleden de naven wel goed schoon hebben gemaakt. Ook is het vaak zo dat als je op vuile naven nieuwe schijven zet dat ze dan heel snel weer krom zijn en heeft het schoonmaken van alleen de naaf geen zin.
Ik heb wel mijn twijfels of ze bij het vervangen van je schijven 1000 km geleden de naven wel goed schoon hebben gemaakt. Ook is het vaak zo dat als je op vuile naven nieuwe schijven zet dat ze dan heel snel weer krom zijn en heeft het schoonmaken van alleen de naaf geen zin.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Ik dacht: Voordat ik mezelf ga lopen herhalen, eerst maar even kijken hoe ik eerder had gereageerd in dit topic.Jeroen schreef:Trillingen bij 120-140 komen (in mijn ervaring) meestal van de achterkant. Een deukje aan de binnenkant van een achtervelg is al voldoende.
gr J
Trillingen bij 80-90 zijn vaker terug te voeren tot de voorzijde.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 10 jul 2007 23:14
- Mercedes-Benz: W203 2005
Nee ze hebben behalve mijn geld voor een factuur niets vervangen.
Na 1000 km de schijven alweer krom vanwege wat roest op de naaf? Dat lijkt me erg snel. Ik heb het vermoeden dat er ergens in de voortrein een ander probleem zit. Maar om dat uit te laten zoeken door de dealer lijkt me een te tijdrovende dure klus.
Ik ga de dealer vrijdag nog wel even bellen om te kijken wat hij te melden heeft maar om nu weer de schijven en blokken te laten vervangen voel ik niet zo veel voor. Deze grap heeft me nu al met al zo'n €850 gekost. 3x na laten kijken en 2 sets schijven en ik ben niets opgeschoten.
Na 1000 km de schijven alweer krom vanwege wat roest op de naaf? Dat lijkt me erg snel. Ik heb het vermoeden dat er ergens in de voortrein een ander probleem zit. Maar om dat uit te laten zoeken door de dealer lijkt me een te tijdrovende dure klus.
Ik ga de dealer vrijdag nog wel even bellen om te kijken wat hij te melden heeft maar om nu weer de schijven en blokken te laten vervangen voel ik niet zo veel voor. Deze grap heeft me nu al met al zo'n €850 gekost. 3x na laten kijken en 2 sets schijven en ik ben niets opgeschoten.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11520
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Het kan natuurlijk iets raars zijn want een kromme schijf o.i.d. is niet zo heel moeilijk om op te lossen.
Die roest die ze nu van de naaf af hebben gehaald zouden ze 1000km geleden al schoon gemaakt moeten hebben. Verder kunnen de meeste remmenbanken redelijk goed een kromme schijf aangeven. Wanneer de schijf krom is door roest achter de schijf dan zou dit naar mijn mening garantie moeten zijn.
Die roest die ze nu van de naaf af hebben gehaald zouden ze 1000km geleden al schoon gemaakt moeten hebben. Verder kunnen de meeste remmenbanken redelijk goed een kromme schijf aangeven. Wanneer de schijf krom is door roest achter de schijf dan zou dit naar mijn mening garantie moeten zijn.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- Vijay
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 12 mar 2007 15:18
- Mercedes-Benz: W211 320 CDI V6 7G Amg-Pack
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Ik heb zelf dit probbleem ook gehad met een C-klasse van 2005 wel met een Sport pakket.
Ook nieuwe draagarmen remschrijven en remblokken, en wat bleek achteraf het heeft aan mij banden gelegen verkeerd gesleten, kan ook slect merk banden liggen, kijk hier is naar.
Ook nieuwe draagarmen remschrijven en remblokken, en wat bleek achteraf het heeft aan mij banden gelegen verkeerd gesleten, kan ook slect merk banden liggen, kijk hier is naar.
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 10 jul 2007 23:14
- Mercedes-Benz: W203 2005
Thnx heren reageerders,
Kan een remschijf na 1000 km voornamelijk snelweg dan al krom zijn als de naaf niet goed schoon was? Ik vind dat vrij vlot.
De auto remt schokkend. Dat deed hij ook toen de remschijven net vervangen waren.
Mvgr, Nick
Kan een remschijf na 1000 km voornamelijk snelweg dan al krom zijn als de naaf niet goed schoon was? Ik vind dat vrij vlot.
De auto remt schokkend. Dat deed hij ook toen de remschijven net vervangen waren.
Mvgr, Nick
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 20 mar 2013 18:06
Nou ik werd helemaal gek van die coupé en heb 'm verkocht. Kraakjes, piepjes, rammeltjes, niet uit te lijnen... pfff, wat een aanfluiting voor zo'n merk. Voor mij geen Benzen meer, terug naar Audi...
***Dit account is op verzoek verwijderd***
-
- Berichten: 3853
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Beter een fiets kopen dan!
- Clean Benz
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26 mar 2008 22:00
- Mercedes-Benz: A160CDI Blue Efficiency, Business Class Elegance
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Heb zelf ook zoiets meegemaakt een aantal jaren terug met een VW Bora (ja ik weet het, een VW).
Ben in 8 maanden tijd 11 keer terug geweest naar de dealer en toen was het nog niet opgelost, alles aan de voortrein was zo een beetje vervangen maar deed nog steeds 4 weken met schijven en ze waren weer krom. Tot die knurft achter de receptiebalie vroeg:" Hoe remt u eigenlijk mijnheer". Laat ik het zo zeggen, het was goed dat mijn vrouw er bij was anders had ik over die balie heengegaan. Heb de Bora toen ingeruild op een Saab en besloten bij alles wat nog maar ruikt naar VW met een grote boog omheen te lopen, maar het was voor mij opgelost
Snap dat dit geen oplossing voor jou is maar wil wel aangeven dat het een behoorlijk zoekwerk kan zijn, schokbrekers, schijven+blokken, draagarmen, stabilisatorstangen, stuurkogels alles is toen aan de beurt geweest. Wellicht eens een andere garage bezoeken om eens een andere mening te horen?
