Geachte Mercedeskenners,
Half jaartje geleden zijn mijn remschijven van mijn C W203 C220 CDI bj 2005 aan de voorkant vervangen. Dit vanwege trilling in het pedaal bij het remmen.
Oorzaak kromme remschijven.
Paar maanden later heeft de auto voor een grote beurt inclusief APK bij de dealer gestaan. Deze had (behalve de hoge rekening) niets bijzonders te melden over de auto.
Na een goede 8000 km gereden te hebben kwam het trillen bij het afremmen langzaam maar zeker steeds sterker terug. Daarnaast vind de auto behoorlijk gevoelig voor zijwind tijdens het rijden op de snelweg.
Gezien de forumreacties over soortgelijke problemen is mijn vermoeden dat dit wel eens zou kunnen komen door slijtage in draagarmrubbers/bussen en de bijbehorende kogels. De auto heeft inmidels de 200.000 km gepasseerd dus slijtage in bovengenoemde onderdelen lijkt me niet vreemd.
Opmerkelijk is dat de dealer niets gemeld heeft na de grote beurt inc. APK. Een andere mogelijkheid is dat er niet (goed) naar gekeken is. Mijn vermoeden is het laatste.
Nu heb ik wisselende ervaringen met inmiddels al een aantal officiele dealers en vraag me altijd af wat ze nou precies uitvoeren in de A / B assist.
Voordat ik de gang naar de dealer maak en het prijskaartje ga aanhoren leek het me een goed idee om eerst eens te kijken of er nog alternatieven zijn.
Nu worden er via het Internet complete sets draagarmen aangeboden voor een schappelijke prijs. Ben zelf redelijk handig en heb een doe het zelf garage in de buurt.
Mijn vraag aan jullie is dan ook; heeft iemand van jullie ervaring met de kwaliteit van soortgelijke draagarm setjes?
En is zelfmontage te doen of heb ik specialistisch gereedschap zoals verenklemmen nodig?
Veel dank,
Met vriendelijke groet,
Nick
W203 2005 draagarmen vervangen
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: 19 dec 2009 20:40
- Mercedes-Benz: 220 CDI Sportcoupe
- Specialisatie: Technisch
Hallo,
Nee, als je zoals je schrijft handig bent dan is het eenvoudig te doen, arm voor arm vervangen, een kogel moet je los tikken, als alles er weer aanzit is het aan te bevelen om de auto uit te laten lijnen, just for sure.
De delen heb ik gekocht bij ATP in Duitsland en kost een hele set EU 129,90 inclusief de twee spoorstangkoppen, set nummer 10692281, info@atp-autoteilen.de
Succes,
Pakeha
Nee, als je zoals je schrijft handig bent dan is het eenvoudig te doen, arm voor arm vervangen, een kogel moet je los tikken, als alles er weer aanzit is het aan te bevelen om de auto uit te laten lijnen, just for sure.
De delen heb ik gekocht bij ATP in Duitsland en kost een hele set EU 129,90 inclusief de twee spoorstangkoppen, set nummer 10692281, info@atp-autoteilen.de
Succes,
Pakeha
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 10 jul 2007 23:14
- Mercedes-Benz: W203 2005
Thnx Pakeha,
Omdat draagarmen nou eenmaal dragen...Zijn er geen materialen nodig om de veren te spannen of is het voldoende om de auto op de brug te plaatsen en de spanning van de voorwielen te halen middels bokken?
Mvgr,
Nick
Omdat draagarmen nou eenmaal dragen...Zijn er geen materialen nodig om de veren te spannen of is het voldoende om de auto op de brug te plaatsen en de spanning van de voorwielen te halen middels bokken?
Mvgr,
Nick
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: 19 dec 2009 20:40
- Mercedes-Benz: 220 CDI Sportcoupe
- Specialisatie: Technisch
Hallo Nick,Mercedesdriver schreef:Thnx Pakeha,
Omdat draagarmen nou eenmaal dragen...Zijn er geen materialen nodig om de veren te spannen of is het voldoende om de auto op de brug te plaatsen en de spanning van de voorwielen te halen middels bokken?
Mvgr,
Nick
Zolang je de schokbreker NIET losmaakt heb je niets anders nodig dan de nieuwe armen, gereedschap (bv, 16 mm sleutels) een gezond verstand en twee uur om het te fixen, ik heb het nu al twee keer gedaan en de auto hangt gewoon op de brug.
Succes,
Pakeha
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 10 jul 2007 23:14
- Mercedes-Benz: W203 2005
Dank Pakeha,
Dienen de wielen vrij te hangen bij de vervanging van de armen?
We gaan eens even shoppen naar de juiste onderdelen .
Met vriendelijke groet,
Nick
Dienen de wielen vrij te hangen bij de vervanging van de armen?
We gaan eens even shoppen naar de juiste onderdelen .
Met vriendelijke groet,
Nick
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Koop wel een beetje een goed merk! Ik ben natuurlijk voorstander van origineel.....
2 weken terug hebben we een 203 mogen keuren waar een jaar geleden een imitatie arm was gemonteerd(door de klant zelf). Helaas voor de klant was deze nu weer stuk en zelfs zo stuk dat het afkeur was. Dit is geen eenmalige ervaring met imitatie armen. Helaas weet ik niet welk merk.
