Compressie vrij laag (verhogen) ?
- 19016v
- Dealermedewerker
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: 15 feb 2007 20:57
- Mercedes-Benz: W201 2.3-16; S211 E240; W169 A170; Bmw M5 e34; Yamaha R1;
- Locatie: Noord Brabant
leuk al die "middeltjes" maar een blok met die kilometerstand en 4 bar verschil onderling is in mijn ogen gewoon aan revisie toe.
toch maar liever naar de echte dealer ?
-
- Berichten: 3853
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Nee dat is het niet.
Punt andere lijn.
En tot zo ver mijn mening.
Punt andere lijn.
En tot zo ver mijn mening.
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
???benzkepower schreef:Nee dat is het niet.
Punt andere lijn.
En tot zo ver mijn mening.
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 07 apr 2010 16:41
- Mercedes-Benz: E250 ( W124 ) '94
- Locatie: Herne ( belgie )
- Contacteer:
Die afwijking (van 4bar) is enkel op de laatste cilinder , die is indd niet meer zo goed.19016v schreef:leuk al die "middeltjes" maar een blok met die kilometerstand en 4 bar verschil onderling is in mijn ogen gewoon aan revisie toe.
Maar op de 4 andere cilinders zit maar een maximum verschil op van 1 bar, dat is zeker en vast niet slecht / abnormaal voor die kilometerstand.
W124 blok is wss het beste / meest duurzame blok ooit gebouwd door Mercedes-Benz
Ken een paar taxi's die meer dan 1.000.000 km gehaald hebben zonder revisie
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Heb je nog kunnen achterhalen wat er met de verstuiver uit de beteffende cilinder aan de hand was, als die in verhouding tot de andere cilinders veel slechter was geweest, dan kan dat verklaren waardoor er meer koolafzetting heeft plaatsgevonden. Ik zou in eerste instantie overgaan tot het verwijderen van de koolafzetting dmv een carbon-cleaner....revisie kan altijd nog.
Grtz,
Ingmar
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 07 apr 2010 16:41
- Mercedes-Benz: E250 ( W124 ) '94
- Locatie: Herne ( belgie )
- Contacteer:
Ok bedankt voor de tips !
Ik heb alle 5 de verstuivers gecontroleerd en ze waren allemaal slecht.
De diesel spoot eerst naar boven en dan naar beneden in een vrij dikke straal (zal dus ook wel een grote oorzaak zijn van het slecht starten + inhouden van de motor)
Heb vandaag de nozzels besteld om de verstuivers te reviseren.
Ik vertrek maandag op studiereis naar Amsterdam, dus de Benz zal een weekje moeten wachten
Ik heb alle 5 de verstuivers gecontroleerd en ze waren allemaal slecht.
De diesel spoot eerst naar boven en dan naar beneden in een vrij dikke straal (zal dus ook wel een grote oorzaak zijn van het slecht starten + inhouden van de motor)
Heb vandaag de nozzels besteld om de verstuivers te reviseren.
Ik vertrek maandag op studiereis naar Amsterdam, dus de Benz zal een weekje moeten wachten
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Je had dus pissers zoals ze zeggen....tzal wel prettiger starten als ze hun naam weer eer aan doen:-) we zien de verbetering graag. Check ook even de conditie van de gloeiers...als je pissers hebt gehad dan hebben ze ook veel meer te te lijden gehad, en 5 verse zal het startgedrag dan ook weer verbeteren.
Grtz,ingmar
Grtz,ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 07 apr 2010 16:41
- Mercedes-Benz: E250 ( W124 ) '94
- Locatie: Herne ( belgie )
- Contacteer:
Even een update
Ik heb dus mijn 5 verstuivers laten reviseren en alles terug netjes gemonteerd. ( inclusief nieuwe 10W40 olie )
Auto rijdt duidelijker vlotter, motor draait soepeler.
Het tikkend/kloppend geluid uit de motor is beter maar je hoort het toch nog duidelijk Klepstoters ??
Maar koud starten blijft moeilijk
Eens hij 2 min gedraait heeft, rijdt hij echt perfect en start zonder enig probleem terug ...
Maar na een nachtje weer aftekoelen , gaat hij moeilijk aan.
Ik heb nu de volgende producten besteld:
*TORALIN Prima Compressie
*TORALIN Diesel Brandstof Reiniger
*TORALIN Diesel Brandstof Reiniger Mega Lux
*Anticarbon - Zuigerveren Reiniger in spuitbus
*TORALIN Motorsysteem Reiniger Extra
Hopelijk is het hiermee opgelost
PS: Ik heb ook mijn egr-klep afgesloten, zou wat beter moeten zijn voor de motor.
