en nog 2 filmpjes over mn DRL
aangezien het gisteren laat was kon ik mooi even kijken welk lichtbeeld ik niet had met mn DRL aan
licht beeld op het achter terrein
licht beeld tegen de overhead deur aan
W114 project
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Ai. Heb je Petje Ledje op bezoek gehad?
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Nee hoor was wel benieuwd hou het zal staan en hoe de opbrengst was en ik vond het wel geinig net zo als de kitt strip die achter de gril zitgfgf schreef:Ai. Heb je Petje Ledje op bezoek gehad?
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Gisteren 28-07-2016
Even bij de garage langs geweest om even te kijken of de APK nu wel haal baar is
De remmen test kwam nu op 7% voor en 21% achter zal wel vuil of zo zijn geweest
Aleen was de uitlaat nog lek ik had het zaterdag al gum gum op gedaan maar hella was dat er uit geblazen
Dus ik heb gisteren de w114 daar gelaten en nog meer gum gum er op gesmeerd en dan zou ie vanochtend afgemeld worden
Helaas was de uitlaat nog steeds lek
Dus ik hen de garage gevraagd of ze er even naar konden kijken of ie simpel dicht te krijgen is en dan zou ik hem morgen ophalen
Even bij de garage langs geweest om even te kijken of de APK nu wel haal baar is
De remmen test kwam nu op 7% voor en 21% achter zal wel vuil of zo zijn geweest
Aleen was de uitlaat nog lek ik had het zaterdag al gum gum op gedaan maar hella was dat er uit geblazen
Dus ik heb gisteren de w114 daar gelaten en nog meer gum gum er op gesmeerd en dan zou ie vanochtend afgemeld worden
Helaas was de uitlaat nog steeds lek
Dus ik hen de garage gevraagd of ze er even naar konden kijken of ie simpel dicht te krijgen is en dan zou ik hem morgen ophalen
- Geertjan
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 09 okt 2015 13:22
- Mercedes-Benz: 300SL24v.
- Locatie: Veluwezoom
http://www.ebay.co.uk/itm/361072628610
Kijk anders even bij deze club.
Ik heb hiermee een vrijwel complete RVS uitlaat geproduceerd voor een paar honderd euri
Kijk anders even bij deze club.
Ik heb hiermee een vrijwel complete RVS uitlaat geproduceerd voor een paar honderd euri
Mercedes maakt rijden geweldig .
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Valt best mee een zaterdag ochten had ik alles al weer gangbaarplorie schreef:Je bent er maar druk mee
En tussen door naar de garage brengen
Het probleem is na aan leiding van mn jaarlijkse motor wissel dat ik de vorige keer van montage gum gum ben vergeten er tussen te doenGeertjan schreef:http://www.ebay.co.uk/itm/361072628610
Kijk anders even bij deze club.
Ik heb hiermee een vrijwel complete RVS uitlaat geproduceerd voor een paar honderd euri
En omdat ik ooit een middendemper lek had heb ik er toen een nieuwe ondergeknoopt alleen de oude midden demper zat vast gelast aan de voorste pijpen dus op de grond alles door geslepen en een koppel stuk/mof er tussen en de midden demper ingekort
Aar toen ik naar de m110 motor overstapte bleek dus de midden demper te klein en in tussen had ik de afgeslepen stukken ook niet meer
Dus een stukje buis er tussen en het koppelstuk / mof als begin genomen en deze was wat ruimer gemaakt om om de tussen gelaste buis te klemmen maar daardoor klemt ie slechter om de voorste pijpen
Mocht ie nou niet dicht willen dan haal ik een uitlaat klem en probeer ik hem zo vast te zetten
Of ik kijk voor een stuk buis die om de voorste pijpen past en pers de andere kant wat kleiner zodat die in de midden demper buis past en dan met een paar uitlaat klemmen vast trekken
Dus het is niet zo bijzonder maar moet ff
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
Benieuwd of de uitlaat nu een pleister nodig heeft na het off-road uitstapje.
Hopelijk valt het mee en is er verder niets krom of verzet. Uitlijnen lijkt me sowieso raadzaam.