Ben in 8 maanden tijd 11 keer terug geweest naar de dealer en toen was het nog niet opgelost, alles aan de voortrein was zo een beetje vervangen maar deed nog steeds 4 weken met schijven en ze waren weer krom. Tot die knurft achter de receptiebalie vroeg:" Hoe remt u eigenlijk mijnheer". Laat ik het zo zeggen, het was goed dat mijn vrouw er bij was anders had ik over die balie heengegaan. Heb de Bora toen ingeruild op een Saab en besloten bij alles wat nog maar ruikt naar VW met een grote boog omheen te lopen, maar het was voor mij opgelost
Snap dat dit geen oplossing voor jou is maar wil wel aangeven dat het een behoorlijk zoekwerk kan zijn, schokbrekers, schijven+blokken, draagarmen, stabilisatorstangen, stuurkogels alles is toen aan de beurt geweest. Wellicht eens een andere garage bezoeken om eens een andere mening te horen?
Oh Lord won't you buy me, a Mercedes Benz!
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 10 jul 2007 23:14
- Mercedes-Benz: W203 2005
Dank voor de reactie heren,
Het zoeken naar een oorzaak is idd een lastig verhaal.
Er zat speling op een stuurkogel. Beide stuurkogels laten vervangen.
Dit was een verbetering in het stuurgedrag en nam het trillen in het stuur tijdens het rijden weg.
Het resoneren tijdens het remmen is gebleven.
Maar of het probleem in de remmen zit? Mogelijk voel je een onderliggende oorzaak tijdens het remmen.
Daarnaast is tijdens het rollen en langzaam rijden een lagergeluid te horen. Niet het welbekende brommende lagergeluid maar meer een knarsende variant.
Je voelt niets aan de wielen als de auto opgekrikt is. Maar kan me zo voorstellen dat er dan nauwelijks gewicht op de lagers rust.
De garage heeft aangeraden een nieuwe te afspraak maken. Wordt dus vervolgd,
Mvrgr, Nick
Het zoeken naar een oorzaak is idd een lastig verhaal.
Er zat speling op een stuurkogel. Beide stuurkogels laten vervangen.
Dit was een verbetering in het stuurgedrag en nam het trillen in het stuur tijdens het rijden weg.
Het resoneren tijdens het remmen is gebleven.
Maar of het probleem in de remmen zit? Mogelijk voel je een onderliggende oorzaak tijdens het remmen.
Daarnaast is tijdens het rollen en langzaam rijden een lagergeluid te horen. Niet het welbekende brommende lagergeluid maar meer een knarsende variant.
Je voelt niets aan de wielen als de auto opgekrikt is. Maar kan me zo voorstellen dat er dan nauwelijks gewicht op de lagers rust.
De garage heeft aangeraden een nieuwe te afspraak maken. Wordt dus vervolgd,
Mvrgr, Nick
hoe zien je achterremschijven eruit?
als deze vlekkerig zijn kan dit duiden of rem/roest plekken op de schijven.
dit komt regelmatig voor,dat t probleem achterzit.omdat hij nu alleen trilt met remmen.
als deze vlekkerig zijn kan dit duiden of rem/roest plekken op de schijven.
dit komt regelmatig voor,dat t probleem achterzit.omdat hij nu alleen trilt met remmen.
-Mercedes 190E 2.0 met 16v ombouw '86
-Mercedes 190E 2.0 automaat '88
-Mercedes E280 '94
-Mercedes C43AMG combi '98
-Mercedes C180 combi ‘99
-Mercedes CLK230 Kompressor '99
-Mercedes C200 ‘97
huidig
-Mercedes C180 Kompressor sportcoupe '03
-Mercedes 190E 2.0 automaat '88
-Mercedes E280 '94
-Mercedes C43AMG combi '98
-Mercedes C180 combi ‘99
-Mercedes CLK230 Kompressor '99
-Mercedes C200 ‘97
huidig
-Mercedes C180 Kompressor sportcoupe '03
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Er was laatst hier iemand die dit ook had, en daar bleek de verbinding tussen de twee losse delen van de velg wat los te zitten.Mercedesdriver schreef:Daarnaast is tijdens het rollen en langzaam rijden een lagergeluid te horen. Niet het welbekende brommende lagergeluid maar meer een knarsende variant.
Uiteraart alleen als je op meerdelige velgen rijdt...
Zou natuurlijk ook gewoon de velg zelf kunnen zijn die op 1 of andere wijze niet goed aansluit op de naaf
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 10 jul 2007 23:14
- Mercedes-Benz: W203 2005
Dank heren,
Nee ik heb velgen uit 1 stuk. (BBS vond ik vroeger mooi ).
De naven zijn tot op het metaal schoongemaakt maar het kan zo maar zo zijn dat er eentje krom is. Het moet dan wel achter zitten want de naven voor zijn nagemeten door de dealer.
De huidige remschijven zijn 2 a 3 weken oud. Die hebben nog geen last van roestvorming.
Mvgr,
Nick
Nee ik heb velgen uit 1 stuk. (BBS vond ik vroeger mooi ).
De naven zijn tot op het metaal schoongemaakt maar het kan zo maar zo zijn dat er eentje krom is. Het moet dan wel achter zitten want de naven voor zijn nagemeten door de dealer.
De huidige remschijven zijn 2 a 3 weken oud. Die hebben nog geen last van roestvorming.
Mvgr,
Nick