Ik heb dus mijn 5 verstuivers laten reviseren en alles terug netjes gemonteerd. ( inclusief nieuwe 10W40 olie )
Auto rijdt duidelijker vlotter, motor draait soepeler.
Het tikkend/kloppend geluid uit de motor is beter maar je hoort het toch nog duidelijk Klepstoters ??
Maar koud starten blijft moeilijk
Eens hij 2 min gedraait heeft, rijdt hij echt perfect en start zonder enig probleem terug ...
Maar na een nachtje weer aftekoelen , gaat hij moeilijk aan.
Ik heb nu de volgende producten besteld:
*TORALIN Prima Compressie
*TORALIN Diesel Brandstof Reiniger
*TORALIN Diesel Brandstof Reiniger Mega Lux
*Anticarbon - Zuigerveren Reiniger in spuitbus
*TORALIN Motorsysteem Reiniger Extra
Hopelijk is het hiermee opgelost
PS: Ik heb ook mijn egr-klep afgesloten, zou wat beter moeten zijn voor de motor.
- saw211
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: 09 dec 2009 12:38
- Mercedes-Benz: W140 S600L; W123 300D 1984
- Locatie: Hoogvliet RT
En als je een beetje gas bij geeft? Een oude diesel start altijd wat moeilijker als het koud is, maar als ie nog redelijk goed is moet ie gewoon starten ook al heeft ie er een seconde od 2 wat meer moeite mee.crosser schreef:
Maar koud starten blijft moeilijk
Dat cleanen..wat ik heb begrepen van andere kenners, je kan er ook dichtgekoekte verstoppingen mee losweken en dan heb je meer 'schade' dan in het begin. Maar, als je het echt goed wil doen ben je daar ook wel blij mee, hoe raar het ook mag klinken
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
En wat was de staatnvan de gloeibougies, zoals ik al zei kan een slechte verstuiver een vernietigende werking hebben op de bougies...en die hebben bij dit,soort motor weerneen behoorlijke invloed op het starten.
Nieuwe naaldjes moeten overigens nog soms wel eens wat inlopen, dus geef ze even een paar honderd km om dit te doen. Met een schroevendraaier op je oor en de andere zijde tegen de verstuivers kun je ook beter achter de herkomst van geluiden komen.
Grtz,
Ingmat
Nieuwe naaldjes moeten overigens nog soms wel eens wat inlopen, dus geef ze even een paar honderd km om dit te doen. Met een schroevendraaier op je oor en de andere zijde tegen de verstuivers kun je ook beter achter de herkomst van geluiden komen.
Grtz,
Ingmat
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 07 apr 2010 16:41
- Mercedes-Benz: E250 ( W124 ) '94
- Locatie: Herne ( belgie )
- Contacteer:
Nee ook met wat extra gas te geven blijft hij koud zeer slecht starten. ( ik start hem indd altijd met een klein beetje gas, het helpt wel wat )
Ik heb met een voltmeter de gloeibougies uitgemeten en die waren nog allemaal goed.
Ze zitten er wel al +- 100.000km in, heeft het zin om er 5 nieuwe in te draaien ?
Alvast bedankt !!
Ik heb met een voltmeter de gloeibougies uitgemeten en die waren nog allemaal goed.
Ze zitten er wel al +- 100.000km in, heeft het zin om er 5 nieuwe in te draaien ?
Alvast bedankt !!
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Het gaat erom dat ze gloeien...als je met een voltmeter de spanning meet dan geloof ik wel dat je die meet, maar het gaat er om dat ze gloeien. Je zult dus de stroom moeten meten. Maar beter nog is om ze gewoon er uit te halen en kijken of ze gloeien. En kijk ook goed of ze nog gaaf zijn.
Grtz,
Ingmar
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
- saw211
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: 09 dec 2009 12:38
- Mercedes-Benz: W140 S600L; W123 300D 1984
- Locatie: Hoogvliet RT
En dit zijn ze dan, een vergelijking tussen 3 merken, maar daarbij ook gelijk een uitleg waar je naar moet kijken.
http://www.youtube.com/watch?v=FR8qyQ6bmVc
http://www.youtube.com/watch?v=FR8qyQ6bmVc
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 07 apr 2010 16:41
- Mercedes-Benz: E250 ( W124 ) '94
- Locatie: Herne ( belgie )
- Contacteer:
Dit is gwn een simpele marketing truc ^^ Hier moet je niet veel waarde aan hechten.saw211 schreef:En dit zijn ze dan, een vergelijking tussen 3 merken, maar daarbij ook gelijk een uitleg waar je naar moet kijken.
http://www.youtube.com/watch?v=FR8qyQ6bmVc
Reclame maken voor uw eigen product... En dan doen alsof het een objectieve, onafhankelijke test is
Ik bestel ze wel bij mijn Mercedes dealer.