w204 320cdi motor soms onrustig

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
frenk54
Berichten: 241
Lid geworden op: 22 jul 2011 12:20
Mercedes-Benz: W114-250 1973, w451 Passion w207 E Cabrio 2011, w168 2000
Locatie: Utrecht

03 mar 2013 09:06

Hallo,

Sinds eind december ben ik in het bezit van een w204 320cdi uit 2008 met 160.000 km.
In januari merkte ik dat bij het afremmen de motor schudde ik heb daar verder geen aandacht aanbesteed.

Later kon ik het onregelmatig lopen vaak merken als ik de motor rond de 700-800 toeren bracht, het vreemde is dat daar geen enkele regelmaat in zie.

Soms bij koude motor soms bij warme soms (heel) erg soms licht dan weer dag niet.

Ik heb hem daarna naar de dealer gebracht, zijn hebben niks gevonden en een software update gedaan

Kort daarna was het raak bij het starten, motor liep op 4 of 5 cilinders heel stabiel maar niet goed, met een beetje gas geen ging het niet weg, en verdween na een paar minuten geleidelijk. Dit fenomeen niet meer gezien

Weer naar de dealer gebracht en er is een koude test gedaan, weer niks gevonden, injectoren zijn getest, geen afwijkingen, weer een dag probleemloos gereden

Al die tijd geen meldingen gehad.

Beetje moe inmiddels heb ik mijn xentry er maar eens aan gehangen, injectoren zijn het niet staan alle op 0 compensatie, bij de compressie test zie ik wel een afwijking, echter als dat het zou zijn moet het een stabiele afwijking zijn en dat is het zeker niet.

Dus waar zou ik het moeten zoeken?

8-)
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11521
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

03 mar 2013 09:46

Het kan een ketting zijn die opgerekt is. Het is alleen lastig om dat uit te sluiten zonder het te repareren.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
frenk54
Berichten: 241
Lid geworden op: 22 jul 2011 12:20
Mercedes-Benz: W114-250 1973, w451 Passion w207 E Cabrio 2011, w168 2000
Locatie: Utrecht

03 mar 2013 10:04

Raimon,

Bedankt voor reactie, maar daar wordt ik niet blij van, kan dat bij 160.000 km?

Denk toch niet dat ze dat onder de garantie even testen.

groet Frenk
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11521
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

03 mar 2013 14:00

Ja het kan bij 160.000 km. Met veel vol gas rijden is er meer kans op rek op een ketting omdat deze elke keer snel moet optoeren.

Het controleren van rek op de ketting is niet heel duur. Ze moeten daarvoor aan de rechterkant het kleppendeksel demonteren en dan kan je de rek zien.

Je weet alleen niet zeker of je klachten weg zijn. Rek op de ketting kan soms vage klachten geven. De raarste klacht was een klacht met noodloop en dan een foutcode turbodruk te laag. Maar we hebben ook onregelmatig lopen gehad bij 900rpm.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
frenk54
Berichten: 241
Lid geworden op: 22 jul 2011 12:20
Mercedes-Benz: W114-250 1973, w451 Passion w207 E Cabrio 2011, w168 2000
Locatie: Utrecht

06 mar 2013 09:26

Raimon,

Zou het ook iets te doen kunnen hebbben met de High Pressure Control?

Het is wel met een koude moto getest

(CDI Module) ik zie nl de (y94) de Pressure klep op 26% staat terwijl het minimum 33% is

Groet Frenk
frenk54
Berichten: 241
Lid geworden op: 22 jul 2011 12:20
Mercedes-Benz: W114-250 1973, w451 Passion w207 E Cabrio 2011, w168 2000
Locatie: Utrecht

07 mar 2013 19:45

Hai,

Ik heb het vanavond met een warme motor ook gemeten en dan staat hij ook te laag.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn, of waar het mogelijk een gevolg van kan zijn of het de reden kan zijn van het soms onrustige lopen?

Wat ik wel merk dat het nu met wat warm weer beter is dus niet met met uitschieters.