Hopelijk valt het mee en is er verder niets krom of verzet. Uitlijnen lijkt me sowieso raadzaam.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
zoals in het WJD topic te lezen is heb ik vandaag optie code A27/A6 58,1 RE (automatisch inparkeren) uit gebrobeerd
wat er gebeurde
op de bocht/aansluiting van de A27 naar de A6 reed ik met een 70km/h de bocht door en in eens door vermoedelijk een gladde streep of iets anders breekt de linker achter zijde uit en aangezien er geen veiligheids systemen zijn en het een automaat betreft geeft ie alle vermogen op het slippende wiel
waardoor ik begin te draaien ik besefde dat ik tegen moest sturen en gas los moest laten helaas mocht dit niet baten
ik glij door met de neus naar de polder en de sloot toe ik zie het gras/riet tegen de bestuurders deur aan vliegen
dan volgt er een moment dat er voor een grip momentje komt zodat ik weer met de neus weer naar de weg toe draai en 2 tellen later zag ik een open plek naderen en ik besefte dat ik bijna bij de sloot was dus ik hoopt dat ie zo bleef gaan en ik niet met volledig in de sloot belande en ik zette mij alvast schap voor de komende klap
dit lukte ik zat alleen met de achterzijde in de sloot en tegen de slootwal aan
daarna
toen ik uiteindelijk stil stond heb ik eerst de motor uit gezet en alarmlichten aan gedaan motor uit omdat de gas leiding onder de auto bij de rechter dorpel door loopt en evt. neven schade te beperken
daarna heb ik de deur proberen te openen dit wou moelijker omdat ik rechts lager stond dan links en dan zijn coupe deuren zwaar
daarna meteen 112 gebeld en gevraagd naar polite flevoland en alles door gegeven wat er was en dat er geen overige hulpdinsten nodig waren dan aleen een paar eenheden om de weg af te zetten en een berger om de auto op te vissen
daarna heeft de berger de auto er uit gehaald en de politie had de weg af gezet
tot overmaat van ramp was een van de dienstdoende agenten een brandweer collega van lemmer dus er verscheen ook meteen een foto op de brandweer whats app groep
uit eindelijk heeft de berger mij en de auto bij hun depot in almere afgezet daar heb ik even in dubio gestaan om met de w114 naar huis te gaan gezien er geen noemenswaardige schade leek te zijn maar na overleg met mn vader toch besloten om de auto te laten staan en mn vader kwam naar almere
op het terein bij de berger de auto weer gestart naa diverse olien gepeilt te hebben de auto gestart en hij liep nog goed en het water kwam mooi uit het condens gateje van de uitlaat lopen
toen zou ik de auto bij de berger parkeren maar helaas na 2 meter plof en een gesis mn linker voor band lek waarschijnlijk teveel rubber weg geschraapt
dus maar weer achteruit en laten staan
totale schade tot nu toe
kofferklep die verbogen is samen met het stukje carrosrie boven de bumper (heckflosse model )
stuur die heeft een bult gekregen doordat ik mij schrap zette voor de komende klap
en een lekke LV band
mogelijke verwachte schade
de ophanging van de trekhaak die zal wel iets ondset kunnen zijn omdat de trekhaak een klap heeft op gevangen
ophanging van de draagarmen aan de linkerzijde aangezien ik met 70km/h dwars over de snelweg ben gegaan
geluk momenten
ik acht mijn geluk dat het gras/riet nat was zodat de w114 niet kon gaan graven waardoor ik mischien wel over de kop kon vliegen of misschien zou dan de draagarmen er misschien er wel onderuit gegaan zijn of ik stond voor de sloot stil en ik had weer door kunnen rijden
plan van aan pak
morgen word de w114 op de zaak afgevert
ik zet eerst een reserve reserve wiel op de linker voorzijde zodat ik weer kan rijden(verplaatsen)
ik zet dan de auto aan een zijde de wielen op blokken zodat ik de bodem kan schoonspuiten
dan gaat ie op de brug en zal ik kijken of er ook vreemde verbuigingen te vinden zijn
als alles goed en recht blijkt dan zal ik eens kijken of de koffer klep geopend kan worden en dan zal ik van groentje een andere kofferklep halen en evt. spuiten en de achter balk richten/versterken
ik hoop dat dit wil lukken voor 17 september en anders kom met de w639 of met een bonte w114 aangezien dat deuken tegenwoordig helemaal in zijn op het forum
Iemand nog tips en triks van vergeet dit en dat niet of denk daarom ?
