Hallo,
Sinds eind december ben ik in het bezit van een w204 320cdi uit 2008 met 160.000 km.
In januari merkte ik dat bij het afremmen de motor schudde ik heb daar verder geen aandacht aanbesteed.
Later kon ik het onregelmatig lopen vaak merken als ik de motor rond de 700-800 toeren bracht, het vreemde is dat daar geen enkele regelmaat in zie.
Soms bij koude motor soms bij warme soms (heel) erg soms licht dan weer dag niet.
Ik heb hem daarna naar de dealer gebracht, zijn hebben niks gevonden en een software update gedaan
Kort daarna was het raak bij het starten, motor liep op 4 of 5 cilinders heel stabiel maar niet goed, met een beetje gas geen ging het niet weg, en verdween na een paar minuten geleidelijk. Dit fenomeen niet meer gezien
Weer naar de dealer gebracht en er is een koude test gedaan, weer niks gevonden, injectoren zijn getest, geen afwijkingen, weer een dag probleemloos gereden
Al die tijd geen meldingen gehad.
Beetje moe inmiddels heb ik mijn xentry er maar eens aan gehangen, injectoren zijn het niet staan alle op 0 compensatie, bij de compressie test zie ik wel een afwijking, echter als dat het zou zijn moet het een stabiele afwijking zijn en dat is het zeker niet.
Dus waar zou ik het moeten zoeken?
w204 320cdi motor soms onrustig
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Het kan een ketting zijn die opgerekt is. Het is alleen lastig om dat uit te sluiten zonder het te repareren.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 22 jul 2011 12:20
- Mercedes-Benz: W114-250 1973, w451 Passion w207 E Cabrio 2011, w168 2000
- Locatie: Utrecht
Raimon,
Bedankt voor reactie, maar daar wordt ik niet blij van, kan dat bij 160.000 km?
Denk toch niet dat ze dat onder de garantie even testen.
groet Frenk
Bedankt voor reactie, maar daar wordt ik niet blij van, kan dat bij 160.000 km?
Denk toch niet dat ze dat onder de garantie even testen.
groet Frenk
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ja het kan bij 160.000 km. Met veel vol gas rijden is er meer kans op rek op een ketting omdat deze elke keer snel moet optoeren.
Het controleren van rek op de ketting is niet heel duur. Ze moeten daarvoor aan de rechterkant het kleppendeksel demonteren en dan kan je de rek zien.
Je weet alleen niet zeker of je klachten weg zijn. Rek op de ketting kan soms vage klachten geven. De raarste klacht was een klacht met noodloop en dan een foutcode turbodruk te laag. Maar we hebben ook onregelmatig lopen gehad bij 900rpm.
Het controleren van rek op de ketting is niet heel duur. Ze moeten daarvoor aan de rechterkant het kleppendeksel demonteren en dan kan je de rek zien.
Je weet alleen niet zeker of je klachten weg zijn. Rek op de ketting kan soms vage klachten geven. De raarste klacht was een klacht met noodloop en dan een foutcode turbodruk te laag. Maar we hebben ook onregelmatig lopen gehad bij 900rpm.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 22 jul 2011 12:20
- Mercedes-Benz: W114-250 1973, w451 Passion w207 E Cabrio 2011, w168 2000
- Locatie: Utrecht
Raimon,
Zou het ook iets te doen kunnen hebbben met de High Pressure Control?
Het is wel met een koude moto getest
(CDI Module) ik zie nl de (y94) de Pressure klep op 26% staat terwijl het minimum 33% is
Groet Frenk
Zou het ook iets te doen kunnen hebbben met de High Pressure Control?
Het is wel met een koude moto getest
(CDI Module) ik zie nl de (y94) de Pressure klep op 26% staat terwijl het minimum 33% is
Groet Frenk
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 22 jul 2011 12:20
- Mercedes-Benz: W114-250 1973, w451 Passion w207 E Cabrio 2011, w168 2000
- Locatie: Utrecht
Hai,
Ik heb het vanavond met een warme motor ook gemeten en dan staat hij ook te laag.
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn, of waar het mogelijk een gevolg van kan zijn of het de reden kan zijn van het soms onrustige lopen?
Wat ik wel merk dat het nu met wat warm weer beter is dus niet met met uitschieters.
Xentry hangt nu in de auto en ga hem volgen of ik een relatie zie wat tijdens het monitoren vanavond liep hij natuurlijk weer goed
Ik heb het vanavond met een warme motor ook gemeten en dan staat hij ook te laag.
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn, of waar het mogelijk een gevolg van kan zijn of het de reden kan zijn van het soms onrustige lopen?
Wat ik wel merk dat het nu met wat warm weer beter is dus niet met met uitschieters.
Xentry hangt nu in de auto en ga hem volgen of ik een relatie zie wat tijdens het monitoren vanavond liep hij natuurlijk weer goed
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
De meeste dealermedewerkers werken met xentry in het Duits. Ik kan prima Engels en wat technisch Amerikaans maar engelse info uit xentry is voor mij niet te volgen.
Dus welk ding doet wat niet?
Dus welk ding doet wat niet?
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- MartijnS
- Dealermedewerker
- Berichten: 2826
- Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
- Mercedes-Benz: W211 E240 2003
- Specialisatie: Monteur MB dealer / APK
Is y94 niet het raildruk regelventiel die alleen maar vlak na de start werkt? En vlak daarna over genomen wordt door y76 (opbrengst regelventiel? Dacht althans dat dat hem was?)
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 22 jul 2011 12:20
- Mercedes-Benz: W114-250 1973, w451 Passion w207 E Cabrio 2011, w168 2000
- Locatie: Utrecht
Hier bij zie je de quantity conrol valve onder waarde staan dat is ook veel onder het rijden met warme motor, is soms goed en dan weer te laag
Wat mij onder het rijden ook opviel is dat de rail pressure control wat in het plaatje op Y74 bij de pressure valve staat, vaak in undefined staat en soms op Y74/Y94
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Aan je waarde kan je weinig waarde hechten. De waarde die je hier ziet gelden voor warme motor.
Bij systeemtesten kan je y74 en y94 testen
Bij systeemtesten kan je y74 en y94 testen
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- MartijnS
- Dealermedewerker
- Berichten: 2826
- Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
- Mercedes-Benz: W211 E240 2003
- Specialisatie: Monteur MB dealer / APK
haha ik zie nu ook dat ik het precies andersom had...
ik het testbeeld kun je idd al zien dat je hier weinig uit op kunt maken als de voorwaarden al niet kloppen.
ik het testbeeld kun je idd al zien dat je hier weinig uit op kunt maken als de voorwaarden al niet kloppen.
- Bijlagen
-
- meten.jpg (103.96 KiB) 1180 keer bekeken
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 22 jul 2011 12:20
- Mercedes-Benz: W114-250 1973, w451 Passion w207 E Cabrio 2011, w168 2000
- Locatie: Utrecht
update, afgelopen dagen tijdens een hetedaadje gezien dat het niet de raildruk is.
nu gezien dat tijdens de uitlaat circulatie de luchtmassa te hoog staat, na visuele controle bleek de set pas een paar maanden oud,
vreemd is ook dat nu een korte stop het weer goed was plotsklaps
De connector die boven het blok zit is erg vet heb die nu gereinigd en ga dan verder met testen in die richting.
nu gezien dat tijdens de uitlaat circulatie de luchtmassa te hoog staat, na visuele controle bleek de set pas een paar maanden oud,
vreemd is ook dat nu een korte stop het weer goed was plotsklaps
De connector die boven het blok zit is erg vet heb die nu gereinigd en ga dan verder met testen in die richting.