Ik zou niet gelijk je garage beschuldigen. Als er éénmaal speling op zo'n kogel zit wordt het erg snel meer.
2 weken terug hebben we een 203 mogen keuren waar een jaar geleden een imitatie arm was gemonteerd(door de klant zelf). Helaas voor de klant was deze nu weer stuk en zelfs zo stuk dat het afkeur was. Dit is geen eenmalige ervaring met imitatie armen. Helaas weet ik niet welk merk.
Ik zou niet gelijk je garage beschuldigen. Als er éénmaal speling op zo'n kogel zit wordt het erg snel meer.
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 10 jul 2007 23:14
- Mercedes-Benz: W203 2005
Dank voor de tip Raimon,
Mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar originele onderdelen. Ik moet nog even informeren wat een originele set kost.
De prijzen bij Das Haus zijn niet eenvoudig te vinden dus mocht iemand een link weten dan zou dat welkom zijn.
Imitatie gaat van €180 merk onbekend tot Febi €450 en verder. Ik was wel benieuwd of er mensen waren met ervaring in de goedkopere imitatie sets.
Ik ga voor goed-koop. Wil er natuurlijk nog wel een aantal jaartjes probleemloos en strak mee kunnen sturen .
Mvgr,
Nick
Mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar originele onderdelen. Ik moet nog even informeren wat een originele set kost.
De prijzen bij Das Haus zijn niet eenvoudig te vinden dus mocht iemand een link weten dan zou dat welkom zijn.
Imitatie gaat van €180 merk onbekend tot Febi €450 en verder. Ik was wel benieuwd of er mensen waren met ervaring in de goedkopere imitatie sets.
Ik ga voor goed-koop. Wil er natuurlijk nog wel een aantal jaartjes probleemloos en strak mee kunnen sturen .
Mvgr,
Nick
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 10 jul 2007 23:14
- Mercedes-Benz: W203 2005
Heb een PM gestuurd Raimon,
Alvast dank voor het kijken.
Gr. Nick
Alvast dank voor het kijken.
Gr. Nick
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 10 jul 2007 23:14
- Mercedes-Benz: W203 2005
Dat is goed. Ik ben benieuwd
Gr. Nick
Gr. Nick
- mj-man
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 16 okt 2007 15:54
- Mercedes-Benz: R129 W203 R170 W169
- Locatie: hellevoetsluis
Zag op marktplaats een advertentie staan waarin meteen een hele set (boven+onder+koppelstang) aangeboden wordt voor 145 euro.
http://link.marktplaats.nl/655916537
Ebay.de is met ca 135 euro nog iets goedkoper.
Is het altijd nodig om de hele set te vervangen?
ik kan me wel voorstellen dat dit vanwege de kosten voor het uitlijnen aangeraden wordt.
ik ben benieuwd naar de prijs van je dealer.
http://link.marktplaats.nl/655916537
Ebay.de is met ca 135 euro nog iets goedkoper.
Is het altijd nodig om de hele set te vervangen?
ik kan me wel voorstellen dat dit vanwege de kosten voor het uitlijnen aangeraden wordt.
ik ben benieuwd naar de prijs van je dealer.
- Mr Feestneus
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 13 feb 2007 19:52
- Mercedes-Benz: Mercedes 180cdi (S204) Ford escort rs2000 16v (voor op circuit) Ford transit (werk)
- Specialisatie: Team Industrial Services
- Locatie: Wuustwezel - Antwerpen - België
Die setjes van het internet vallen best mee van kwaliteit, alhoewel er sowieso wel verschillen in zitten! Enkel van de prijs van origineel kun je enkele setjes namaak kopen... Niet tegenstaande prijs/kwaliteit
Wat ook het probleem kan zijn, is versleten schokbrekers waardoor de wegligging ed ook zwaar achteruit is gegaan, je meer slag op de stabilisator stangen en draagarmen krijgt, die het ook weer op je remmen uitwerkt als je remt... Zo was het bij mij namelijk het geval... draagarmen en schokbrekers vervangen en nu plakt hij terug goed op de baan, geen last meer van trillingen ed!
Succes met je zoektocht!
Mvg Steven
Wat ook het probleem kan zijn, is versleten schokbrekers waardoor de wegligging ed ook zwaar achteruit is gegaan, je meer slag op de stabilisator stangen en draagarmen krijgt, die het ook weer op je remmen uitwerkt als je remt... Zo was het bij mij namelijk het geval... draagarmen en schokbrekers vervangen en nu plakt hij terug goed op de baan, geen last meer van trillingen ed!
Succes met je zoektocht!
Mvg Steven
Crouzen in een Benzzz is goed voor ieder mens...
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Hier de prijzen:
De reactiearm (de voorste arm) €152,96 exclusief rubber
Het rubber van de reactiearm €28,54
De draagarm (de achterste arm) €225,39 inclusief rubber
De reactiearm (de voorste arm) €152,96 exclusief rubber
Het rubber van de reactiearm €28,54
De draagarm (de achterste arm) €225,39 inclusief rubber
Das vlotjes 400 eurie voor een kantRaimon schreef:Hier de prijzen:
De reactiearm (de voorste arm) €152,96 exclusief rubber
Het rubber van de reactiearm €28,54
De draagarm (de achterste arm) €225,39 inclusief rubber