fotos
wat er gebeurde
op de bocht/aansluiting van de A27 naar de A6 reed ik met een 70km/h de bocht door en in eens door vermoedelijk een gladde streep of iets anders breekt de linker achter zijde uit en aangezien er geen veiligheids systemen zijn en het een automaat betreft geeft ie alle vermogen op het slippende wiel
waardoor ik begin te draaien ik besefde dat ik tegen moest sturen en gas los moest laten helaas mocht dit niet baten
ik glij door met de neus naar de polder en de sloot toe ik zie het gras/riet tegen de bestuurders deur aan vliegen
dan volgt er een moment dat er voor een grip momentje komt zodat ik weer met de neus weer naar de weg toe draai en 2 tellen later zag ik een open plek naderen en ik besefte dat ik bijna bij de sloot was dus ik hoopt dat ie zo bleef gaan en ik niet met volledig in de sloot belande en ik zette mij alvast schap voor de komende klap
dit lukte ik zat alleen met de achterzijde in de sloot en tegen de slootwal aan
daarna
toen ik uiteindelijk stil stond heb ik eerst de motor uit gezet en alarmlichten aan gedaan motor uit omdat de gas leiding onder de auto bij de rechter dorpel door loopt en evt. neven schade te beperken
daarna heb ik de deur proberen te openen dit wou moelijker omdat ik rechts lager stond dan links en dan zijn coupe deuren zwaar
daarna meteen 112 gebeld en gevraagd naar polite flevoland en alles door gegeven wat er was en dat er geen overige hulpdinsten nodig waren dan aleen een paar eenheden om de weg af te zetten en een berger om de auto op te vissen
daarna heeft de berger de auto er uit gehaald en de politie had de weg af gezet
tot overmaat van ramp was een van de dienstdoende agenten een brandweer collega van lemmer dus er verscheen ook meteen een foto op de brandweer whats app groep
uit eindelijk heeft de berger mij en de auto bij hun depot in almere afgezet daar heb ik even in dubio gestaan om met de w114 naar huis te gaan gezien er geen noemenswaardige schade leek te zijn maar na overleg met mn vader toch besloten om de auto te laten staan en mn vader kwam naar almere
op het terein bij de berger de auto weer gestart naa diverse olien gepeilt te hebben de auto gestart en hij liep nog goed en het water kwam mooi uit het condens gateje van de uitlaat lopen
toen zou ik de auto bij de berger parkeren maar helaas na 2 meter plof en een gesis mn linker voor band lek waarschijnlijk teveel rubber weg geschraapt
dus maar weer achteruit en laten staan
totale schade tot nu toe
kofferklep die verbogen is samen met het stukje carrosrie boven de bumper (heckflosse model )
stuur die heeft een bult gekregen doordat ik mij schrap zette voor de komende klap
en een lekke LV band
mogelijke verwachte schade
de ophanging van de trekhaak die zal wel iets ondset kunnen zijn omdat de trekhaak een klap heeft op gevangen
ophanging van de draagarmen aan de linkerzijde aangezien ik met 70km/h dwars over de snelweg ben gegaan
geluk momenten
ik acht mijn geluk dat het gras/riet nat was zodat de w114 niet kon gaan graven waardoor ik mischien wel over de kop kon vliegen of misschien zou dan de draagarmen er misschien er wel onderuit gegaan zijn of ik stond voor de sloot stil en ik had weer door kunnen rijden
plan van aan pak
morgen word de w114 op de zaak afgevert
ik zet eerst een reserve reserve wiel op de linker voorzijde zodat ik weer kan rijden(verplaatsen)
ik zet dan de auto aan een zijde de wielen op blokken zodat ik de bodem kan schoonspuiten
dan gaat ie op de brug en zal ik kijken of er ook vreemde verbuigingen te vinden zijn
als alles goed en recht blijkt dan zal ik eens kijken of de koffer klep geopend kan worden en dan zal ik van groentje een andere kofferklep halen en evt. spuiten en de achter balk richten/versterken
ik hoop dat dit wil lukken voor 17 september en anders kom met de w639 of met een bonte w114 aangezien dat deuken tegenwoordig helemaal in zijn op het forum
Iemand nog tips en triks van vergeet dit en dat niet of denk daarom ?
fotos
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Dat is wel schrikken ja
Dus toch geen aquaplaning?pascalvd schreef:...wat er gebeurde
op de bocht/aansluiting van de A27 naar de A6 reed ik met een 70km/h de bocht door en in eens door vermoedelijk een gladde streep of iets anders breekt de linker achter zijde uit en aangezien er geen veiligheids systemen zijn en het een automaat betreft geeft ie alle vermogen op het slippende wiel
waardoor ik begin te draaien ik besefde dat ik tegen moest sturen en gas los moest laten helaas mocht dit niet baten
ik glij door met de neus naar de polder en de sloot toe ik zie het gras/riet tegen de bestuurders deur aan vliegen
dan volgt er een moment dat er voor een grip momentje komt zodat ik weer met de neus weer naar de weg toe draai en 2 tellen later zag ik een open plek naderen en ik besefte dat ik bijna bij de sloot was dus ......