Xentry hangt nu in de auto en ga hem volgen of ik een relatie zie wat tijdens het monitoren vanavond liep hij natuurlijk weer goed +o(
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11521
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

07 mar 2013 20:08

De meeste dealermedewerkers werken met xentry in het Duits. Ik kan prima Engels en wat technisch Amerikaans maar engelse info uit xentry is voor mij niet te volgen.

Dus welk ding doet wat niet?
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
MartijnS
Dealermedewerker
Dealermedewerker
Berichten: 2826
Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
Mercedes-Benz: W211 E240 2003
Specialisatie: Monteur MB dealer / APK

07 mar 2013 21:36

Is y94 niet het raildruk regelventiel die alleen maar vlak na de start werkt? En vlak daarna over genomen wordt door y76 (opbrengst regelventiel? Dacht althans dat dat hem was?)
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***


===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
frenk54
Berichten: 241
Lid geworden op: 22 jul 2011 12:20
Mercedes-Benz: W114-250 1973, w451 Passion w207 E Cabrio 2011, w168 2000
Locatie: Utrecht

08 mar 2013 11:43

Pressure Control
Pressure Control
pressure control.gif (176.85 KiB) 1190 keer bekeken
Hierbij het plaatje

Hier bij zie je de quantity conrol valve onder waarde staan dat is ook veel onder het rijden met warme motor, is soms goed en dan weer te laag

Wat mij onder het rijden ook opviel is dat de rail pressure control wat in het plaatje op Y74 bij de pressure valve staat, vaak in undefined staat en soms op Y74/Y94
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11521
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

08 mar 2013 12:23

Aan je waarde kan je weinig waarde hechten. De waarde die je hier ziet gelden voor warme motor.

Bij systeemtesten kan je y74 en y94 testen
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
MartijnS
Dealermedewerker
Dealermedewerker
Berichten: 2826
Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
Mercedes-Benz: W211 E240 2003
Specialisatie: Monteur MB dealer / APK

08 mar 2013 12:36

haha ik zie nu ook dat ik het precies andersom had...

ik het testbeeld kun je idd al zien dat je hier weinig uit op kunt maken als de voorwaarden al niet kloppen.
Bijlagen
meten.jpg
meten.jpg (103.96 KiB) 1180 keer bekeken
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***


===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
frenk54
Berichten: 241
Lid geworden op: 22 jul 2011 12:20
Mercedes-Benz: W114-250 1973, w451 Passion w207 E Cabrio 2011, w168 2000
Locatie: Utrecht

08 mar 2013 13:59

Maar bij warm zoals gisten middag stond no 14 de Quantity ook op 26% had alleen het plaatje niet bij de hand dat staat nog op de notebook
frenk54
Berichten: 241
Lid geworden op: 22 jul 2011 12:20
Mercedes-Benz: W114-250 1973, w451 Passion w207 E Cabrio 2011, w168 2000
Locatie: Utrecht

08 mar 2013 14:01

Raimon ik zal eens bij de systeem testen gaan kijken, ben nog geen Xentry goeroe
frenk54
Berichten: 241
Lid geworden op: 22 jul 2011 12:20
Mercedes-Benz: W114-250 1973, w451 Passion w207 E Cabrio 2011, w168 2000
Locatie: Utrecht

14 mar 2013 14:52

update, afgelopen dagen tijdens een hetedaadje gezien dat het niet de raildruk is.

nu gezien dat tijdens de uitlaat circulatie de luchtmassa te hoog staat, na visuele controle bleek de set pas een paar maanden oud, :?

vreemd is ook dat nu een korte stop het weer goed was plotsklaps

De connector die boven het blok zit is erg vet heb die nu gereinigd en ga dan verder met testen in die richting.
frenk54
Berichten: 241
Lid geworden op: 22 jul 2011 12:20
Mercedes-Benz: W114-250 1973, w451 Passion w207 E Cabrio 2011, w168 2000
Locatie: Utrecht

05 apr 2013 14:06

Connector vorige week gereinigd en contacten strakker gezet

Loopt weer al een zonnetje :)
Plaats reactie