#doeslief
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Nee klopt Peter op moment van typen had ik nog geen idee wat er gebeurt was en de politie centralist had het over aquaplaning en dat heb ik dan zo overgenomen
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Ondertussen nog geen w114 gezien vandaag
Dus nog niet gekeken wat ik wel of niet heb kwa schade
Zal morgen eens naar de berger bellen of ze toevallig iets weten
Ondertussen al wel gezien dat ik nog een groene kofferklep heb ( gekocht voor €50,- of iets meer door Stefan en later eens opgehaald en afbetaald toen ik in de buurt was
Het reserve reserve wiel ook vast van zolder gepakt
Alleen het stuurwiel vergeten te bekijken (deze moet daar ergens liggen )
Dus nog niet gekeken wat ik wel of niet heb kwa schade
Zal morgen eens naar de berger bellen of ze toevallig iets weten
Ondertussen al wel gezien dat ik nog een groene kofferklep heb ( gekocht voor €50,- of iets meer door Stefan en later eens opgehaald en afbetaald toen ik in de buurt was
Het reserve reserve wiel ook vast van zolder gepakt
Alleen het stuurwiel vergeten te bekijken (deze moet daar ergens liggen )
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Van middag is de w114 eindelijk bezorgd (de verzekering wou hem zelf vervoeren )
Maar goed doordat ik vandaag de hele dag 3 open top zee container van 40 voet aan het lossen was in de brandende zon
Had ik de energie niet meer om ff Door te gaan om de auto schoon te maken en inspecteren
Dus dat komt morgen aan bod
Tussen door nog even op zolder geweest en ik heb het stuur ook gevonden Helaas voor mij wel een ernstige besmettelijke kleur namelijk wit
Ik ben nog wel even met mijn voor band bezig geweest om te wisselen dit heb ik niet gedaan omdat de houder LV van de torsie as verschoven is waardoor het draad eindje die de torsie as en draagarm verbinden verbogen is dus ik heb er voor gekozen om de band nog even te laten zitten en op de brug even de torsie as los te pakken zodat ik weer een grotere stuur uitslag kan krijgen naar rechts
Tevens heb ik de kofferbak weten te openen hier stond nog wat water drek in ik zal morgen in de houder van het reserve wiel een extra gaatje boten zodat dat water weg kan
Wat mij opviel was dat het dopje van het kannetje motor olie die ik standaart bij mij heb er zelfs af gevlogen was
Mijn idee is om morgen een paar dreg line Schotten achter neer te leggen en de auto daar op rijden en dan onder even schoon spuiten met de stoom cleaner en dan op de brug vaste punten zoeken en dan ff bedenken wat wijsheid is
Maar goed doordat ik vandaag de hele dag 3 open top zee container van 40 voet aan het lossen was in de brandende zon
Had ik de energie niet meer om ff Door te gaan om de auto schoon te maken en inspecteren
Dus dat komt morgen aan bod
Tussen door nog even op zolder geweest en ik heb het stuur ook gevonden Helaas voor mij wel een ernstige besmettelijke kleur namelijk wit
Ik ben nog wel even met mijn voor band bezig geweest om te wisselen dit heb ik niet gedaan omdat de houder LV van de torsie as verschoven is waardoor het draad eindje die de torsie as en draagarm verbinden verbogen is dus ik heb er voor gekozen om de band nog even te laten zitten en op de brug even de torsie as los te pakken zodat ik weer een grotere stuur uitslag kan krijgen naar rechts
Tevens heb ik de kofferbak weten te openen hier stond nog wat water drek in ik zal morgen in de houder van het reserve wiel een extra gaatje boten zodat dat water weg kan
Wat mij opviel was dat het dopje van het kannetje motor olie die ik standaart bij mij heb er zelfs af gevlogen was
Mijn idee is om morgen een paar dreg line Schotten achter neer te leggen en de auto daar op rijden en dan onder even schoon spuiten met de stoom cleaner en dan op de brug vaste punten zoeken en dan ff bedenken wat wijsheid is
- Bijlagen
-
- Daar is ie weer
- 20160823_160645.jpg (214.84 KiB) 1391 keer bekeken
-
- Koffer klep
- 20160822_101817.jpg (82.27 KiB) 1391 keer bekeken
-
- Stuur
- 20160823_133114.jpg (83.59 KiB) 1391 keer bekeken
-
- Torsie as verbinding
- 20160823_175959.jpg (200.27 KiB) 1391 keer bekeken
-
- Kofferbak open
- 20160823_181940.jpg (116.51 KiB) 1391 keer bekeken
-
- Dopje van de olie
- 20160823_182000.jpg (181.4 KiB) 1391 keer bekeken
- Paauwtje
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 18 jul 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205 C180, W212 E350 cgi, c215 CL500, EX: w169 A150, W203 C220 CDI
Zelf niets aan overgehouden? Zelfs geen spierpijn?
Je hebt in elk geval weer even wat te doen
Je hebt in elk geval weer even wat te doen
●W212(viewtopic.php?f=62&t=97695)
●C215(viewtopic.php?f=62&t=96205)